X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Nierówna praca silnika na biegu jałowym.

Autor Wiadomość
RaHo

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Rafał
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Opatów
Wysłany: 2012-06-09, 19:20   [Matiz] Nierówna praca silnika na biegu jałowym.

Witam wszystkich.
Historia mojego Matiza jest bardzo ciekawa. Zakupiłem auto, rocznik 99 niecały rok temu. Sprzedawca zarzekał że to że auto gasło na jałowym biegu było spowodowane dziurawą rurą dolotową od filtra powietrza do silnika. Rurę wymieniłem. Nic to nie dało.
Dalej kolejni mechanicy polecali wymiany lub regulację silnika krokowego i elektrozaworu pochłaniacza oparów paliwa, przy okazji wymieniłem nawet łożyska na alternatorze. Nic to nie dało.
W końcu wziąłem się za rozdzielacz zapłonu. (też ktoś polecał). Palec i kopułkę wymieniłem bez problemu, poprawy nie było ponadto zaczęła się włączać lampka "check engine" (zapalała się i gasła: można było wyczuć lekkie szarpnięcie auta pod pedałem gazu).
W końcu rozebrałem cały aparat zapłonowy. Dokopałem się do modułu który nie był specjalnie brudny. Wszystko na powrót złożyłem, tak jak było, (zresztą inaczej nie dało się złożyć). Kabelki doprowadzające zasilanie do modułu musiałem podpiąć bez wtyczki, poprzedni właściciel chyba łatał rozdzielacz bo wtyczka była zrobiona z silikonu.
I tu pojawia się stan obecny: auto już nie odpala, rozrusznik kręci, palec aparatu zapłonowego też słychać jak się obraca. Dodatkowo zauważyłem brak iskry z cewki zapłonowej.
Pytanie do wszystkich gdzie leży błąd, co moglem zrobić źle?? Czy błędnie podpiąłem moduł aparatu zapłonowego??

Dodam że spinaczem sprawdzałem błędy. Bywało różnie 1500, 0320 i inne. W tej chwili pokazuje się tylko klima, której nie ma.



...
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
wojak
Grupa Podlaska


Auto: matiz
Pomógł: 55 razy
Wiek: 52
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 3194
Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-06-09, 19:23   

Jesli palec i rozdzielacz zapłonu jest OK, moduł optyczny aparatu zapłonowego i cewka do sprawdzenia.
Inne kody czyli?
Masz aparat DAC czy MANDO?



Matiz części:
http://daewooforum.pl/temat81621.html
Ostatnio zmieniony przez wojak 2012-06-09, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
RaHo

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Rafał
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 6
Skąd: Opatów
Wysłany: 2012-06-09, 21:31   

wojak10 napisał/a:
Jesli palec i rozdzielacz zapłonu jest OK, twój problem to moduł optyczny aparatu zapłonowego.
Inne kody czyli?
Masz aparat DAC czy MANDO?


Inne kody: 0120, 0505, 0110, 0105. Mam aparat MANDO.
Co ciekawe sprawdziłem styki miernikiem i napięcie do modułu jest i na wyjściu pod palcem też (12V). Nie ma za to napięcia wyjściowego z cewki zapłonowej. To może być przyczyna braku iskry.



...
 
 
 
sielu82

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Łukasz
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 2
Wysłany: 2012-10-31, 16:43   

Proszę pomóżcie!!!
Jeśli ktoś wie co może być przyczyną tej awarii to proszę o info.
http://w210.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika
Wymieniłem silnik krokowy i nic, dalej to samo.
 
 
Artur23
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-02, 00:50   

Moim zdaniem może być to winna ZAWORU PCV
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
sielu82

Auto: Daewoo Matiz
Imie: Łukasz
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 2
Wysłany: 2012-11-02, 10:29   

A w którym miejscu znajduje się ten zawór? A jak nie to, to co może być jeszcze przyczyną takiego skakania obrotów? A TPS czujnik położenia przepustnicy? Jak mają się do tego skakania świece, przewody WN, palec, kopułka, filtr paliwa i powietrza???
 
 
Artur23
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-02, 21:51   

http://allegro.pl/zawor-p....html?source=oo to bardzo tania czesć. Ja miałem takie same objawy wymieniłem i jest OK
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt