Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 19:12 Re: Zmiana instalacji
Michaell90210 napisał/a:
Witam !
Stzrela mi samochód na gazie lanos 1.5 16V, jest to II generacja, nie chce ładować pieniędzy w cześci bo to jest studnia bez dna. Moje pytanie brzmi czy jak przerobie instalacje na sekwencje to nie bedzie strzałów ??? Dziękuje
Tak.
Albo jak prawidlowo ustawisz obecna instalacje i zadbasz o uklad zaplonowy i dolotowy to tez ich nie bedzie.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 19:19
Michaell90210 napisał/a:
Wymieniłem świece, filtr powietrza, przewody zapłonowe, filtr gazy , regulowałem mieszanke i dalej to samo
Widocznie,ktoras z tych rzeczy nie jest wlasciwa.Parownik ile ma?Moze juz regeneravcja mu sie nalezy.
Btw piszesz,ze nie chcesz pakowac w niego kasy.A chcesz zmieniac instalacje czyli wydac ok 1tys-1200zl (robiac samemu),albo dajac jeszcze wiecej (jesli ma zrobic to zaklad)?
Bez sensu.
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 19:22
Michaell90210 napisał/a:
A jaką mam pewnosć ze jak wymienie parownik to będzie dobrze ?
Taka,ze jesli to jego wina to bedziesz mial rozwiazany problem.
Proponuje poszukac nawet na tym forum polecanego zakladu lpg i tam sie udac.Zaoszczedzisz czas i nerwy.
A jaki masz sterownik aktualnie?
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 19:27
Michaell90210 napisał/a:
Nie mam pojęcia
A skad jestes?
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 19:54
Michaell90210 napisał/a:
Dziękuje.
[ Dodano: 2012-06-27, 20:46 ]
Ale jak mam wypalone gniazda zaworowe to i na sekwencji chyba bedzie strzelał, co ? chociaz lanos ma 120 tys km przebiegu
To zalezy jak bardzo zle byla ustawiona instalacja,zeby moc mowic o wypaleniu ewentualnym.Ale nawet jesli by tak bylo,to najpierw naprawilbym glowice,a pozniej prawidlowo ustawil instalacje.
A ile ci pali teraz gazu przy jakiej typu trasie (miasto/trasa).Czujesz,ze samochod jest slaby?
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 20:04
Michaell90210 napisał/a:
trasa miasto to jakies 8-9 litrów na 100 km, za 30 zł robie 120 km gdzies. samochód dobrze idzie .
No to niby w widelkach sie miesci.Trzeba by spr. jak wyglada oscylacja sondy podczas jazdy.Ale swiece/przewody/filtr powietrza jakich firm?
Moze sie okazac,ze nowe w przypadku lanosa (jesli uzyjemy materialow niewlasciwej jakosci) nie daja gwarancji poprawy.
Ale i tak z mojej strony szczerze wybralbym sie do dobrego gazownika,koszt bedzie nieporownywalnie mniejszy niz ladowac sekwencje.
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-27, 20:09
Michaell90210 napisał/a:
Swiece ngk przewody tez ngk sonda ngk
No niby dobre (chociaz na forum wiele osob narzekalo na aktualne wyroby ngk)
Strzaly wystepuja podczas ruszania przy jakiejs konkretnej sytulacji?Obudowa filtra powietrza szczelna tak jak i rura idaca do przepustnicy?
Naprawde ciezko tak na odlegosc radzic,nie widzac zrzutow ekranu z programu.
Gordan
Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Tomek Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 325 Skąd: Warszawa Zachód
Wysłany: 2012-06-27, 21:26
Pisałeś coś że regulowałeś mieszankę... sam to robiłeś czy ktoś kto się na tym zna?
Skoro auto idzie, i nie ma żadnych oznak szarpania, dławienia się itp, to obstawiałbym parownik. Wymiana w dobrym zakładzie to jakieś 400 zł z wężami i dwu letnią gwarancją.
Gordan
Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Tomek Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 325 Skąd: Warszawa Zachód
Wysłany: 2012-06-28, 22:33
Podam Ci główne przykłady dlaczego strzela gaz...
Słabe przewody WN, Kiepskie świece, lipna cewka, zła mieszanka, wykończony reduktor bądź skopsany elektrozawór. Jeżeli masz możliwość to podmień cewkę, jeżeli problem dalej występuje, to wolałbym wymienić parownik za te 400-450 zł i mieć gwarancje na niego i z każdym problemem jechać to gazownika i go rozwiązywać w ramach gwarancji, niż wydać 1-1,5 tyś na nową instalacje i dalej nie być pewnym ile ona pochodzi. Pytanie jeszcze jak Ci ten gazownik regulował mieszankę, jeżeli wsadził tylko ręce pod maskę i powiedział że jest ok, to radze Ci zmień gazownika
OlekBartek Grupa Kujawsko-pomorska
Auto: Lanos c20xe
Imie: Bartek Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3484 Skąd: Włocławek
Wysłany: 2012-06-30, 15:25
Michaell90210 napisał/a:
Gazownik powiedział ze u mnie w samochodzie nie ma komputera od gazu ;( i nie moze go podłaczyc i ze przez to generlanie wszystko sie psuje, czyli mam najprostszą generacje gazu tzw. golas. Reduktor ma jakies 3 lata i mówił ze jest napewno w dobrym stanie. Zaproponował mi przerobienie na sekwencje za 1300 zł.
Ja bym wrzucil 2gen.Sam sobie ja zalozyl i ew. na regulacje do gazownika jechal.
Bo za 1300zl z robota to najtanszy kit montazowy czyli alaska i valtek ci wsadzi.
muchamaciej Grupa Dolnośląska
Auto: DU Lanos "SE" - A15DMS
Imie: Maciej Pomógł: 7 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 930 Skąd: Wrocław/Kalisz
Wysłany: 2012-06-30, 16:05
To może ja się wypowiem. Też męczyłem II gen. tyle, że u mnie wszystko było zaniedbane bo od 2004 roku nic nie zostało wymienione. Też zastanawiałem się co zrobić bo już mnie denerwowało pilnowanie przewodów, świec i ciągłe wymiany filtra i regulacje i ... założyłem sekwencje i jest świety spokój za instalke dałem 1400 zł (BRC Sequent 24 na pełnym osprzecie BRC, cena taka bo po znajomosci, normalnie ok. 1600-1700zł wołaja za to) - i świety spokój jak narazie - przejechane ok 1000 km , wiadomo różnie to może być za jakąś chwile ale myśle, że mniej pier**** z sekwa niż II gen. i spokojniejsze auto. Jak chcesz spokoju - sekwencja, jak nie masz kasy to baw się II gen. ale do tych silników różnie to bywa w 1 aucie działa super w innym tak sobie;/
Gordan
Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Tomek Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 325 Skąd: Warszawa Zachód
Wysłany: 2012-07-05, 16:26
Michaell90210 napisał/a:
Gazownik powiedział ze u mnie w samochodzie nie ma komputera od gazu ;( i nie moze go podłaczyc i ze przez to generlanie wszystko sie psuje, czyli mam najprostszą generacje gazu tzw. golas. Reduktor ma jakies 3 lata i mówił ze jest napewno w dobrym stanie. Zaproponował mi przerobienie na sekwencje za 1300 zł.
Chwila chwila... brednie kolego brednie. Ja mam też najprostszą instalacje gazową i po wizycie u gazownika na regulację i oględziny instalacji, powiedział że parownik jest na bank do wymiany, ale wyregulował. Jestem zadowolony i wszystko jest lux malina. Elegancko chodzi, przy klimie też, żyć nie umierać. Skoro taka instalacja była zakładana w normalnym zakładzie a nie u Heńka w szopie, to powinna hulać No chyba że nie dbasz o świece, przewody wn i inne podzespoły przyczyniające się do złej pracy silnika na gazie.