X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] brak kontrolki ładowania

Autor Wiadomość
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-03, 10:51   [Matiz] brak kontrolki ładowania

Witam mam problem po przekręceniu kluczyka brak jest kontrolki akumulatora po włączeniu świateł itp. akumulator padł dodam że podczas pracy silnika nie świeci kontrolka akumulatora co to może być dodam że z rok temu alternator był robiony
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
kamcio000
[Usunięty]

Wysłany: 2012-07-03, 11:59   

ciężko zrozumieć o co chodzi:D jeśli kluczyk w pozycji drugiej to powinna się palić lampka akumulatora, jesli sie nie pali może żarówka sie przepaliła? a jak już uruchomisz auto to ona gaśnie i podczas jazdy jej nie powinno być:D Tak jak pamiętam po swoim Mietku:D
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-03, 12:25   

Właśnie nie świeci na zapłonie i na silniku raz się zapaliła na zapłonie a jak silnik chodzi to się nie pali kiedyś jak padł alternator to się paliła podczas jazdy a teraz nic mam pytanie czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czy alternator ładuje bez miernika ?

[ Dodano: 2012-07-03, 15:30 ]
Mam pytanie czy brak kontrolki może powodować słaba masa alternatora kontrolka zaświeciła się po przeczyszczeniu masy przy alternatorze ale kable przykręcone do silnika od alternatora co wiązką ida tam jest straszna rdza co radzice koledzy odkręcić tą śrubę i oczyścić to wszystko bo może to przez to? bo raz ta kontrolka jest raz nie ma może żaróweczka coś szwankuje
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-07-03, 20:43   

Oczywiście, że musisz odkręcić i przeczyścić tą masę. ]
Sprawdz też miernikiem, czy jest ładowanie czy nie.
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-04, 14:26   

kontrolka jest ale jak chodzi silnik to mruga światło co może być przyczyną ?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-04, 18:29   

mietek800 napisał/a:
kontrolka jest ale jak chodzi silnik to mruga światło co może być przyczyną ?
uszkodzony regulator napięcia lub alternator, jakieś braki kontaktów alternator-akumulator i kontrolka ładowania czyli kable plus stacyjka
mietek800 napisał/a:
a teraz nic mam pytanie czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czy alternator ładuje bez miernika ?

bez miernika
1 sprawdzasz na żarówce , powinna trochę jaśniej świecić przy pracującym alternatorze, bez mrygania.
2 odpinasz klemę z aku i zdejmujesz .jeśli zgaśnie nie ładuje / światła zapalone / krótki test
masę jak długa przekręć w inne czyste miejsce, nawet do karoserii :niewiem:
co to oznacza
mietek800 napisał/a:
dodam że z rok temu alternator był robiony
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-04, 19:09   

alternator był robiony diody nowy mostek wymieniony ,lampka świeci na zapłonie na silniku gaśnie i nie zaświeca . mam pytanie z tym ładowaniem która klemę zdjąć ? i z ta masą o zrobić ?
 
 
bula_moturzysta


Auto: matiz friend
Imie: Maciej
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 331
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2012-07-04, 19:19   

rgre napisał/a:
mietek800 napisał/a:
kontrolka jest ale jak chodzi silnik to mruga światło co może być przyczyną ?
uszkodzony regulator napięcia lub alternator, jakieś braki kontaktów alternator-akumulator i kontrolka ładowania czyli kable plus stacyjka
mietek800 napisał/a:
a teraz nic mam pytanie czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie czy alternator ładuje bez miernika ?

bez miernika
1 sprawdzasz na żarówce , powinna trochę jaśniej świecić przy pracującym alternatorze, bez mrygania.
2 odpinasz klemę z aku i zdejmujesz .jeśli zgaśnie nie ładuje / światła zapalone / krótki test
masę jak długa przekręć w inne czyste miejsce, nawet do karoserii :niewiem:
co to oznacza
mietek800 napisał/a:
dodam że z rok temu alternator był robiony

Możesz ściągnąć plusową tylko na sekundę, dwie bo można alternator spalić w ten sposób. A co do tej masy to znaleźć jakieś inne czyste miejsce i tam przykręcić masę




Z druciarstwa nigdy nie wyjdziesz....
 
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-04, 19:26   

tam idą dwie jak by masy jedna jest przykręcona śrubą 12 odkręciłem oczyściłem i posmarowałem towotem a druga jest wyżej i nic z nia nie robiłem
 
 
bula_moturzysta


Auto: matiz friend
Imie: Maciej
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 331
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2012-07-04, 19:34   

Najlepiej było by jakbyś zmierzył jakimś miernikiem ładowanie, jak się zachowuje pod obciążeniem. Sprawdzić żaróweczkę w zegarach, bo czasem może nie łączyć.




Z druciarstwa nigdy nie wyjdziesz....
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-04, 20:19   

mietek800 napisał/a:
tam idą dwie jak by masy jedna jest przykręcona śrubą 12 odkręciłem oczyściłem i posmarowałem towotem a druga jest wyżej i nic z nia nie robiłem
z tyłu alternatora / przód tam gdzie pasek / będą raczej plusowe kable, choć czyszczenie im nie zaszkodzi.

masa = obudowa alternatora = blok silnika = karoseria, pewnie nie przewodem /czarnym/ lecz taśmą. kable czerwony , biały i czerwono-żółty można przeczyścić im kontakty ale nie przepinać. masa może być brana z mocowania altka do silnika, po prostu ze śruby mocującej alternator i może jej nie być / bula_moturzysta, powinien wiedzieć ,też ma matiza /
ale raczej altek padł albo masz gdzieś przerwę na kabelkach
sprawa zupełnie inna choć wspomniana przeze mnie.
Cytat:
Dzięki Wasylek miałeś racje to stacyjka mi nie nie zawsze odbija :lol: teraz jest ok powinno być ok ale mam pytanie czy da się jakoś usprawnić stacyjkę ? żeby bez problemu pstryk było
stacyjka to ważny element instalacji ładowania. ona włącza/wyłącza ładowanie , a ty nie miałeś napięcia po stacyjce na radio???
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-04, 21:00   

mam napięcie radia po stacyjce
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-07-04, 21:00   

rgre napisał/a:
2 odpinasz klemę z aku i zdejmujesz .jeśli zgaśnie nie ładuje

:brawo: Najlepszy sposób, by uszkodzić alternator :brawo: Bo napewno nie jest to sposób na sprawdzenie czy jest ładowanie czy nie. Bardzo dobre rady dajesz rgre jak zepsuć sobie auto - brawo za pomysły :brawo:
Do autora - Najprostszy sposób na sprawdzenie czy ładowanie jest i czy nie jest za niskie/wysokie, to kupno miernika ( koszt około 10 zł ) i sprawdzenie tego miernikiem. Pomysł kolegi rgre z żaróweczką jest delikatnie mówiąc lekko głupawy - jak ładowanie będzie za duże, to żaróweczka zaświeci się jaśniej - tylko co to da, jak nie będzie wiadomo, czy to ładowanie jest prawidłowe...Tak samo jak ładowanie będzie za małe - też żarówdczka zaświeci się jaśniej...Na dwoje babka wróżyła....
Co do stacyjki - tego elementu się nie usprawnia - wymienia się na nowy. Zazwyczaj wypalają sie styki. Stacyjka ma duże znaczenie do świecenia się kontrolki akumulatora przed uruchomieniem silnika - przez nią leci plus do tej kontrolki.
Ale najpierw trzeba zacząć od sprawdzenia żaróweczki ładowania - najlepiej przekręcić z innej kontrolki. Można też sprawdzić miernikiem, czy na przewodzie do tej żaróweczki jest plus i minus. Tylko mierząc miernikiem i sprawdzając czy jest plus, masę trzeba wziąść z innego miejsca niż złącze - najlepiej z aku. Tak samo sprawdzxając, czy jest masa - plus najlepiej wziąść z aku. Jak nie będzie plusa, to coś nie tak z obwodem od stacyjki. A jak nie będzie masy, to trzeba szukać w stronę alternatora i w samym altku - np. regulator.
 
 
mietek800

Auto: matiz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 30
Wysłany: 2012-07-04, 21:08   

kontrolka jest ok bo świeci na zapłonie tylko jak silnik chodzi to lekko mruga światło
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-07-05, 08:18   

No to idz do sklepu, zaopatrz się w miernik i mierz napięcie ładowania.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt