X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Nubira I] Check Engine

Autor Wiadomość
premyslawek000

Auto: Leganza
Imie: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-24, 13:19   [Nubira I] Check Engine

Witam. Próbowałem samodzielnie odczytać te kody ale mi coś nie idzie, czytałem instrukcje tylko że i tak nie do końca wiem jak mam liczyć te błedy :pomocy: Nagrałem filmik i byłby ktoś tak uprzejmy i pomógłby mi je odczytać ? SNC_120523_184026.mp4 - 36.6 MB

Z góry dziękuje :)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 Czerwona.Kochanka
Imie: Emil
Pomógł: 260 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3233
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-24, 13:46   

Liczenie mignięć jest bardzo proste :)
Są one wyświetlane w sekwencji jedno lub dwucyfrowej liczby.

każda sekwencja składa się z 2 etapów.
Ilość mignięć w odstępach 0,4 sekundy odpowiada 1 cyfrze -> przerwa 1,2 sekundy -> i znowu X mignięć odpowiedzialnych za 2 cyfrę i masz kod błędu.
Potem przerwa 3 sekundy i znowu powtarza ten sam kod.
Każdy kod jest powtarzany 3 razy.

przykładowo, standardowy kod 12
Mignięcie(1) -> 1,2 przerwy -> mignięcie(1) ->0,4 przerwy -> mignięcie(2)
I to masz na początku 3 razy do 19 sekundy.

potem masz 5 mignięć do 26 sekundy i 3 do 29 co daje kod 53
53 - Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer), [Przerwa w przewodzie danych
szeregowych immobilizera]

a potem powtarza się kod 12 i znowu 53 i tak w kółko

Mam nadzieję, że na przyszłość będziesz wiedział :)
Ostatnio zmieniony przez wid3l3c 2012-05-24, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
premyslawek000

Auto: Leganza
Imie: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-24, 14:19   

Dzięki wielkie już rozumiem :jupi: Myślałem że sprawdzenie checka pomoże mi w odgadnięciu zagadki czemu nubira nie ma mocy, dławi się na 4 biegu, obroty jej skaczą i troche dymi ale ten kod na to nie wskazuje :) No nic trzeba szukać gdzieś indziej :)

Czy może dzieje się tak dlatego że to jest uszkodzone ?
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-05-24, 18:39   

premyslawek000 napisał/a:
Dzięki wielkie już rozumiem :jupi: Myślałem że sprawdzenie checka pomoże mi w odgadnięciu zagadki czemu nubira nie ma mocy, dławi się na 4 biegu, obroty jej skaczą i troche dymi ale ten kod na to nie wskazuje :) No nic trzeba szukać gdzieś indziej :)

Czy może dzieje się tak dlatego że to jest uszkodzone ?

ale co jest uszkodzone? sprawdziłeś w końcu błędy czy nie?



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
premyslawek000

Auto: Leganza
Imie: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-25, 14:34   

emil477 napisał/a:
potem masz 5 mignięć do 26 sekundy i 3 do 29 co daje kod 53
53 - Elektroniczny moduł sterujący ECM (immobilizer), [Przerwa w przewodzie danych
szeregowych immobilizera]


Było już pełno tematów odnośnie nubiry że nie ma mocy, dławi się, nie ma równych obrotów itp. Wszystkie przeczytałem i nie wiem co mam robić. Wymieniłem sonde lambda, silniczek krokowy, świece, przewody, pompe paliwa, filtr paliwa, filtr powietrza, olej, filtr oleju, kompletną rure wydechową i to chyba wszystko albo czegoś zapomniałem :) I dalej to samo. Nawet wkładałem płytke pod zawór egr tak jak było to opisane na forum i nic. A i zapomniałem dodać że sporo paliwa bierze w swoje serce nubirka z 14 litrów jak nic :) Zachowuje się tak jakby dobierała złą mieszanke paliwa, może być tak żę jest padnięty komputer ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
gazniczek

Auto: Nubira I 2.0 LPG
Pomógł: 84 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 2480
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-25, 14:53   

premyslawek000, odpowiedz na pytanie które zadał navi
nawi napisał/a:
ale co jest uszkodzone? sprawdziłeś w końcu błędy czy nie?

Jak zła mieszanka to błąd też winien wyjść jak jednak nie to możesz udać się do diagnosty ile weźmie zero, 10 zł, 20 :myśli:
 
 
premyslawek000

Auto: Leganza
Imie: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-25, 18:06   

Bylem i u diagnosty i u mechanika. Diagnosta stwierdził że nie ma żadnych błedów i wszystko jest ok a mechanik powiedział że trzeba udać się do diagnosty :omg:
Macie może jeszcze jakieś pomysły albo zaufanego mechanika gdzieś w okolicy Łodzi który podejmie się tego zadania i za dużo nie weźmie ? :)

gazniczek napisał/a:
premyslawek000, odpowiedz na pytanie które zadał navi
nawi napisał/a:
ale co jest uszkodzone? sprawdziłeś w końcu błędy czy nie?

Jak zła mieszanka to błąd też winien wyjść jak jednak nie to możesz udać się do diagnosty ile weźmie zero, 10 zł, 20 :myśli:


Skąd mam wiedzieć co jest uszkodzone ? :) odpowiedziałem a bardziej emil477 że błąd to 53 :)
 
 
gazniczek

Auto: Nubira I 2.0 LPG
Pomógł: 84 razy
Wiek: 47
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 2480
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-25, 20:50   

Oj może tu http://daewooforum.pl/temat36760.html
:piwo:
 
 
premyslawek000

Auto: Leganza
Imie: Przemysław
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 43
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-05-28, 15:53   

Witam. Dzisiaj znowu sprzawdziłem check engine bo mi wyskoczył. Tym razem wyskoczył błąd 44 Czujnik tlenu (sonda lambda) EOS Zbyt uboga mieszanka, zwarcie do masy. Sonda była zakładana nowa jakiś zamiennik. To znaczy że trzeba ją wymienić ? :)

Dodam jeszcze że wymieniłem regulator ciśnienia paliwa. Na początku jazdy testowej nic się nie zmieniło. Potem zapalił się ten check i jechało się o niebo lepiej. Odłączyłem jeszcze akumulator żeby się komputer zresetował i wd spryskałem wtyczki od komputera. Wszystko już z mechaniką wydaje mi się ok tylko nadal wyskakuję ten check. Przejmować się tym czy nie koniecznie ? :) Po ponownym uruchomieniu silnika check gaśnie.


Po kolejnej jeździe testowej problemy powróciły. Możliwe że tak się dzieje przez ten błąd 44 ? :)
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-05-31, 00:40   

Podłącz miernik pod sondę.jeśli jest 1przewodowa 1voltowa powinna pracować 0,1-0,9VAC (zmienne nie stałe napięcie). Stoi lub pracuje w niepełnym zakresie=uszkodzona. Są sposoby sprawdzenia. U mnie 2sondy w 3mies,tanie były. Palący się check oznacza(ć może ) pracę silnika w trybie awaryjnym ,eko-spalanie i inne pewnie takie tam przyjemności
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-05-31, 06:30   

Jeśli mogę się podpiąć pod ostatni post to mam pytanie czy pracująca sonda na ciepłym silniku na wolnych obrotach w zakresie 0,1-0,5v oznacza że jest sprawna czy coś z nią nie tak?
Po dodaniu gazu wskazanie 0,6 góra 0,7v z małym ogonkiem i to wszystko.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-05-31, 07:00   

Z takimi nap. może być dobra.Przynajmiej udaje że jest sprawna.Jak ktoś ma podobny silnik mógłby to zmierzyć dzieląc się z innymi.Sam ciekawym czy do 0,7 jest ok.Moje zbyt krótko działały,jeżdże teraz bez,check się nie zapala.
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-05-31, 07:47   

Rgre, a jak się objawiały ich uszkodzenia (jakie miały wskazania?)
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 747 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7540
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-05-31, 20:32   

pierwsza nadawała tylko do 0,5V zresztą głównie tam stała.Na benzynie dało się spokojnie jeździć,nie wiem jak ze spalaniem ale na LPG miło nie było.Druga padła znienacka w czasie jazdy pod lekką dłuższą górkę załatwiając sprawę gazu jak i benzyny.Udawając jazdę dojechałem do domu 40konnym motorem 1,6 16v. Rano po odpięciu sondy jak gdyby nigdy nic dojechałem do pracy.sonda wskazywała 0.0-0.16V na gorąco, zimna nie paskudziła.U mnie mogły lecieć z powodu pękniętej głowicy. na gorąco brała wodę po czym mogła zrosić lambdę,tak myślę.
[http://poszukaj.elektroda.pl/search.php?sid=bca2c78a62222bf9403250afd3273777]
 
 
elmo25

Auto: Daewoo Nubira 2.0 CDX
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 81
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-06-01, 07:59   

A wyskakiwały ci za każdym razem błędy (Check engine).
Bo ja się zastanawiam czy moja jest dobra, nawet przy ostrym kopie napięcie sondy to max 0,75v.
Na wolnych obrotach pokazuje 0,1-0,55v
To wszystko przy pracy na Pb.
Na LPG zresztą podobnie ale na wolnych obrotach pokazuje ok 0,7, przy kopie też dochodzi do 0,75v

P.S.
Z tego linku nic mi nie pokazuje
Czego szukać na elektrodzie?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt