Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam
Rozebrałem silnik szajowozu i chce z silnika od malucha wycisnąć około 45 do 50KM. Stan silnika w miarę dobry. Co do moich to standardowo planowanie glowicy, wyważenie układu tłokowo korbowego odelżenie koła zamachowego, polerowanie kanałów wydechowych delikatne poprawienie fabryki, plus pokombinowanie z dolotem. Jakie propozycje macie?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-04-26, 22:39
Dojechanie do tej mocy w tym silniku trzeba załatwić stopniem sprężania. Czyli jego żywotnością. To jedyna opcja.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
wodecki
Auto: SsangYong Actyon Sports
Imie: Mikołaj Pomógł: 21 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Gru 2008 Posty: 466 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-26, 22:40
putin2208 napisał/a:
chce z silnika od malucha wycisnąć około 45 do 50KM
wątpie aby było to możliwe, kiedyś w legendach prl-u na tvn turbo mówili jacyś zapaleńcy, że z tego silnika bez rozwiercania to 40km max. no chyba, że szykujesz się na jedną przejażdżkę...
Opcja POMÓGŁ nic nie kosztuje, a cieszy
putin2208 putin2208
Auto: fiat
Imie: Jakub Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 197 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-26, 22:48
Zapomniałem dodać że ma wytrzymać około 3kkm:) Rozwiercanie wchodzi w rachubę.. Są na to jakieś wzory empiryczne ?
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-04-26, 22:56
wodecki napisał/a:
putin2208 napisał/a:
chce z silnika od malucha wycisnąć około 45 do 50KM
wątpie aby było to możliwe, kiedyś w legendach prl-u na tvn turbo mówili jacyś zapaleńcy, że z tego silnika bez rozwiercania to 40km max. no chyba, że szykujesz się na jedną przejażdżkę...
Firma w, której pracowałem jeszcze jako szczeniak 10 lat temu, wcześniej sponsorowała jednego z kierowców w Pucharze Fiata 126. Z silników było wyciskane 80-100KM - wystarczały na jeden kilkunasto-okrążeniowy wyścig.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
bula_moturzysta
Auto: matiz friend
Imie: Maciej Pomógł: 16 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 331 Skąd: Lubartów
Wysłany: 2012-04-26, 23:35
http://www.126fan.pl/www/800.htm
moze ta strona troche Ci pomoze, wyniki oscyluja w granicach 33KM ale nie doczytalem czy moze jeszcze da sie cos dlubnąć,lub kilka innych miejsc gdzzie sie takimi sprzetami zajmuja, co do tych 80-100KM... nigdy o tym nie słyszałem, 45-50 jak najbardziej jest realne tylko zywotnosc tego silnika w zaleznosci od stylu jazdy prawdopodobnie nie przekroczy 5kkm.
[ Dodano: 2012-04-27, 01:06 ] http://www.126fan.pl/www/agrupa.htm
tu jeszcze jest artykół,trochę wnerwiają brakujace litery ale idzie doczytac.
[ Dodano: 2012-04-27, 01:28 ]
z tego co kiedys sie orientowałem nad modami do silnika do malczaka, to moce powyzej 50KM byly osiagane raczej przez swap silnika o wyzszych pojemnosciach, np. 0,9, 1100, i w gorę. jak wpiszesz w google o modach na malczaka to kilka forum juz o tym sie rozpisywalo, i tam moga byc jezcze jakies cenne wskazowki.
Z druciarstwa nigdy nie wyjdziesz....
Pepiś
Auto: Rower :)
Imie: Piotrek Pomógł: 37 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2006 Posty: 3194 Skąd: SK / TJE / TOP / NO
Wysłany: 2012-04-27, 00:29
Albo forum mfk 126p ci tez pomoze. Tam sa sami milosnicy i sympatycy tego pieknego auta
Jeśli cuś wam pomogłem to zatwierdź : POMÓGŁ
Volfodzio
Auto: Renault Megane 1.6 K4M Pomógł: 31 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 2096 Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2012-04-27, 13:37
Zmieniasz gaźnik/ podnosisz seryjny ? Podstawowa sprawa w kaszlaku, żeby było miejsce na wymieszanie się paliwa z powietrzem.
Oral
Auto: Tico
Imie: Paweł Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 253 Skąd: GPU
Wysłany: 2012-04-27, 18:53
na tej długości korbowodu może być ciężko. Jest jeszcze Turbinka Kowalskiego ale nic nie daje . testowaliśmy ją i pogarszała wszystko na każdych ustawieniach gaźnika . ( Startowałem w Rajdzie Żarnowieckim ) . Najwięcej daje rozwiercanie .
Ciekawi mnie tylko jak poradzisz sobie przy wyższej mocy ze zrywającymi się kielichami .
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2012-04-27, 20:30
putin2208, to ja już proponuję SWAP z silnika od Fiata 127.
Pojemność 1,0 a można całkiem fajnie nim pojeździć. Kiedyś jeździłem malczakiem z takim motorem, jeździł nieprzeciętnie
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Oral
Auto: Tico
Imie: Paweł Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 253 Skąd: GPU
Wysłany: 2012-04-27, 21:07
Yoshi napisał/a:
putin2208, to ja już proponuję SWAP z silnika od Fiata 127.
Pojemność 1,0 a można całkiem fajnie nim pojeździć. Kiedyś jeździłem malczakiem z takim motorem, jeździł nieprzeciętnie
Jak się bawić w takie coś to wstawić jakąś suzi albo kawę ze ściga i tyle mniejsze mocne i pięknie
Albo 1.1 z UNO FIre. 75 koni w serii, a ścieżki wkłądania tego do malucha już przetarte. Tylko wy wszyscy nie doczytaliście, że on tego nie wstawia do malucha tylko do szajowozu, a to zmienia bardzo postać rzeczy xD
Co do modyfikacji silników seryjnych w maluchach spotkałam się jeszcze ze wstawianiem wydechów z motocykli, ale na ile to podnosi moc, nie wiem.
My cars, my choice, my pride - K.I.T.T. & Mati
Oral
Auto: Tico
Imie: Paweł Pomógł: 11 razy Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 253 Skąd: GPU
Wysłany: 2012-04-27, 22:43
to podnosi mocna tyle że czujesz tylko zwiększenie spalania . ten silnik wyżyłować jest cięzko . nawet nie ma chłodzenia ........
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-04-27, 23:12
Silnik z Fiata 127 + układ chłodzenia z Tico (chłodnica z przodu etc.) + stabilizator silnika + układ hamulcowy z CC. To lepsza opcja niż modzenie z oryginalnym silnikiem. Widziałem, jeździłem - wrażenia niesamowite.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
Silnik z Fiata 127 + układ chłodzenia z Tico (chłodnica z przodu etc.) + stabilizator silnika + układ hamulcowy z CC. To lepsza opcja niż modzenie z oryginalnym silnikiem. Widziałem, jeździłem - wrażenia niesamowite.
Tego nie slyszalem co najwyzej 1.2 z Uno i 1.4 16V z punto - 90koni prawdziwy kosior w malczu