X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Matiz] Kolejna linka sprzęgła - smarować czy nie smarować..

Autor Wiadomość
Beniamin


Auto: Matiz
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2008
Posty: 179
Skąd: z Łodzi
Wysłany: 2012-08-04, 23:12   [Matiz] Kolejna linka sprzęgła - smarować czy nie smarować..

Mam takie pytanie.
Jak w temacie - smarować czy nie smarować linki sprzęgła.

Stary mechanik mówi:
Smarować! Kto smaruje ten jedzie

Młody mechanik mówi:
Stalowa linka w teflonie nie wymaga smarowania. Smar się starzeje, klei brud, nieraz nawet niszczy gumowe uszczelniacze

A jak wasze zdanie?
Biorę się właśnie za wymianę kolejnej linki i sam już nie wiem...
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2012-08-05, 11:27   

ja zawsze wpuszczam troche przepalonego oleju do pancerza przed montażem ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 759 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7714
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-08-05, 18:40   

a jaka jest przyczyna wymiany?
jeśli zatarcie i zerwanie to smarować i zabezpieczyć przed dostępem wody np zakładając gumową osłonę.
jeśli zerwanie a linka luźno chodzi to może nie linka winna tylko opory mechanizmów od sprzęgła.
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-08-06, 10:36   

Ja bym smaru tam nie wciskał - smar się starzej i wysycha i jest częstą przyczyną cieżko działających mechanizmów jak jest nie smarowane co jakiś czas.
Teoretycznie linki nie trzeba smarować niczym jak powiedział ów młody mechanik. Ważne jest jak wspomnniał rgre aby gumowe osłonki na lince były dobre i dobrze założone coby woda się nie dostawała do pancerza.
A jak chcesz dla spokojności przesmarować, to zamiast smaru nalej do linki trochę oleju jak wspomniał steyr - może być nawet olej z silnika zaciągnięty z bagnetu - nie trzeba go tam dużo.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt