X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Nubira I] Wymiana uszczelki pod głowicą - koszty.

Autor Wiadomość
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 290
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2012-07-09, 07:26   [Nubira I] Wymiana uszczelki pod głowicą - koszty.

Witam.
Przy przebiegu 157 tys. km (odczytany z licznika ;) ) padła mi uszczelka pod głowicą.
Mechanik wycenił mi wstępnie robociznę + materiały na 700-800zł.
Co do konkretów co będzie robione da mi znać dzisiaj po południu, a ja chciałbym się dowiedzieć od Was jakie są ceny w innych miejscach. Ogólne założenia co do czynności to:
1. Robocizna (coś nieśmiało wspominał o 300-350zł)
2. Planowanie głowicy (ok. 150zł). Czy podczas planowania i sprawdzania głowicy da się ustalić sprawność uszczelniaczy na zaworach? Zostałem zapytany czy bierze olej, bo jak tak, to trzeba wymienić uszczelniacze - kolejne 200zł do kwoty j.w. Ale moim zdaniem, to sprawdzenie głowicy powinno dać odpowiedź - poprawcie mnie, jak się mylę. Oleju do usterki raczej nie ubywało.
3. Uszczelki 150zł
4. Płyn do chłodnicy 50zł
5. Olej podobno może zostać

Jeżeli coś pominąłem proszę o podpowiedź. Czy w innych warsztatach w tej cenie robocizny dają gwarancję i co ona obejmuje i na jaki okres czasu.

Pozdrawiam.
Mariusz.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 290
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2012-07-09, 18:04   

Po złożeniu silnika okazuje się, ze do wymiany jeszcze zawory na 1 cylindrze - pytanie mechanika czy wymieniać na pozostałych. Na zdrowy rozsadek to pewnie by warto, tylko do jakiej kwoty można dojechać z tą naprawą?
Czy uszczelka pod głowicą skręcona i rozebrana ponownie nadaje się jeszcze do eksploatacji.
Jak w takiej sytuacji - montaż, uruchomienie, diagnoza, że nie pali na wszystkie cylindry, ponowne rozebranie - uszczelka pod głowicę może zostać czy trzeba nową?

Proszę o jakieś Wasze opinie.
 
 
maciejkao

Auto: Nexia
Imie: Maciej
Pomógł: 190 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 960
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-09, 18:33   

Z ponownym użyciem uszczelki zawsze może być potem kłopot, nawet jeśli było złożone tylko na sprawdzenie kompresji. Jeśli chcesz samochodem jeszcze trochę pojeździć, uszczelkę daj nową.

Jeśli zdejmuje się z silnika głowicę - to wymiana uszczelniaczy zaworowych oraz co najmniej - docieranie zaworów pastą zaworową - jest wg mnie oczywistością, wszak nie zrzuca się głowicy z silnika co parę miesięcy (no chyba że ktoś naprawia samochód u "szpecjalistów"). Same uszczelniacze są tanie, ich wymiana jest banalna, trzeba tylko porozpinać zawory, ale jak mają być docierane, to i tak trzeba to zrobić.

Zawory wydechowe, zwłaszcza jeśli silnik jeździł na LPG, warto wymienić i przy okazji, skontrolować gniazda zaworowe. Zawory ssące wystarczy tylko dotrzeć. Oczywiście we wszystkich sprawdza się obowiązkowo luz promieniowy zaworu. Jeśli będzie za duży - prowadnice zaworowe i zawory są do wymiany. Koszt jednego zaworu do tego silnika to jakieś 30 PLN za oryginał, wydechowe są droższe, ssące tańsze.

Wiadomo, że wnętrza komór spalania oraz czoła tłoków warto wyczyścić z nagaru.

Uszczelka pod kolektorem ssącym oraz pod wydechowym profilaktycznie do wymiany, to samo z uszczelniaczami wałków rozrządu i przedni uszczelniacz wału korbowego (do zdjęcia głowicy trzeba rozpinać rozrząd. Warto więc skontrolować stan paska oraz pompy wody, czy nie jest pasek już nadwyrężony a czy z pompy nie cieknie z otworów kontrolnych.
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 290
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2012-07-09, 21:55   

Bardzo dziękuję kol. maciejkao za rzeczowe informację.
Miałbym jeszcze takie pytanie, czy lepiej zakupić 8 zaworów wydechowych dobrej jakości (jakieś przykłady) czy można zaryzykować zakup takiego zestawu:
Link do aukcji
 
 
Paweł.D

Auto: lanos 1.5 16v
Wiek: 25
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 23
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-07-11, 19:48   

dziwi mnie ze dopiero po założeniu głowicy na auto wyszły ze zawory do wymiany ? powinni to stwierdzić już tam gdzie była planowana. wtedy tez łatwo było sprawdzić stan uszczelniaczy czy są miękkie.

drogo tam u Ciebie planowanie we wrocławiu głowicy w najdroższej firmie 50zł
uszczelniacze z wymiana 80zł.
wymieniając zawory musisz się liczyć z kosztem obróbki gniazd zaworowych
(jeśli chcesz mieć dobrze zrobione) ewentualnie tańsza opcja samo dotarcie zaworów.
zaworów z firm GM nie znam polecam zawory z hurtowni części silnikowych CER-MOTOR
jeszcze pytanie w jakim stanie są prowadnice zaworowe ?

najlepiej kupować kąplet uszczelek na górę silnika przy zdejmowaniu głowicy wychodzi taniej
jak kupowałeś wszystkie osobno to nie zapomnij o zimeringach wałka rozrządu

pasek rozrządu tez kup nowy nie powinno się naciągać drugi raz tego samego paska
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 290
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2012-07-12, 05:14   

