X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Brak świateł pozycyjnych przednich

Autor Wiadomość
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-06, 08:18   [Espero] Brak świateł pozycyjnych przednich

Witam,

Panowie problem jest. Nie mam świateł pozycyjnych przednich. Jakiś niecały rok temu wymieniałem reflektory ( stare oryginalne były zamglone itd i nie nadawały się do niczego ) kupiłem więc nówki zamienniki bez regulacji elektrycznej ( te oryginalne miały ) mechanicy mi wymienili reflektory , powkładali żarówki i super. Oczywiście dopiero wczoraj zauważyłem że nie mam tych pozycyjnych świateł a minął już niemal rok. Mijania i długie działają normalnie. Żarówki są wszystkie powymieniane więc to nie może być to. Zajrzałem pod maske i jedyne co widze to trzy wiązki kabli z czego podłączone są dwie a jedna luzem. domyślam się że ta trzecia była od regulacji elektrycznej której tu ni ma i dlatego też nie ma wejścia na tą ową trzecią wiązkę.
Kończy mi się przegląd rejestracyjny a pewnie się dowalą do tego mendy na stacji. Jeżeli ktoś potrafi mi coś pomóc to byłbym wdzięczny ;)
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-08-06, 08:25   

1 żarówki pozycyjne są na swoim miejscu ?? i są sprawne??
2 masz stare reflektory (czy się ich pozbyłeś) można by było podłączyć dla spr. instalacji
3 możesz zrobić foty jakie to klosze (łatwiej będzie coś myśleć) co do 3 wtyczki musi się wypowiedzieć ktoś kto bardziej zna się na espero



pomogłem kliknij pomógł
 
 
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-06, 10:34   

są na swoim miejscu i są podłaczone, sprawdzałem. zastanawiam się czy da się je odwrotnie podłaczyć? tzn w tą szczelinę wsunąć żarówkę na opak?
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-08-06, 11:05   

o ile to nie led nie ma znaczenia jak jest włożona żarówka no chyba że częścią świecącą do tyłu :)
masz możliwość sprawdzenia czy do oprawki dochodzi napięcie i czy jest podłączona do masy ??



pomogłem kliknij pomógł
 
 
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-06, 12:33   

to nie led ino zwykła 5w5 taka jak w standardzie jest biała.

no napięcia to nie mam jak sprawdzić, musialbym miec miernik heh

kurde ale mozliwe żeby nowe fabrycznie reflektory oba miały powalone oprawki?

aha a jak mam zobaczyć czy jest do masy podłaczone?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-08-06, 12:56   

a masz jakieś zdolności w kwestii pomiarów itp ??
żarówka na 12V (małej mocy podłączona z dwoma przewodami i sprawdzasz we wtyczce żarówki (postojowej) czy pojawia się jej świecenie po podłączeniu jej pomiędzy blaszki we wtyczce postojówki (raz jedną raz drugą) oraz + i - akumulatora

świecenie z plusem - masa ok
świecenie z minusem - zasilanie ok



pomogłem kliknij pomógł
 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2012-08-07, 12:05   

Na wstępie powiem że chyba niepotrzebnie wywaliłeś kasę na nowe reflektory. Jeżeli lustra są ok to klosze można doprowadzić do stanu używalności. Poradnik znajdziesz tutaj. Ja tak zrobiłem i wyszło prawie idealnie. Wracając do Twojego problemu zrób tak jak podpowiadają koledzy czyli sprawdź czy do oprawek dochodzi napięcie. Jeśli tak to prawdopodobnie nie ma styku w oprawce i trzeba trochę poodginać blaszki. Na Twoim miejscu doprowadziłbym do porządku stare reflektory z regulacją elektryczną a te odsprzedał.



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
michasw
Espero pałer


Auto: Espero 1.5
Imie: Michał
Pomógł: 45 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 870
Skąd: TKA
Wysłany: 2012-08-07, 17:43   

Ale przecież regulacje elektryczną moża bez problemu przełożyć ze starych.



serwus ;)
 
 
 
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-07, 19:28   

stare próbowałem doprowadzić do uzytku ale były tak zmulone że nic im nie pomagało... postaram się coś pokombinować a jak nie to na badaniu dam hajs w łape i tyle przejdzie bez tych pozycyjnych :lol:
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-08-07, 20:28   

Kup sobie miernik - koszt to 10 zł. Przyda ci się teraz i napewno kiedyś do niejednego w samochodzie - chociażby sprawdzić napięcie ładowania czy prąd ciągnięty z akumulatora. Mając auto podstawą jest mieć miernik. A koszta śmieszne.
Jak już nabędziesz miernik to mierz napięcie na zaciskach żarówek i potem po kolei na złączkach aż do bezpieczników.
 
 
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-08, 19:22   

kupiłem miernik i posprawdzałem. kable ok dochodzące do wtyczki z żarówką. wyjałem żarówkę i sprawdzałem styki kolejno i napięcie jest na połowie styków tzn tych od zielonego kabla natomiast te od kabla czerwonego nie wykazują napięcia. nie jestem elektrykiem i dlatego nie za specjalnie się orientuję co i jak ale żarówki jak nie świeciły tak nadal nie świecą. może ktoś kumaty mi wyjaśni zasade działania tego i podstawy elektryki:D
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-08-08, 21:06   

esperooo, kiedy masz ten przegląd ?? jak coś możemy się zgadać ... tyle że ten/następny tydz mogę być troszkę nieuchwytny... (znaczy normalnie bo na forum będę :piwo:



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Alberciczek

Auto: Nubira II CDX Kombi
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 1762
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-08-08, 21:08   

Do złącza lewej przedniej żarówki przychodzą dwa przewody - czarny oraz biały a na prawą żarówkę czarny i biało-czarny. Zamiast białego i biało-czarnego mogą być inne kolory ( w zależności jaka wiązka kabl;i się trafiła ). Czarny przewód to zawsze masa, natomiast kolorowy to plus. Analogicznie w styku żarówki na jednej blaszce jest masa, a na drugiej musi być plus po włączeniu świateł pozycyjnych. Oczywiście cały czas zakładam, że tylne światła pozycyjne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej ci działa.
Mierząc czy jest masa musisz miernik ustawić na zakres20V i czarną elektrodę miernika przytykasz do blaszki, na którą jest wpięty przewód czarny, a czerwoną elektrodę przytykasz do plusa akumulatora. Powinno ci się pokazać napięcie równe napięciu akumulatora. A napięcie na akumulatorze mierzysz ustawiając miernik na zakres 20V i przytykając czarną elektrodę miernika do klemy minusowej akumulatora, a czwerwoną elektrodę do plusowej. Natomiast sprawdzając czy jest plus na styku żarówki, to czerwoną elektrodę miernika przytykasz do blaszki w gnieździe żarówki na którą przychodzi ten kolorowy kabelek, a czarną elektrodę przytykasz do minusa akumulatora. I też powinno ci pokazać się napięcie takie jak na akumulatorze.
Miernikiem możesz też sprawdzić żarówkę - przełacxzasz miernik na zakres brzęczyka i jak złączysz obie elektrody miernika to powinien on ci brzęczeć. Następnie przytykasz te elektrody do żarówki i jak jest ona dobra, to miernik musi ci brzęczeć. Jak ci nie brzęczy a na wyświetlaczu pokazują się jakieś cyferki, to żarówka jest do d...
 
 
robert_or3


Auto: Nubira I 2.0 GLX
Dołączył: 22 Paź 2011
Posty: 38
Wysłany: 2012-08-09, 14:06   

Kolega Alberciczek trochę to zagmatwał. Wystarczy miernik ustawić na 20V napięcia stałego (na mierniku będzie znaczek podobny do = prąd i napięcie zmienne oznaczone jest przez sinusoidę ~) i zmierzyć napięcie między przewodami w oprawce żarówki oczywiście przy załączonych pozycyjnych. Jeśli jest napięcie ok 12 to należy zrobić tak jak Alberciczek napisał zmierzyć żarówki (ustawiając miernik na Ω lub na brzęczyk). Jeśli żarówki są sprawne trzeba poprawić blaszki w oprawce lub druciki w żarówkach. Amen.

Dla potomności zdjecie (by allegro) na którym widać czerwony i zielony kolor przewodów.



Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorię z praktyką. Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
 
 
 
esperooo
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-09, 17:13   

wszystko spoko ino że ja mam miernik w postaci takiego powiedzmy śrobokrętu do pomiaru napięcia, to o czym wy piszecie to je ten z dwoma przewodami

artur_jaw - ja z urlopu wracam w tą sobotę a przeglad mam do jutra...:D
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt