Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Matiz Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2008 Posty: 179 Skąd: z Łodzi
Wysłany: 2012-08-04, 22:12 [Matiz] Kolejna linka sprzęgła - smarować czy nie smarować..
Mam takie pytanie.
Jak w temacie - smarować czy nie smarować linki sprzęgła.
Stary mechanik mówi:
Smarować! Kto smaruje ten jedzie
Młody mechanik mówi:
Stalowa linka w teflonie nie wymaga smarowania. Smar się starzeje, klei brud, nieraz nawet niszczy gumowe uszczelniacze
A jak wasze zdanie?
Biorę się właśnie za wymianę kolejnej linki i sam już nie wiem...
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
steyr steyr
Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel Pomógł: 193 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Kwi 2008 Posty: 3813 Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2012-08-05, 10:27
ja zawsze wpuszczam troche przepalonego oleju do pancerza przed montażem
W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-08-05, 17:40
a jaka jest przyczyna wymiany?
jeśli zatarcie i zerwanie to smarować i zabezpieczyć przed dostępem wody np zakładając gumową osłonę.
jeśli zerwanie a linka luźno chodzi to może nie linka winna tylko opory mechanizmów od sprzęgła.
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-08-06, 09:36
Ja bym smaru tam nie wciskał - smar się starzej i wysycha i jest częstą przyczyną cieżko działających mechanizmów jak jest nie smarowane co jakiś czas.
Teoretycznie linki nie trzeba smarować niczym jak powiedział ów młody mechanik. Ważne jest jak wspomnniał rgre aby gumowe osłonki na lince były dobre i dobrze założone coby woda się nie dostawała do pancerza.
A jak chcesz dla spokojności przesmarować, to zamiast smaru nalej do linki trochę oleju jak wspomniał steyr - może być nawet olej z silnika zaciągnięty z bagnetu - nie trzeba go tam dużo.