Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-07-23, 18:57 [Lanos] Kapanie wody z tylnego tłumika cały czas
Witam serdecznie,
Pisze trochę przestraszony pewnym zjawiskiem. Otóż z tylnego tłumika cały czas mi kapie woda w lanosie 1.5 16v + LPG. Po przygazowaniu na jałowym biegu samochód za mną ma cały zderzak mokry, ta woda aż wystrzeliwuje.
Jeden gość mi powiedział, że to może być uszczelka pod głowicą i tego się najbardziej boje, a był to mechanik. Dopiero co kupiłem auto i w niego tyle zainwestowałem czasu i pieniędzy a tu walnięta uszczelka... Normalnie załamałem się.
I tu moje pytanie. Co prawda auto bierze mi troche oleju a w zbiorniku wyrównawczym znalazłem kawałek czerwonej gumy (chyba silikon) - co mogłoby świadczyć o wydmuchiwaniu uszczelki i oleju do układu chłodzenia. No i wydaje mi się, ze ten płyn chłodzący jest troche przybrudzony, sam już nie wiem co mysleć. Niby wydaje mi się, że płyny chłodzącego jest tyle samo ale może minimalnie go ubywać.
Proszę o rady, czy to rzeczywiście może być ta uszczelka pod głowicą? Ponieważ to mój pierwszy samochód, niezwykle się obawiam...
Ubywa Ci płynu?
Druga sprawa to woda powinna lecieć gdyż to jest produkt z katalizatora (chemia się kłania) ale jak piszesz, że tego jest zbyt za dużo więc sprawdź płyny.
marusiek91 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-23, 19:35
no własnie wydaje mi się ze plynu chlodniczego nie ubywa, a jesli tak to mala ilosc bo wg mnie jest tak jak bylo 2 tyg temu.
Artur_jaw darewnoo thx za:
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2012-07-23, 19:50
marusiek91, a jakie robisz średnie przebiegi po kilka km (w domysle woda z tlumika zdąży odparować czy tylko jest wlaśnie wyrzucana za samochód)
pomogłem kliknij pomógł
marusiek91 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-24, 03:55
robię 14km dziennie jakoś 4 razy w tyg (jak jeżdżę na uczelnię), teraz w wakacje robię 4 razy w tyg 12 km. Boję się o tą uszczelkę... Nie wiem co sam myśleć.
Powiem tylko, że nawet po przejechaniu tych 7km w jedną stronę i zaparkowaniu i przygazowaniu to woda dalej leci i biały dym też.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
mati16v CLUB MAZOVIA aWc
Auto: była NUBIRA, jest ZAFIRA :)
Imie: Mateusz Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Lis 2011 Posty: 1218 Skąd: RADOM
Wysłany: 2012-07-24, 06:36
marusiek91 napisał/a:
robię 14km dziennie jakoś 4 razy w tyg (jak jeżdżę na uczelnię), teraz w wakacje robię 4 razy w tyg 12 km. Boję się o tą uszczelkę... Nie wiem co sam myśleć.
Powiem tylko, że nawet po przejechaniu tych 7km w jedną stronę i zaparkowaniu i przygazowaniu to woda dalej leci i biały dym też.
u mnie w nubirze biały dymek leci sobie z rury w okresie jesienno zimowym przy niskich temperaturach i jest to normalne, woda też czasami sobie kapie ale uszczelka jest wporządku
Auto: Audi A3 Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 658 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-24, 06:47
Daewoo na gaz tak ma aczkolwiek obserwuj czy ci sie nie miesza olej z płynem chłodzącym. Spróbuj też zaobserwować czy jak będziesz przegazowywał czy ci bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym
Motocykle są wszędzie, patrz dwa razy w lusterka !
marusiek91 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-24, 13:47
ma bąblić mocno czy bardzo słabo, żeby stwierdzić czy to UPG?? Czy dozwolone jest lekkie bąblenie??
nie_mlody Grupa Mazowiecka Ojciec Dzieciom
Auto: Peugeot 308 SW
Imie: Paweł Pomógł: 10 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 2289 Skąd: Warszawa / WY
Wysłany: 2012-07-24, 14:31
Cześć
po 1 zacznij od wnikliwej obserwacji płynu chłodzącego - jesli niepokoi Cię że płyn jest przybrudzony -nie przejmuj się na zapas - to jest normlany efekt - jeśli na powierzchni płynu bedziesz widział czarne kroki to może byc olej lecz nie musi.
dodatkowo jesli chcesz dokładnie wiedzieć czy płyn nie ucieka - zaznacz poziom płynu na zbiorniku markerem i sukcesywnie sprawdzaj.
po 2 czy płyn chłodniczy śmierdzi spalinami
po 3 i najbardziej kontrowersyjne - po odpaleniu silnika i nagrzaniu go do temp roboczej powąchaj spaliny - jesli będziesz czuł słodkawy duszący zapach to jest to niestety płyn chłodniczy
po 4 i najbardziej prawdopodobne to jest to kolega napisał
artur_jaw napisał/a:
robisz średnie przebiegi po kilka km (w domysle woda z tlumika zdąży odparować czy tylko jest wlaśnie wyrzucana za samochód)
jesli moge coś poradzić to
zabierz ( tu wpisz kogo chcesz) oraz auto na dłuższą przejazdzkę ok 100 km niech sie dokładnie silnik i wydech wygrzeje a Ty będziesz miał przy okazji wycieczkę krajoznawczo - turystyczną - jesli po powrocie w dalszym ciągu będzie leciała woda - udaj się do mechanika
i sprawdź jeszcze czy w korku oleju nie zbiera sie masło od gazu
Pozdrawiam i czekam na wyniki mojej porady
Jeśli pomogłem - kliknij + Pomógł
Szwedu Grupa Podkarpacka
Auto: Daewoo Lanos 1.5 16v
Imie: Paweł Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 1599 Skąd: Mielec
Wysłany: 2012-07-24, 15:00
jesli masz II generacje LPG to, to ze woda kapie z tylnego tlumika nie swiadczy o niczym zlym, jesli nie dogrzejesz silnika i na zimnym silniku zalaczasz LPG to tak bedzie, po prostu nie da rady odparowac ta woda i odklada sie w koncowym tlumiku, albo trzeba dogrzewac silnik i dopiero przelaczac na LPG albo wiecej jezdzic zeby to wyparowalo ja mam nawiercona dziurke malutka w tlumiku i jak postoi auto po jezdzie lpg to sie kaluza robi
a co do plynu, jakby Ci plyn bral nie kapalo by z wydechu az tak, tylko bylby dosc bialy kolor spalin i tak jak kolega wczesniej pisal slodkawy duszacy zapach
Dzieki, musze tlyko kupić cos do usczelnienia silnka, bo mechanik mi powiedział ze w rurze jest olej jak wziąl na palec sadze z tłumika koncowego. Jaki srodek jest najlepszy do uszczelnienia? Powiedzial ze to cos moze dac. Zapomnaielm sie spytac jaki preparat jest najlepszy.
Wspomnial ze trace olej przez uszczelki olejowe ktore padają powoli.
Polecialy sogi za pomoc
nie_mlody Grupa Mazowiecka Ojciec Dzieciom
Auto: Peugeot 308 SW
Imie: Paweł Pomógł: 10 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Wrz 2010 Posty: 2289 Skąd: Warszawa / WY
Wysłany: 2012-07-24, 18:18
marusiek91 napisał/a:
bo mechanik mi powiedział ze w rurze jest olej jak wziąl na palec sadze z tłumika koncowego.
eeee w końcowym tłumiku zawsze masz czarną sadzę nie wiem skąd on tam wziął olej - chyba że sprawdzał tylko sobie jedynie znanymi metodami ogranoleptycznymi
marusiek91 napisał/a:
Wspomnial ze trace olej przez uszczelki olejowe ktore padają powoli.
jeśli już to uszczelniacze, poza tym ile Ci tego oleju wcina na 1000 km litr więcej
marusiek91 napisał/a:
Jaki srodek jest najlepszy do uszczelnienia?
błagam nie rób tego nie wlewaj żadnych uszczelniaczy.
nie wiem skąd żeś wytrzasnął tego szpenia ale czuję że chce Cię naciągnąć albo na remont silnika, albo po prostu nie ma się do czego przyczepić i knuje jak wyciągnąć od Ciebie bilety Narodowego Banku Polskiego
Poza tym na jakiej podstawie wyrokuje cieknące uszczelniacze zaworowe po osadzie w tłumiku końcowym To w takim wypadku u mnie jest silnik do generalnego remontu a najlepiej wymiany bo też mam czarny osad w końcowym tłumiku a od wymiany do wymiany dolałem w sumie 100 ml oleju - a jeżdżę na Lotos Mineral
Jeśli pomogłem - kliknij + Pomógł
marusiek91 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-24, 18:38
Ja jeżdze na 10W40 i ubywa mi tak na 1000km litr, to dużo?
A co do sprawdzenia to wziął palec i zebral na niego sadzę z tlumika. Jest ona lepka więc powiedzial ze to olej.
Czemu nie stosowac uszczelniaczy?? Mam przebieg 172.000
Bardzo dużo. Jakby to był litr na 10 000 km to możnaby polemizować czy mało czy dużo, ale tak...
Uszczelniacze to z reguły szit robiący wiecej złego niż dobrego - aczkolwiek znam przypadek zastosowania jakiegoś sprytnego siuwaksu uszczelniającego mikropęknięcia głowicy w mocnym TDIku i jakoś działało - dopóki z innych względów motor nie wytrzymał.
marusiek91 [Usunięty]
Wysłany: 2012-07-24, 18:47
przepraszam, bierze 0,5l na 1000km. Więc co moge zrobic aby silnik tyle nie bral??