Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-06-08, 20:59 [Lanos] Klimatyzacja - słabo chłodzi
Witam, mam problem ze swoją klimatyzacją, otóż jakiś tydzień temu temperatura powietrza z nawiewu była ok 4stopni dziś przy sprawdzeniu temperatura wynosiła 15stopni.
Ma może ktoś jakiś pomysł co może powodować tak (ciepłe) powietrze przy działającej klimatyzacji? Sprężarka załącza się, (słychać cyknięcie, po obrotach też czuć) przewody od klimy są zimne.
Czekam na jakieś pomysły...
[ Dodano: 2012-06-08, 22:00 ]
Dodam też, że układ jest szczelny (był dzisiaj sprawdzany i czynnika była jak najbardziej odpowiednia ilość
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
kkwiatuszek89
Auto: był 126p a jest Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Kamil Pomógł: 34 razy Wiek: 35 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 1346 Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-08, 21:08
albo za szybko sprawdzałeś temperaturę (odczekaj kilka min) albo poprzestawiało Ci się coś w pokrętle od temperatury (tzn nie domyka całkiem ciepłego powietrza)
No właśnie ma jakiś zawór i możliwe, że to ten zawór, nie wiem... Wiadomo, że sprężarka spręża, ponieważ węże są zimne, ale nie spręża tak jak powinna bo chłodzi powietrze o jakieś 10stopni w porównaniu do tego co jest na zewnątrz, a to trochę za mało... :? Gdyby chłodziła 15 stopni to mógłbym jej odpuścic ale tak to zawracanie dupy... :/
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-06-09, 12:59
temu komuś to pomogło dlatego zapamiętałem ten zawor jeśli można kręcić na samochodzie to kręć ,co ci szkodzi ,zawsze można cofnąć zmiany /chyba/ przydałby się ten * ktoś * a nie pamiętam czy on z tego forum.
ale gdzie te manometry po podłączać? Mam opcję sprawdzenia sprężarki czy tam wszystko działa i czy to być może ten zawór, koszt tego to nie tak dużo bo w sumie wyjdzie z 50zł, natomiast kwestia spuszczenia całego płynu u jakiegoś klimatyzatora wykręcenia sprężarki i zobaczenia co tam dokładnie się z nią dzieje... Czy w ogóle coś się dzieje.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-06-09, 14:31
np tam gdzie się ładuje,widziałem u siebie dwa różne w środku , tylko na czym ma polegać pomiar?
Witam wszystkich, sprawa z klimatyzacją rozwiązana. Okazał się to być uszkodzony zawór sterujący w sprężarce (koszt nowego zaworu to ok 70zł), wymiana to tyle co spuścić czynnik do maszyny i gotowe. Może ta informacja się komuś przyda, ponieważ klimatyzatorzy często skreślają całą sprężarkę a lekka różnica jest pomiędzy wydaniem 500 na nową a drobną wymianą zaworu.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-06-12, 16:19
Michal_NDZ napisał/a:
Witam wszystkich, sprawa z klimatyzacją rozwiązana. Okazał się to być uszkodzony zawór sterujący w sprężarce (koszt nowego zaworu to ok 70zł), wymiana to tyle co spuścić czynnik do maszyny i gotowe. Może ta informacja się komuś przyda, ponieważ klimatyzatorzy często skreślają całą sprężarkę a lekka różnica jest pomiędzy wydaniem 500 na nową a drobną wymianą zaworu.
zapytam bo się szykuję do uruchomienia swojej.
ile więcej wytwarza sprężarka ciśnienia?
Wiesz co, no po prostu wytwarza, bo wtedy już nie wytwarzała. Natomiast na samym początku "padania" zaworu, ona wytwarzała to ciśnienie (niby odpowiednie), natomiast nie przekładało się to zbytnio na chłodzenie (w sumie nie wiem jakim cudem..) Więc niestety nie jestem w stanie przytoczyć Ci cyfry... :/ W każdym razie warto sprawdzić ten zawór, w sumie nie wiele osób wie o istnieniu takiego elementu i wymieniają, bardzo możliwe, że sprawne sprężarki. Mnie w 3 zakładach powiedzieli, że mam kompresor do wymiany, a po wymianie zaworu sterującego, chłodzi tak jak powinien czyli ok 5stopni z kratek. Zawór mam też używany, więc liczę się z tym, że i ten padnie, ale przynajmniej będzie wiadomo co wymienić.
Witam wszystkich ponownie. Odświeżę temat, a mianowicie chodzi mi o prostą rzecz. Jaką macie temperaturę z kratek nawiewu w te upalne dni? Jak jest np 30stopni na zewnątrz?? Chodzi mi o to, że w moim Lanosonie ciężko mi schłodzić środek w tak ciepłe dni. Samochód potrzebuje na to ok 10min i też ciężko tu powiedzieć, że w środku jest zimno. Jak dłużej pojeżdżę to jest OK. ale jak odpalę auto, i zanim go schłodzi (najciężej jest jak jeszcze do tego świeci słońce mocno). Temperatura z kratek wygląda następująco:
1 bieg - na jałowo 4stopnie podczas jazdy 2 stopnie
2 bieg - na jałowo 4-5stopni podczas jazdy 2-3stopnie
3 bieg - na jałowo pod 7 stopni podczas jazdy 4-6 stopni
4 bieg na jałowo ok 9stopni podczas jazdy ok7-9stopni
Cały ten pomiar jest przy ponad 30stopniach na zewnątrz.
Czy ten układ działa dobrze? Jak jest u was? Z góry dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 2012-06-30, 20:24 ]
Dodam też, że po włączeniu A/C jest trochę słabsza moc nawiewu (gorzej dmucha )
[ Dodano: 2012-06-30, 20:34 ]
Pomiar jest zrobiony też jak już klima się rozkręci czyli po przejechaniu kawałka jak już przewieje wszystko co ciepłe.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2012-06-30, 20:02
Kolega zapomniał że bryła (cała) pojazdu jest nagrzana do temperatury wyższej niż 30 stopni i aby klimatyzacja spełniała swoje zadanie musi w pierwszej kolejności schłodzić wszystkie wewnętrzne elementy .
Czas jest w znacznym stopniu uzależniony od koloru nadwozia ( czarne nadwozie = ukrop we wnętrzu , białe,jasne = duuużo mniejszy ukrop.)
Nie no kolega nie zapomniał, kolega czyta o klimatyzacji na różnych forach i ludzie piszą, że im zaraz leci zimne powietrze i w aucie mimo tego, że stoi na słońcu w upalny dzień po 2 min jest już zimno. I tak się zastanawiam czy u mnie coś nie tak, czy co jest Ale tak z fizycznego punktu widzenia to nawet nie do końca możliwe, więc chyba u mnie jest w miarę OK.