Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-06-09, 19:20 [Matiz] Nierówna praca silnika na biegu jałowym.
Witam wszystkich.
Historia mojego Matiza jest bardzo ciekawa. Zakupiłem auto, rocznik 99 niecały rok temu. Sprzedawca zarzekał że to że auto gasło na jałowym biegu było spowodowane dziurawą rurą dolotową od filtra powietrza do silnika. Rurę wymieniłem. Nic to nie dało.
Dalej kolejni mechanicy polecali wymiany lub regulację silnika krokowego i elektrozaworu pochłaniacza oparów paliwa, przy okazji wymieniłem nawet łożyska na alternatorze. Nic to nie dało.
W końcu wziąłem się za rozdzielacz zapłonu. (też ktoś polecał). Palec i kopułkę wymieniłem bez problemu, poprawy nie było ponadto zaczęła się włączać lampka "check engine" (zapalała się i gasła: można było wyczuć lekkie szarpnięcie auta pod pedałem gazu).
W końcu rozebrałem cały aparat zapłonowy. Dokopałem się do modułu który nie był specjalnie brudny. Wszystko na powrót złożyłem, tak jak było, (zresztą inaczej nie dało się złożyć). Kabelki doprowadzające zasilanie do modułu musiałem podpiąć bez wtyczki, poprzedni właściciel chyba łatał rozdzielacz bo wtyczka była zrobiona z silikonu.
I tu pojawia się stan obecny: auto już nie odpala, rozrusznik kręci, palec aparatu zapłonowego też słychać jak się obraca. Dodatkowo zauważyłem brak iskry z cewki zapłonowej.
Pytanie do wszystkich gdzie leży błąd, co moglem zrobić źle?? Czy błędnie podpiąłem moduł aparatu zapłonowego??
Dodam że spinaczem sprawdzałem błędy. Bywało różnie 1500, 0320 i inne. W tej chwili pokazuje się tylko klima, której nie ma.
Jesli palec i rozdzielacz zapłonu jest OK, twój problem to moduł optyczny aparatu zapłonowego.
Inne kody czyli?
Masz aparat DAC czy MANDO?
Inne kody: 0120, 0505, 0110, 0105. Mam aparat MANDO.
Co ciekawe sprawdziłem styki miernikiem i napięcie do modułu jest i na wyjściu pod palcem też (12V). Nie ma za to napięcia wyjściowego z cewki zapłonowej. To może być przyczyna braku iskry.
Proszę pomóżcie!!!
Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej awarii to proszę o info.
http://w210.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika
Wymieniłem silnik krokowy i nic, dalej to samo.
A w którym miejscu znajduje się ten zawór? A jak nie to, to co może być jeszcze przyczyną takiego skakania obrotów? A TPS czujnik położenia przepustnicy? Jak mają się do tego skakania świece, przewody WN, palec, kopułka, filtr paliwa i powietrza???