Ta naprawa to taka loteria ze strony mechanika. W tym temacie trochę o tym napisałem Link
Na dzień dzisiejszy auto poskładane, tylko ma jeden feler - nie pali na wszystkie cylindry. Z jakiegoś powodu nie są sterowane 1 i 4 wtryskiwacz. Jestem umówiony z człowiekiem od gazu na dzisiaj. Ma ustalić w czym jest problem . Mechanik od uszczelki nie zajmuje się elektryką. :omg:
 
 
pietkas

Auto: nubira II 1.6
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 7
Skąd: LBN
Wysłany: 2012-07-12, 07:51   

Jak nie chcesz jeszcze raz rozbierać silnika, to każ mechanikowi zrobić kompletnie głowice (uszczelniacze zaworów, sprawdzić luzy na prowadnicach zaworowych, frezowanie i docieranie gniazd, szlif płaszczyzny i koniecznie przegląd kompensatorów luzu, pomiar wysokości krzywek wałków. Niech sprawdzi pierścienie tłokowe, często po wymianie uszczelki zapiekają się na tłokach i w efekcie po naprawie bierze więcej oleju niż przed. U nas taka naprawa to 650 regeneracja glowicy i 600 robocizna z weryfikacją pierścieni i panewek. Obowiązkowo nowy olej i wszystkie uszczelki i simmeringi. Przemyśl temat bo chytry traci 2 razy. Pozdrawiam i życzę rozsądku.
 
 
mariuszss

Auto: Nubira 1.6 16V LPG
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 290
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2012-07-12, 08:07   

Oddałem auto do mechanika, który wg. opinii znajomych zna się na rzeczy.
Problem z jakim przyjechałem był wiadomy - uszczelka pod głowicą.
Moim zdaniem to mechanik powinien sygnalizować co należy zrobić popierając to zasadnymi argumentami - ja mogę się zgodzić lub nie na naprawę mając na uwadze późniejsze konsekwencje. Wszystko co zaproponował, zostało zrobione. Głowica podobno jest już na tyle zjechana (zeszlifowana), że kapitalny remont należy wziąć pod uwagę mając do dyspozycji inną w dobrym stanie, a na tej jeździć do jej końca. Oczywiście planowanie było wykonane.
 
 
pietryna

Auto: Nubira I
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 25
Wysłany: 2012-11-17, 13:58   

Uszczelka mi się przepaliła i bierze wodę. Bardzo dużo(wszystko w ciągu jednego dnia) wody - ale nie wlewa jej do oleju.
Ze 2-3 lata temu(jakieś max 35kkm) był robiony remont głowicy po zerwaniu się paska.

Dany był cały nowy rozrząd ale nie wiem co było zrobione w głowicy(mnie to wtedy nie interesowało bo nie miałem tego samochodu, a ojciec miał to gdzieś z definicji - ma być zrobione) ale strzelam że mogły być wymienione zawory i wszystko sprawdzone.

Czy w tej chwili wystarczyłoby oddać głowicę do planowania i wstawić nową uszczelkę czy trzeba przejść całą procedurę, tj. wyciągnąć głowicę i oddać do sprawdzenia?

Mechanik który wtedy to robił powiedział że robocizna 300zł za to + planowanie(o ile będzie konieczne) + uszczelka. Czyli pewnie coś w granicach 400-500zł.

I teraz nie wiem czy nie zrobić tego po prostu samemu(o ile wszystko da się od góry odkręcić - jak nie to oddaję bo nie mam kanału) aby zaoszczędzić na robociźnie... Taka naprawa to spory % wartości auta...
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 32 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 404
Skąd: okolice krakowa(KRA)

Wysłany: 2012-11-17, 16:04   

To ci niedużo powiedzieli. Jak nie masz pojęcia o robocie to daj sobie spokój i oddaj do mechanika. Zrobisz coś żle i trzeba będzie poprawiać... Ja robiłem w leganzie sam i wyszło mnie ok.1000pln - ale było zrobione kompleksowo- remont głowicy(uszczelniacze, sprawdzenie na pęknięcia,wymiana kilku gniazd i zaworów, planowanie)-650pln, uszczelki, simmeringi, rozrząd, płyn i olej, śruby głowicy..Jest zrobione dobrze, bo to się robi raz na długi czas. Aroboty jest sporo, za darmo mechanik tego robił nie będzie... Kanał by się przydał, klucz dynamometryczny... Zastanów się, zanim się za to zabierzesz. Ale jeśli się zdecydujesz, POWODZENIA :)
 
 
pietryna

Auto: Nubira I
Dołączył: 30 Cze 2012
Posty: 25
Wysłany: 2012-11-17, 16:34   

No ten koszt to tylko wyjęcie głowicy, wsadzenie uszczelki i założenie głowicy... Czy śruby nowe da, czy będzie ta głowicę sprawdzał gdzieś to nie mam pojęcia.

99% wszystkiego robię sam bo nie mam najmniejszej ochoty powierzać sprzętu w ręce osób co do których nie mam zaufania. Nie mam problemów z "robotą"

Jeśli da się kolektory odkręcić od góry(dolotowy bo wydech to wiem że się da) to właściwie nie widzę większego problemu. Klucze dynamometryczne mam dwa. Małe i duże momenty ale ten mały pewnie się nie przyda.

Ja wiem że mechanik nie zrobi nic więcej ponad to co napisałem ale też nie wiem czy jest to konieczne.
Jedyne co za nim przemawia to to że jak spartaczy to będzie musiał poprawiać a jak ja zrobię coś źle to ponoszę koszta ponownie.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt