X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[-] Olej a lepkość a marka. Czyli jaki olej do silnika lać

Autor Wiadomość
nielotodlot

Auto: Nubira 1.6 106KM Świeżak sedan ufoludek
Imie: Adam
Wiek: 30
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 175
Skąd: Nieporęt k Warszawy
Wysłany: 2012-06-19, 10:20   [-] Olej a lepkość a marka. Czyli jaki olej do silnika lać

Witam

Obecnie mam w lanim 16v bodajże pół syntetyk 5w40 mobil 1

pytanie:
czy mogę wlać do niego syntetyk?
Czy mogę wlać 10w40?

Jak to mój lani odczuje?
Podzielcie się radami
Chce kupić jak najtańszy

pozdro xD
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2012-06-19, 10:24   

Cytat:
Chce kupić jak najtańszy


Gratuluje....

Masz 5w40 czyli syntetyka. I najlepiej przy takim pozostac.
 
 
Zielony
Prezes


Auto: Lanos SE 1.5 8V 86 KM LPG/C-Max 1.8 125KM
Imie: Wojtek
Pomógł: 33 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3142
Skąd: WPN
Wysłany: 2012-06-19, 10:25   

nielotodlot napisał/a:
czy mogę wlać do niego syntetyk? nie :stop:
Czy mogę wlać 10w40?
tak albo tak jak pow kolega zostać przy tym co jest



Nie spać, zwiedzać, zapier....
 
 
nielotodlot

Auto: Nubira 1.6 106KM Świeżak sedan ufoludek
Imie: Adam
Wiek: 30
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 175
Skąd: Nieporęt k Warszawy
Wysłany: 2012-06-19, 10:48   

a skąd wiesz że syntetyk? przecież też są takie pół syntetyczne z tego co się orientuje.
 
 
 
Misior1993
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-19, 10:49   

jesli silnik nie leje i nie pali oleju to zostan jak najbardziej przy 5Wxx

Jesli lubisz pałowac auto to zadbaj zeby był to olej z przedziału 5W50 ostatecznie 5W40.

I najwazniejsze! nie kupuj taniego gówna i nigdy nie z beczki! :omg:
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-19, 11:58   

Oleje syntetyczne to 0W/... i 5W/... Olej półsyntetyczny to 10W/.. Olej mineralny to 15W/...
Zasada doboru oleju jest taka - nie można wlewać oleju o gorszej jakości i lepkości. Czyli jak masz olej 5W to nie możesz wlać 0W. Jak masz 10W to nie możesz wlać 5W i 0W. A jak masz olej 15W to nie możesz nalać 0W, 5W i 10W.
Tak więc jak masz 5W i wlejesz 10W to nie będziesz mógł wrócić do 5W. A jak kolega wyżej pisał jak masz 5W i nie ma ubytków oleju to przy nim pozostań. Im olej bardziej syntetyczny tym lepiej jest w zimie.
Musisz również zwrócić uwagę na jakośc oleju ( literki np. SJ,SM - SJ jest gorszy jakościowo od SM - wielkość liter ). Tak więc jak masz olej 5W SM to nie możesz wlać oleju 5W SJ.
A co do marki oleju - wg mojego doświadczenia czy wlejesz Mobil, czy Castrol czy Platinum to wszystko jedno - silnik w twoim aucie nie jest silnikiem wymagającym, więć pod względem marki możesz śmiało kupować markę,która jest najtańsza. Oczywiście lepiej kupiować markę, która jest znana.
Każdy olej musi przejść pewne normy jakościowe i lepkościowe, które kontroluje SAE i ACEA.. Inaczej nie zostanie dopuszczony do sprzedaży.
 
 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2012-06-19, 12:09   

Alberciczek, a ta zasade o niemozliwosci powrotu to sam sobie wymysliles?
 
 
Misior1993
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-19, 13:04   

jesli chodzi o powrót np z 10W na 5W to wszyscy to odradzaja bo silnik zacznie cieknąc i sie rozszczelni....

prawda jest taka za jeden sie rozszczelni i bedzie kicha a drugi bedzie chodzil az milo :niewiem:
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-19, 13:24   

PieTrzaK napisał/a:
Alberciczek, a ta zasade o niemozliwosci powrotu to sam sobie wymysliles?


Ty pytasz poważnie, czy tylko napisałeś tego posta by sobie coś napisać?
Wracając do tematu - w Nexi są popychacze hydrauliczne więc olej musi być max 10W. A 5W jest idealny. 15W nie należy stosować.
 
 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2012-06-19, 13:30   

Pytam powaznie. Cala rzesza ludzi w innych autach wraca z 15W do 10W, z 10W do 5W czy z 5W przechodzi na 0W. I nikomu nic sie nie rozszczelnia. Skad przekonanie ze nie mozna robic takich przejsc? A po 200tys to pewnie tylko mineral...
 
 
Misior1993
[Usunięty]

Wysłany: 2012-06-19, 13:34   

PieTrzaK, mozna ale nie powinno sie a napewno nie do 0W :omg: ludzie to jest woda! Do naszych silników w zaleznosci od kondycji lałbym 5W lub 10W. 15W tylko do silnika trupa ale i tak bałbym sie o popychacze....
 
 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 30
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2012-06-19, 13:36   

0W to nie do Daewoo, chodzilo mi o sam fakt ze w autach innych marek ludzie tak robia. Np. stare Skodowe 1.4 (nie Tsi) bardzo lubi prace na 0W30.
 
 
Argon
Chemik - mechanik


Auto: Octavia II FL 1.9 TDI, Lanos HB SX 1.6 16V
Pomógł: 17 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 304
Skąd: Hindenburg SZ
Wysłany: 2012-06-20, 20:36   

Alberciczek napisał/a:
Oleje syntetyczne to 0W/... i 5W/... Olej półsyntetyczny to 10W/


Przestań głupoty opowiadać. To czy olej jest syntetyczny czy półsyntetyczny zależy od sposobu pozyskiwania bazy olejowej wykorzysanej do blendu danego gatunku oleju. Nie ma on nic wspólnego z lepkością oleju. Tak było kiedyś. Do głowy przychodzą mi tak na pierwszy rzut choćby znakomity olej Valvoline durablend lub Liqui Moly synthese tech. Oleje mają bazy w pełni syntetyczne (i tez tak kosztują) choć mają oznaczenie 10W40

Alberciczek napisał/a:
Zasada doboru oleju jest taka - nie można wlewać oleju o gorszej jakości i lepkości.


zasada doboru oleju jest taka, że leje się olej takiej klasy jaką zalecił producent samochodu, konstruktor silnika(chodzi o klasę wg SAE lub ACEA). Producent oleju jest sprawą drugoplanową bo jak zauwazyłeś słusznie
Alberciczek napisał/a:
Każdy olej musi przejść pewne normy jakościowe i lepkościowe, które kontroluje SAE i ACEA


A jeżeli chodzi o twój problem
nielotodlot napisał/a:
Chce kupić jak najtańszy

kup Elf Excellium NF (LDX) ale koniecznie w 5L bańce (rozlewana w Niemczech). 4L są rozlewane w Polsce. A wiemy że, w Polsce się różne cuda dzieją :D . kupowałem ostatnio 5L za 94zł. Możesz też kupić TOTALA Quartz 5W40 (notabene Elf to marka grupy Total :cfaniaczek: ) tylko że, ma trochę wyższą temp płynięcia niz elf. Ale w Polsce zimy z -33 stopniami mrozu to i tak rzadkość :hahaha:
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-20, 22:42   

Argon - ja się spotkałłem nawet z opisem oleju, gdzie miał on lepkość 15W i pisało, że to syntetyk :omg:
Nie wiem jak ty, ale ja nigdy nie uwierzę, że olej 10W czy 15W to olej syntetyczny. Zawsze było tak ( i jest nadal mam nadzieję ) że solej syntetyczny to 0 i 5W, olej półsyntetyczny to 10W a 15W to już mineralny. I nie chodzi tu o to, że te cyferki z literką określają lepkość. Ale lepkość oleju określa też to, czy jest on mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Tak już to produjują.
 
 
Argon
Chemik - mechanik


Auto: Octavia II FL 1.9 TDI, Lanos HB SX 1.6 16V
Pomógł: 17 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2012
Posty: 304
Skąd: Hindenburg SZ
Wysłany: 2012-06-21, 06:34   

Alberciczek napisał/a:
Argon - ja się spotkałłem nawet z opisem oleju, gdzie miał on lepkość 15W i pisało, że to syntetyk :omg:
Nie wiem jak ty, ale ja nigdy nie uwierzę, że olej 10W czy 15W to olej syntetyczny. Zawsze było tak ( i jest nadal mam nadzieję ) że solej syntetyczny to 0 i 5W, olej półsyntetyczny to 10W a 15W to już mineralny. I nie chodzi tu o to, że te cyferki z literką określają lepkość. Ale lepkość oleju określa też to, czy jest on mineralny, syntetyczny czy półsyntetyczny. Tak już to produjują.


wybacz kolego ale to co napisałeś świadczy o tym, że nie masz pojęcia na temat produkcji oraz właściwości olejów! Co prawda nie przypominam sobie oleju 15W40 który byłby mieszany na bazie syntetycznej, ale olejów 10W30 i 10W40 jest cała masa. technologia w dziedzinie smarowania silników poszła do przodu, tak jak konstrukcja silników, a mity rozpowszechniane przez mechaników stoją w miejscu!

A dla twojej informacji lepkość nie określa czy olej jest syntetyczny czy mineralny tylko określa jakie jest "tarcie wewnętrzne cząstek cieczy" kolokwialnie mówiąc. Dla olejów wyznacza się lepkość w dwóch temperaturach 40 i 100 stopni. I jeszcze jedną ważną wielkości charakteryzującą olej silnikowy jest wskażnik lepkości który mówi jak bardzo zmienia się lepkość wraz ze wzrostem temperatury. (im większy tym lepiej)

Olej silnikowy składa się z bazy i dodatków.
to czy olej jest syntetyczny czy nie określa baza która została użyta do produkcji oleju. Jeżeli baza jest otrzymana na drodze syntezy chemicznej, odznacza się ścisle określonymi właściwościami, składem chemicznym, lepszą odpornością termiczną (na koksowanie) to mamy do czynienia z olejem syntetycznym. Trzeba dobrze czytać opis na opakowaniu zawsze jest to napisane.
Jeżeli natomiast baza otrzymana jest z przeróbki ropy, destylacji, otrzymuje się bazę dużo bardziej złożoną chemicznie, której właściwości są trudniejsze do przewidzenia a odporność termiczna mniejsza. Z takiej bazy powstają oleje mineralne.
po zmieszaniu takich dwóch baz powstaje półsyntetyk. Są jeszcze bazy tzw HC (hydro kraking) które to powstają z baz mineralnych w procesie hydrokrakingu i hydroformulacji) co zmienia ich strukturę chemiczną i polepsza właściwości temperaturowe.

Ja jestem chemikiem, Ja nie muszę wierzyć. Ja wiem
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt