X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Pali i gaśnie, muli go

Autor Wiadomość
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-10, 14:22   [Lanos] Pali i gaśnie, muli go

Witam, to jest mój pierwszy post także przepraszam z góry jakby coś było nie zrozumiałe. Otóż mam problem z moim lanosem 1.5 16V samo PB. Zacznę od początku w piątek gdy jechałem moim lanim coś dziwnego zaczęło się z nim dziać zaczął przerywać, miał ciężko wejść na obroty, później zaczął do tego dziwnie turkotać powyżej 2000 obr chodził jak ciągnik, nwm tak jakby paliwa nie dostawał wgl. Niestety do domu juz nie dojechałem, samochód był sholowany na podwórko i tak stoi do dzisiaj. Wymieniona została wczoraj pompa paliwa bo tamta już zaczęła też troche szwankować. Po wymianie pompy paliwa samochód odpalił bez problemy obroty były 1500 po czym za 3-4 sekundy zgasł. Już sam nwm co może być przyczyną. Mam zamiar wymienić sonde lambda, choć nwm czy to wgl pomoże. Na początku myślałem że to cewka, jednak iskre daje ładnie na wszystkie świece. Świece wymienione na na wiosnę. Dziwne to trochę bo samochód odpala i po dodaniu gazu go dusi cały czas i gasnie. Teraz to już wgl odpali i zgaśnie. Może jakiś czujnik padł i daje zły sygnał do kompa? Doradźcie coś jak możecie będę wdzięczny. Pozdrawiam
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
kkwiatuszek89


Auto: był 126p a jest Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Kamil
Pomógł: 34 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 1346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-10, 14:33   

podstawą jest sprawdzenie błędów
http://daewooforum.pl/temat25538.html

a filtr paliwa kiedy wymieniałeś?




 
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-10, 14:55   

sprawdzałem błędy właśnie w ten sposób i wyskoczył mi tylko błąd 12, nic więcej. Filtr paliwa rzeczywiscie nie był wymieniany dawno
 
 
kkwiatuszek89


Auto: był 126p a jest Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Kamil
Pomógł: 34 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 1346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-10, 15:17   

kup jutro i wymień. Sondy nie wymieniaj, szkoda kasy, dodatkowo filtr powietrza też by się zdało




 
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-10, 15:20   

filtr powietrza też wymieniany na wiosnę razem ze świecami. Ale na pewno filtr? Czy nie jakiś czujnik? Bo odpali normalnie ma nawet 2000 obr i gaśnie..tak jak by go cos muliło.. być moze że filtr jest aż tak zapchany.. ale zobaczymy jutro po wymianie filtra :D
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
jurkrzy
Co ja tam wiem...


Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 932
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-10, 15:28   

przyczyną na dolegliwości twojegp llanosa może być niedrożność układu wydechowego, - chodzi o katalizator- jak samochód ma oryginalny katalizator i przejechane ponad 150 000 km (raczej w mieście) to jest duza szansa że to katalizator zapchał się ... należy go odkręcić i spróbować odpalić jeśli odpali to należy wymienić katalizator na np. na zamiennik katalizatora bądź zwykłą rurę wspawać
Nie zapomnij sprawdzic ile kosztuje zużyty katalizator - można go sprzedać ze znacznym zyskiem



Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
 
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-10, 18:19   

katalizator jest raczej drożny... jutro wymiana filtra paliwa no i zobaczymy czy to pomoże.. oby. Ale dzięki za pomoc ;) odezwę się jutro po wymianie filtra paliwa :D
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-11, 17:10   

No i moi drodzy doradźcie bo już sam nwm :niewiem: Katalizator drożny na pewno, filtr paliwa wymieniony. Zaraz po wymianie filtra paliwa było odpalenie samochodu. Chodził bez problemu, pierwsza jazda testowa i super przyśpieszenie, zero mulenia... lecz po przejechaniu jakichś 200 m zaczęło się od nowa :zły: mulenie i jak dodawało się gazu to od razu gasł :zły: Zczytałem błędy sposobem na spinkę i wyskoczył błąd nr 25, czyli uszkodzony czujnik temperatury dolotu powietrza. Oczywiście czujnik wraz z rurą dolotową zostały wymienione. I... znów to samo.. odpalenie 1500 obr i obroty pomału spadają i ..gaśnie. I ktoś mi coś doradzi? :pomocy:
 
 
wojak
Grupa Podlaska


Auto: matiz
Pomógł: 55 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 3183
Skąd: B-stok
Wysłany: 2012-06-11, 17:32   

Sprawdź drożność całego układu dolotowego.
Nie wiem w jakim celu wymieniałeś czujnik, kod błędu ma Ci podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny, w jakim układzie.



Matiz części:
http://daewooforum.pl/temat81621.html
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-11, 17:53   

po co wymeniłem czujnik? Bo myślałem że to on szwankował i podawał do komputera błędne sygnały, gdzie ten nwm źle dobierał mieszanke na podstawie "swoich obliczeń". Drożność całego układu dolotowego ..czyli? Filtr powietrza czysty.. czujnik wraz z ta rurą wymieniony i co dalej?
 
 
jurkrzy
Co ja tam wiem...


Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 932
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-12, 16:48   

Jeśli do czujnika nie dochodzi sygnał (napięcie z ECU) to też wystąpi błąd 25 - czyli jeśli kabelek zostanie urwany lub przetarty - sprawdź dokładnie rejon do 20 cm za wtyczką (tam jest takie zagiecie i może się ono przetarło) ;)

kod błędu 25 - niski sygnał czujnika temperatury w kolektorze ssącym (MAT) -

1. sprawdź czy wtyczka jest dobrze osadzona w czujniku (czy nie wypadła) , szukaj innych możliwości uszkodzenia kabla

2. Zmierz rezystancję czujnika (omomierzem):
dla temperatury zewnętrznej (tak jak dzisiaj) ok 10*C = 5670 omów (czyli 5,67 kilo omów)
dla temperatury zewnętrznej 15*C = 4450 omów (czyli 4,45 kilo omów)
dla temperatury zewnętrznej 20*C = 3520 omów (czyli 3,52 kilo omów)
Jeżeli rezystancja będzie wynosić w (dzisiejszej temperaturze) więcej niż 50 000 omów (czyli 50 kilo omów) to czujnik do wymiany

3. zmierz napięcie "dochodzące" do czujnika powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)
3a. jeśli napięcia (ptk.3) brak to zmierz miedzy wtykiem 2 conektora (dochodzi przewód koloru żółto białego) a masą (biegunem ujemnym) powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)
3b. jeśli napięcia (ptk.3 i pkt.3a) brak to zmierz miedzy wtykiem 1 conektora (kolor przewodu pomarańczowo czarny) a "+" (biegunem dodatnim akumulatora) powinno być 4,5 - 5,5 V (voltów)

Jeśli gdzieś się gubi sygnał (nie ma masy czy "+" przychodzącego do czujnika a czujnik jest sprawny (wykazuje dobrą oporność w stosunku do temperatury) to sprawdź (przeczyść) złącza konektorowe C105 (znajduje się pod maską po lewej stronie przy podszybiu pod plastikowym "dekielkiem" jakieś 25cm x 20cm - pod nim znajdziesz dwa złącza oba przeczyść) kolor przewodu żółtobiały osadzony jest w 16 pin (to jest nasz "+" ), zaś "-" też przez złącze C105 osadzony jest w 15 pinie kolor przewódu pomarańczowo czarny)



Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
 
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-12, 20:52   

Czujnik sprawny...wczoraj wymieniany. Napięcie dochodzące do czujnika w zakresie 4,5-5,5 V w normie, czyli przewód nie moze być raczej przerwany. I co teraz? bo już sam nwm :pomocy:
 
 
rafcio66

Auto: daewoo lanos 1.5 16v
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 9
Wysłany: 2012-06-13, 18:31   

To tak wymieniony został również czujnik temperatury silnika ten co daje sygnał do kompa... wtryski sprawne. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Bo teraz samochód nie pali praktycznie wgl :c jeszcze myślę że może nie dawać odpowiedniego ciśnienia na wtryski ..ale jak to sprawdzić?
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt