Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam mam Lanosa 2003 bez gazu, od pewnego czasu świeci Check Engine , elektrycy sprawdzili i pojawia się kod 1336 i nikt nie wie co on oznacza , prosze o pomoc
rob999
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-05-21, 17:45
A jakaś litera była przed tym kodem ogólnie do Lanosa OBD II prawie nic niema :/
A listy GM znalazłem to --> P1336 CKP System Variation Not Learned może ktoś to rozszyfruje.
Yoshi Weteran
Auto: Opel Insignia B , BMW R1100RT
Imie: Grzesiek Pomógł: 174 razy Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 8447 Skąd: Chmurokukułkowo
Wysłany: 2012-05-21, 18:51
Mawerix napisał/a:
System Variation Not Learned
w wolnym tłumaczeniu "kali chcieć mieć" to mniej więcej :
Nie nauczono zmiany systemu
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-05-21, 18:56
Yoshi napisał/a:
Nie nauczono zmiany systemu
Właśnie też inaczej nie mogę tego rozszyfrować albo coś "zmiana systemu"
Gość
Wysłany: 2012-05-21, 19:44
rob999,
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-21, 20:49
Crankshaft Position System Variation Not Learned
czyli na nasze Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obrotu wału korbowego
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ...
voltek Pomógł: 51 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 456
Wysłany: 2012-05-21, 20:56
KOD DLA GM
Kod diagnostyczny usterki (DTC) P1336
Położenie wału korbowego 58X, brak zaprogramowania błędu uzębienia
Opis obwodu
W celu wykrycia wypadania cykli zapłonu przy większych prędkościach silnika moduł sterujący silnika (ECM) musi wiedzieć o wszelkich różnicach w impulsach czujnika wału korbowego. Większość tych różnic spowodowana jest obróbką koła zamachowego wału korbowego. Jednakże możliwe są również inne przyczyny występowania różnic. Procedurę programowania różnic w układzie śledzenia położenia wału korbowego (CKP) należy wykonywać przy każdej modyfikacji ustawienia czujnika względem wału korbowego, a także przy każdej wymianie lub przeprogramowaniu modułu ECM. Moduł ECM mierzy te różnice, a następnie wylicza współczynnik kompensacyjny potrzebny do dokładnego wykrywania wypadania zapłonów przez moduł ECM przy wszystkich prędkościach i obciążeniach. Do zaprogramowania tych różnic w module ECM należy użyć urządzenie skanujące. Jeśli z jakiegoś powodu nie można zaprogramować tych różnic w module ECM lub jeśli wychodzą one poza dopuszczalny zakres, to moduł ECM wygeneruje kod diagnostyczny usterki (DCT) P1336. Jeśli moduł ECM nie przechodził procedury programowania różnic w układzie CKP, np. z powodu wymiany lub przeprogramowania, to również wygeneruje kod DTC 1336.
Warunki generowania kodu DTC
Błąd zęba nie zaprogramowany, jeśli producent umożliwia ustawienie licznika na zero.
Kody usterki P0106, P0107, P0108, P0117, P0118, P0122, P0123, P0132, P0201, P0202, P0203, P0204, P0325, 0327, P0336, P0337, P0341, P0342, P0351, P0352, P0402, P1404, P0404, P0405, P0406 i P0502 nie zostały wygenerowane.
Czynności po wygenerowaniu kodu DTC
Zapala się lampka kontrolna awarii (MIL).
Moduł ECM zapisze warunki pracy w momencie stwierdzenia usterki. Informacja ta zostanie zapisana w buforze "stopklatki" oraz rejestru awarii (Failure Records).
Historia kodu DTC zostanie zapisana.
Warunki zgaszenia MIL/wymazania DTC
Lampka kontrolna awarii (MIL) zgaśnie po czterech kolejnych cyklach zapłonu, w których procedury diagnostyczne nie wykryją usterek.
Historia kodu DTC zostanie wymazana po 40 kolejnych cyklach nagrzewania bez usterki.
Odłączenie zasilania modułu ECM (z akumulatora) na czas dłuższy niż 10 sekund.
Kod(-y) DTC można usunąć za pomocą urządzenia skanującego.
Pomoce diagnostyczne
Przestroga: W celu uniknięcia obrażeń osobistych podczas wykonywania procedury programowania różnic systemowych położenia wału korbowego, należy zaciągnąć hamulec ręczny pojazdu i zablokować koła napędowe. Zwolnij przepustnicę natychmiast, gdy silnik zacznie zmniejszać prędkość. Po zakończeniu procedury programowania kontrolę nad silnikiem przejmuje operator. Silnik powinien reagować na położenie przepustnicy.
Kod DTC 1336 będzie generowany tyko wtedy, jeśli w module ECM nie zaprogramowano różnic układu CKP. Programowania różnic dokonuje się w danym pojeździe tylko raz, chyba że nastąpiła zmiana ustawienia czujnika względem wału korbowego. Wyjęcie części jest uważane za zmianę. Dla poprawnego przeprowadzenia procedury programowania bardzo istotne jest prawidłowe nagrzanie silnika. Po poprawnym zaprogramowaniu w tym cyklu nie można wykonać żadnych innych operacji programowania.
Jeśli silnik zgaśnie przed osiągnięciem podanej w procedurze programowania prędkości obrotowej lub przy normalnym odcięciu paliwa, to moduł ECM nie znajduje się w trybie programowania.
Opis testu
Poniższe cyfry oznaczają numery poszczególnych etapów testu wg tablicy diagnostycznej:
Kontrola układu Diagnostyki pokładowej (EOBD) zaleca technikowi by zakończył pewne podstawowe czynności kontrolne i zapisał dane ze stop-klatek i zapisów awarii do narzędzia skanującego, jeśli odnoszą się do danej sytuacji. Powstaje wówczas elektroniczna kopia danych pobranych w czasie wystąpienia awarii. Informacje te są następnie zapisywane na narzędziu skanującym do późniejszego użytku.
Bardzo istotne znaczenie dla prawidłowego zaprogramowania różnic systemowych CKP ma temperatura silnika. Nienagrzanie silnika do właściwej temperatury przed wykonaniem niniejszej procedury spowoduje niedokładny pomiar różnic systemowych CKP. Moduł ECM zapisuje te różnice podczas zmniejszania prędkości silnika, a potem przekazuje z powrotem kontrolę nad silnikiem operatorowi. Podczas procedury programowania różnic systemowych CKP wszystkie urządzenia dodatkowe muszą być wyłączone. Jeśli układ klimatyzacji (A/C) nie jest wyłączony przy uruchamianiu procedury programowania, to moduł ECM wyłączy go.
Jeśli po wykonaniu określonej ilości prób moduł ECM nie może zapisać różnic systemowych CKP, to różnice są zbyt duże. Nie należy wykonywać kolejnych prób przed rozwiązaniem problemu różnic.
Niemożność wykonania procedury programowania wskazuje, że różnica wychodzi poza zakres.
Po zapisaniu różnic systemowych CKP należy odczekać ponad 10 sekund z wyłączonym zapłonem (wyłącznik w pozycji OFF) w celu zapobieżeniu wymazania zapisanych wartości.
rob999
Auto: Lanos
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 5
Wysłany: 2012-05-23, 16:12
Witam mam pytanie czy samemu można skasować ten błąd
rob999
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-23, 16:25
odpiac kleme z aku na noc ;]
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ...
rob999
Auto: Lanos
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 5
Wysłany: 2012-05-23, 16:35
zdjęcie klemy na noc coś pomorze ?
rob999
Pietia(lania) maniak tabaki
Auto: Renault Laguna III GT 2,0T
Imie: Piotr Pomógł: 73 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2010 Posty: 1103 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2012-05-23, 17:21
pytales jak usunać błąd z EPU to Ci napisalem ,
natomiast jak komp zglasza blad to warto zobaczyc czy styk na czujniku jest OK , czy czujnik jest OK
ogień i dym - wszystko co przed nami, to nieprzyjaciel ...
rob999
Auto: Lanos
Dołączył: 16 Maj 2012 Posty: 5
Wysłany: 2012-05-24, 19:05
witam szukałem złącza w Lanosie aby odczytać kody błędów używając spinacza spinając A i B ale pod schowkiem nie ma takiego złącza
rob999
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11102 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-05-24, 19:08
Bo jak już pisałem masz OBD II złącze jest chyba gdzieś przy skrzynce bezpiecznikowej w kabinie ale nie jestem na 100% pewny
W OBD II nie da się sczytać błędów metodą na spinacz.