Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-08-03, 20:34 [Lanos] Gaśnie po zapaleniu na zimnym silniku.
Witam.
Od nie dawna borykam się z problemem w moim Lanosie 1,6. - LPG Sekwencja
Gdy silnik jest zimny i próbuję go odpalić obroty podskakują tak jak powinny (prędkość rozrusznika) następnie spadają i zamiast zatrzymać się na 1300obr/min to silnik gaśnie - muszę ciągle delikatnie trzymać nogę na gazie. Przy zmianie biegów silnik gaśnie.
Silnik jest żwawy i nie przymulony. (przynajmniej do 3500obr/min bo wyżej go kręcił nie będę bo świeżo po remoncie jestem)
Po delikatnym rozgrzaniu silnika wszystko wraca do normy - nie gaśnie jeździ jak marzenie i na PB i na LPG.
Brak błędów
Krokowy czyszczony - wymieniony na w 100% sprawny
Przepustnica czysta - Wskazania w ALDLjava są OK
Odma i wszystkie rurki szczelne
TPS podmieniony na sprawny.
Na LPG na pewno nie - sekwencje da się tylko w trybie awaryjnym na gazie odpalić... po za tym testowałem ją gdy jest wyłączona - czyli tylko na PB.
Tak się zastanawiam czy mogła by to być wina Czujnika Temperatury Cieczy Chłodzącej... czyli wydaje mi się że auto nie ma ssania...
Teraz najlepsze: jak sprawdzić ten czujnik? Gdzie on w ogóle jest? To jest ten obok czujnika położenia wału? Bo wyczytałem ze są 2 czujniki jeden pokazuje temperaturę na desce? a drugi daje sygnał do komputera?
Pozdrawiam
Edit:
Postaram się zamieścić screeny z ALDLjava.
Tylko problem musi się znów pojawić bo teraz odpalił tak jak powinien...
Zapaliłem autko... oczywiście na PB od razu zgasł... znów zapaliłem zgasł... ponowne odpalenie -tym razem dodałem po zapaleniu lekko gazu by nie zgasł... gdy gaz pościłem poszarpało silnikiem bo obroty znów spadły poniżej 850Obr/min, więc dodałem znów lekko gazu by nie zgasł silnik i w tym momencie przełączył się na LPG obroty sie ustabilizowało wszystko było OK. Gdy wyłączylem LPG znow poszarpało obrotami i zgasł. Odpaliłem i pojechałem do sklepu (tylko na PB) gdy silnik znacznie się zagrzał zaczął trzymać obroty już nie gasł.
No to ten czujnik w bloku czyli CTS - to ten który jest 3cm od czujnika wału czy to jest gdzieś głębiej pod kolektorem dolotowym..... słabo mi się robi na samą myśl....
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-04, 20:57
Jak popatrzyłem na kreski.
Pierwsza rzecz - rozjechane mapy benzyny.
BLM 98 oraz 109 przy nominalnych 128 to spore odchylenie od normy.
Nie wiem jak wysoko dochodzi integrator...
Reset ECU zrób i ewentualnie programowanie jałowego.
Reszta, dot. 2 zdjecia - krokowy, integrator... ciśnienie w dolocie, szkoda, że nie ma wartości pośrednich.
To co jest na drugiej fotce zapodaj w formie loga, jeżeli nie masz to nagraj Wrzuć to się obejrzy
Chyba wersja demo pozwala na 2 minuty nagrania, więc powinno wystarczyć, żeby nagrać jak gaśnie, jak potrzymasz go chwilę na obrotach i znowu zgaśnie hehe itp.
Dzięki temu będzie lepiej widać wartości w danym momencie.