Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-16, 15:06 [Nubira I] Brak ciśnienia na I i II cylindrze. I co dalej?
Dziś rano samochód dziwnie pracować, dźwięk jak by nie pracował na cylindrze.
Pojechałem do mechanika - diagnoza po badaniu szczelności - głowica do planowania.
To co powiedział mechanik:
Planowanie głowicy ~750zł
Jego robota ~700
potrzebne materiały ~600
/tutaj powiedział, że będzie trzeba jakieś uszczelniacze, "szpilki" etc./
sumując to - 1/3 wartości samochodu.
Samochód mam ponad 2 lata. I zrobiłem w nim wszystko jak robiłem dla siebie.
Progi, rozrząd, butla LPG itp kosztowy mnie wartość samochodu.
Co forumowicze radzą robić?
Nowy silnik?
Remont starego?
Sprzedać w diabły?
Posiadam Nubirę 1.6 SX`99
Przebieg ~155k km
W tym na LPG ~110k km
Czy przeskoczony rozrząd może powodować brak ciśnienia?
73!
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
vakir
Auto: Lanos Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 1088
Wysłany: 2012-07-16, 16:26
I to wszystko co maciejkao, powiedział zrobisz za 1000zł. W łomiankach robią kompletną naprawę głowicy za (chyba) 700zł!
U normalnego mechanika wymiana uszczelki z planowaniem głowicy powinna kosztować 500-700zł (no chyba, że dojdzie wymiana uszczelniaczy itp itd. )
Za 2000zł to można zrobić kompletny remont silnika a nie tylko "górę".
ale jesli silnik do tej pory zdrowo pracowal to wystarczy wymiana UPG i planowanie glowicy
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-16, 18:58
po pierwsze to zbadaj sprawę u drugiego mechanika. u mnie nie była to UPG lecz głowica i inne koszta.
po drugie to zbadaj sprawę u drugiego mechanika, może po prostu nie pali na którymś cylindrze a mechanik ma wydatki np. wesele i nie obraź się ,barana do strzyżenia. bądź podejrzliwy bo wydajesz swoje pieniądze. obok jest temat gdzie mimo remontu silnik dalej nie działa bo chyba wcześniej padł komputer.:rozpacz:
Modzel napisał/a:
Samochód mam ponad 2 lata. I zrobiłem w nim wszystko jak robiłem dla siebie.
Progi, rozrząd, butla LPG itp kosztowy mnie wartość samochodu.
Co forumowicze radzą robić?
Nowy silnik?
Remont starego?
Sprzedać w diabły?
Posiadam Nubirę 1.6 SX`99
Przebieg ~155k km
W tym na LPG ~110k km
robić, skoro wcześniej to robiłeś. kupisz coś innego , i co ? nie będzie się psuło? będzie , najwyżej mniej.
wnd napisał/a:
ale jesli silnik do tej pory zdrowo pracowal to wystarczy wymiana UPG i planowanie glowicy
jeśli nie brał oleju to oczywiście, można jak radzi maciejkao, sprawdzić co trzeba aby dwa razy nie robić.
Modzel Grupa Mazowiecka
Imie: Marcin Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 1045 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-16, 20:23
Mechanik powiedział, że albo UPG albo minimalna dziura między I a II cylindrem.
Powiedział też ze koszt tych materiałów wynika, że szpilki do głowicy są jednorazowe. koniecznie wymienić uszczelki pod kolektorami. etc.
[ Dodano: 2012-07-16, 21:25 ]
Nie planowanie, a cały remont za 750. zle napisałem.
73!
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2012-07-16, 20:37
naprawiaj i jeździj a śruby do głowicy oczywiście tylko nowe
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
uszczelki sie przyklejaja i pewnie porozrywaja przy zdejmowaniu kolektorow
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-07-16, 22:18
Modzel napisał/a:
Silnik brał ok 1L oleju między wymianami.
mało nie jest, ale nie tragedia. uszczelniacze zaworów chyba możesz wymienić.
Cytat:
To prawda z tymi szpilkami i uszczelkami?
maciejkao, ci wiele napisał przeczytaj raz jeszcze jego post. o ile uszczelki to tak. szpilki to zazwyczaj się nie urywają , chyba że dokręcane były wcześniej za pomocą 2metrowej rury. te nowe rzeczy to też ułatwienie dla składającego mechanika , w razie usterki robota od nowa /poprawianie/ a to chyba on daje gwarancję.sam robiłem to doszedł silikon, a stare szpilki wróciły na swoje miejsce.choć jakiś ciul poprzeciągał śruby od wałków rozrządu /dwie urwały się podczas odkręcania /
Modzel napisał/a:
Co radzicie? Wymiana UPG + planowanie głowicy za 150zl?
po zdjęciu głowicy okaże się co trzeba zrobić. silniki są w granicach 1000+ wymiana, to chyba taki limit opłacalności remontu twojego silnika. ale to loteria używany.
Artur20 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-17, 10:08
a ja ci radze podjechac do tego mechanika P.Pawel Marki ul. Sienkiewicza 1 500137987 u niego napewno bedzie taniej sam robilem u niego uszczelke pod glowica serwisuje tam tez opla ojaca lanosa i inne auta z rodziny tak wiec zadzwon i zapytaj o koszta roboty