X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Czujnik poziomu wody?

Autor Wiadomość
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2012-06-21, 10:35   [Lanos] Czujnik poziomu wody?

Witam.
Czy ma ktoś zamontowany czujnik poziomu cieczy chłodzącej ?

NIe wiem czy we wszystkich lanosach czy tylko mój jest taki galasty, ale gdy wycieknie z jakiegoś powodu płyn, to jedyne co wskazuje, że coś jest nie tak to OPADAJĄCA wskazówka od temperatury.

Mechanik mi powiedział, że czujnik jest w wodzie (w sumie logiczne :D ) i jak ucieknie to nie pokaże na pewno, że samochód się gotuje.

Raz mi pękło kolanko przy parowniku, drugi raz przewód i za każdym razem nic mi nie pokazało.
Macie na to jakiś sposób ? :piwo:
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-21, 10:55   

Coś takiego można zrobić bardzo tanim kosztem - zwykły przekażnik typu PS 561, dwa przewody twarde ( drut ) i kilka miękkich ( linka ). W korku zbiorniczka wyrównawczego robi się dwie dziurki na przewody sztywne - jeden krótszy drugi dłuższy - są to elektrody. Wpina się je w jakiekolwiek złącze ( może być nawet listwa zaciskowa ) już za korkiem zbiorniczka. Przewód dłuższy podłącza się do masy, a krótszy do cewki przekaźnika na pin 86. Na pin 85 podajemy plus który pojawia się po włączeniu stacyjki. Pin 30 łączymy z pinem 85, a pin 87 łączymy z lampką kontrolną. Druga strona lampki kontrolnej to oczywiście masa.
Działa to tak, że jak obie elektrody są zanużone w wodzie ( płynie chłodzącym ) to masa z tej dłuższej jest "przekazywana" za pomocą płynu na tą małą elektrodę i kontrolka nie świeci ( przekaźnik jest zasterowany ). A jak płynu ubędzie, to krótsza z elektrod będzie nad płynem i zaniknie przewodzenie, przekaźnik puszcza i zaświeca się kontrolka.
Można wykorzystać którąś z wolnych kontrolek w zestawie wskaźników ( ja tak mam zrobione w Nubie II - miałem wolną czerwoną kontrolkę od płynu chłodzącego i do bniej się wpiąłem ). Tylko że wtedy na pin 30 trzeba zapodać masę bo na kontrolce jest podawany plus.
 
 
voltek

Pomógł: 51 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 456
Wysłany: 2012-06-21, 19:40   

Alberciczek napisał/a:
W korku zbiorniczka wyrównawczego robi się dwie dziurki na przewody sztywne .


No ja bym korka nie tykał.W końcu jest zabezpieczeniem przed zbyt wysokim ciśnieniem.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-22, 12:26   

U mnie działa bez problemu. Ale można kupić korek z już gotowymi stykami i złączem na górze.
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2012-06-23, 21:24   

Alberciczek,

Dzięki za pomoc, ale niestety chyba samemu nie dam rady tego zrobić ;/ jakiś gotowych rozwiązań nie ma ?



Był Lanos 1.6T
Był Lanos C20XE
Jest daily Astra H 1.9 160+
Jest Honda CB 900 109KM 92NM
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-23, 23:37   

ale kombinacje... płyn nie ma prawa wyciekać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ubytek w postaci na przykład tego co wyjdzie przez korek możesz już po 2-3 razach określić co ile musisz zrobić dolewkę.

Ale jak masz wyciek, że aż płynu ubywa to na pewno nie można tego nie zauważyć :szok:
Zajrzyj raz na tydzień pod maskę a jeżeli płynu ubywa to trzeba zająć się problemem i znaleźć przyczynę a nie pierdołami w postaci czujników... :wgłowe:
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT
Pomógł: 701 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 11102
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-06-24, 06:46   

vakir napisał/a:
jakiś gotowych rozwiązań nie ma ?


Lanosy z USA chyba miały czujnik płynu chłodzącego.

Alberciczek, jak wygląda taki korek ??




 
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2012-06-24, 09:18   

wid3l3c napisał/a:
ale kombinacje... płyn nie ma prawa wyciekać !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ubytek w postaci na przykład tego co wyjdzie przez korek możesz już po 2-3 razach określić co ile musisz zrobić dolewkę.

Ale jak masz wyciek, że aż płynu ubywa to na pewno nie można tego nie zauważyć :szok:
Zajrzyj raz na tydzień pod maskę a jeżeli płynu ubywa to trzeba zająć się problemem i znaleźć przyczynę a nie pierdołami w postaci czujników... :wgłowe:


Nie pierdołami, tylko dwa razy juz miałem, że pękł przewód/kolanko i płyn wyleciał natychmiastowo!
To wtedy po tygodniu mogę sobie sprawdzać!

Jak kolego jak zauważysz jak wyleci cały płyn od razu??
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-06-24, 11:29   

vakir napisał/a:
Jak kolego jak zauważysz jak wyleci cały płyn od razu??


strzałkę temperatury to Ty masz?



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2012-06-24, 15:59   

Mam. I jakbyś przeczytał pierwszy post to byś zobaczył co się dzieje. Strzałka po pewnym czasie bezwody zaczyna opadac ale wtedy jest już za późno.
 
 
PieTrzaK
Grupa Podlaska


Auto: Jeep
Imie: Bartek
Pomógł: 77 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 6019
Skąd: Łomża/Białystok
Wysłany: 2012-06-24, 17:06   

butter18, ta strzałka jest gówno warta. Ja po zgubieniu ~3l nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wachnięcia...
 
 
vakir

Auto: Lanos
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 1088
Wysłany: 2012-06-24, 22:15   

PieTrzaK napisał/a:
butter18, ta strzałka jest gówno warta. Ja po zgubieniu ~3l nie zaobserwowałem jakiegokolwiek wachnięcia...


Dokladnie! Jak zgaśnie to dopiero zauważysz, że coś jest nie tak!
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-25, 07:51   

A ja nadal stawiam na zdiagnozowanie problemu rozsadzania węży.
Bo to nie jest normalne i jeździć na tykającej bombie na pewno nie jest fajnie :P
Z duszą na ramieniu czy znowu nie pierdyknie. Więc może warto tu się przyjrzeć tematowi?
Może masz uszkodzony korek i nie reguluje ciśnienia? Albo gdzieś jakiś zator?

Ewidentnie, jak poszły Ci już 2 kolanka to coś jest nie tak, bo szczerze mówiąc te węże nie są jakimś strasznie awaryjnym elementem. I jak masz jakieś kaprawe z chińskiej gumy... :niewiem: :D

Pomysł z przewodami wydaje się być spoko, ale przerabiać korek może nie być łatwo z uwagi na utratę szczelności i jednak pewne ciśnienia. Drogi nie jest (kilkanaście złotych) więc można próbować...

A strzałka i sam czujnik jest totalnie po wuju i na nią nie ma co patrzeć i obawiam się, że sama temp głowicy wpływałaby na wskazania i powodowała przekłamanie.
 
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-06-25, 16:46   

Jeżeli ktoś się boi montować czujnik poziomu taki jak mam ja, to zawsze można naallegro poszukać i dopasować cały zbiorniczek wyrównawczy z oryginalnym korkiem, w którym jest czujnik poziomu płynu.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt