Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-06-20, 18:53 [Matiz] Wyczyszczona przepustnica i problem
Wczoraj wyczyściłem przepustnice,została ona zdemontowana i (jak myślę) dokładnie wyczyszczona benzyną ekstrakcyjną, w miedzy czasie wyczyściłem silniczek krokowy. Wszystko zostało zmontowane jak przed demontażem, czyli uszczelki oringi itp. na swoim miejscu.
Po zaprogramowaniu biegu jałowego, auto przy zapalaniu wchodziło na strasznie wysokie obroty, tutaj jednak pomocne okazało się regulacja linki gazu, myślałem że wszystko jest ok, ale...
W czasie jazdy wszystko jest względnie ok, jednak gdy zbliżam się do 90km/h auto zaczyna buczeć jakbym jechał ze 140:) i generalnie ciężko jest osiągnąć lepszy wynik niż 90-95 km/h.
Silniczek krokowy jest w porządku, sprawdzałem go u tata w Matizie i wszystko było ok.
Dodam że po regulacji linki gazu od nowa programowałem bieg jałowy.
Nie rozumiem w jakim celu regulowałeś linkę gazu? Nie trzeba tego robić przy wyjmowaniu przepustnicy. Musiałeś coś zrobić nie tak.
Sprawdź czy wszystkie kabelki, rury i odmy zostały poprawnie zmontowane, sprawdź obejmy, 2 przewody pod przepustnicą.
Bez regulacji linki gazu po zapaleniu auta od razu dostawał strasznie wysokie obroty.
Rozumiem, ale to nie powód aby od razu regulować linkę;) Wypadało by najpierw sprawdzić szczelność całego układu dolotowego, w tym najważniejszej przepustnicy-bo to ją wykręcałeś. Sprawdź kody błędów. Przyczyn problemu może być wiele.
po kombinowaniu kilkudniowym okazało się w końcu że podwinęła się jakimś cudem uszczelka między korpusem i przepustnicą.
a wymieniony krokowy, czujnik położenia przepustnicy i już pomysły się kończyły..
moim zdaniem powinieneś linkę gazu z powrotem przestawić w taką pozycję jak przed modzeniem była a przyczyn wysokich obrotów szukać gdzie indziej, może tps źle ustawiony? Próbuj podmienić tpsa na jakiegoś innego, posprawdzaj jeszcze raz wszystko..
te matizy to jednak skomplikowane bestie.
w SC czyściłem już kilka razy i nigdy nic się nie działo..
Dzięki, za link, Twój temat przerobiłem już kilkakrotnie, uszczelka była sprawdzana przeze mnie, ojca i znajomego wszystko jest ok.
Od tata wymienię krokowy, i oba czujniki, czyli ustawienia przepustnicy i przepływomierz, jak będzie ok, zacznę podmieniać na swoje i zobaczymy co wtedy będzie się dziać.
Exedy24_pl [Usunięty]
Wysłany: 2012-06-25, 10:09
W takim razie daj znać na forum co się dzieje jak już wymienisz, będziemy czekać na odpowiedź.
Długo nie pisałem, ale ciągle obserwowałem jak auto się zachowuje i...
Nie wymieniałem żadnego czujnika, jeden z mechaników poradził, abym przeczyścił czujnik przepływomierza w benzynie ekstrakcyjnej i odmuchał powietrzem, tak zrobiłem, nie wiem czy to zbieg okolicznosci, czy kolejne programowanie biegu jałowego, ale falowanie ustało.
Obroty sie ustabilizował, ale linka nie była ustawany do poprzedniej pozycji.
Po przeczyszczeniu czujnika nie podmieniałem części od drugiego matiza, ponieważ wszystko wróciło do normy.
Generalnie wyczytałem gdzieś chyba na tym forum lub w autokąciku, że niektóre matizy po przeczyszczeniu przepustnicy i wyczyszczeniu silniczka krokowego, pomimo początkowych problemów z obrotami, po pewnym czasie wracają do normy, być może jest to spowodowane odpowiednim ułożeniem się ponownie silniczka krokowego, ale nie wiem, nie znam sie na tym.