X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Problem z ogólną pracą silnika 1.6 16v

Autor Wiadomość
Darx
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-26, 14:44   [Lanos] Problem z ogólną pracą silnika 1.6 16v

Witam Wszystkich i każdego z osobna :)

Jestem nowy na forum.

Szukałem czy nie ma podobnego tematu, jednak znalazłem częściowe odpowiedzi. Mam Lanosika 1.6 16v w LPG (bez sekwencji) z moich informacji wynika że to instalacja 2-iej gen.

Kupiłem go niedawno, jakieś 3-4 miesiące temu. Wymieniłem od razu pasek, pompę wody , przewody i świece. na nowe NGK i inne elementy.

Byłem na ustawieniach komputera, komputer od gazu tez ustawiony.

Problemem była jazda na PB, po dodaniu gazu auto nie przyspieszało, dusiło się. Nie dało się jeździć na paliwie. Na gazie było OK.

Doradzono mi żeby dolać do paliwa środek do czyszczenia wtrysków. Zalałem więc zgodnie z instrukcją. Jeździłem tydzień. Wszystko OK. Jednak, już po trzech dniach problem wrócił. Auto znowu nie jeździ na paliwie.
Jest problem z uruchamianiem zimnego silnika. Na gazie nie było problemów. Aż do wczoraj.

Jadąc na gazie zaniepokoił mnie fakt, że to samo dzieje się co podczas jazdy na PB. Jadąc ok. 70 km/g i chcąc przyspieszyć obroty zatrzymują się na 4 tysiącach. Auto dusi się, i nie przyspiesza, a obroty spadają.
Redukcja biegu powoduje wzrost obrotów do 4k , chwilowe przyspieszenie a potem spadek prędkości. Jakby auto nie miało mocy.

Do tej pory jestem zadowolony z auta. Jazda w granicach 130-150 km/h była do osiągnięcia.

Czyżby kończyło się sprzęgło ? Unikam ruszania z piskiem opon na każdym skrzyżowaniu, choć nie powiem że się nie zdarza.

Zauważyłem, że auto bierze olej - słyszałem że auta z gazem potrafią go "brać"
i również co mnie niepokoi - ubywanie płynu chłodniczego.
Zauważyłem też że podczas postoju, gdy wciskam gaz, obroty rosną, ale prędkość też :O

Ma ktoś jakiś pomysł ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
jurkrzy
Co ja tam wiem...


Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 933
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-26, 19:50   

Poczytaj sobie o UPG (uszczelka pod głowicą), Z tego co piszesz (ubytek oleju i płynu chlodzącego) mogą być przyczyna uszkodzenia UPG (najprawdopodobniej konieczna będzie jej wymiana)
Nie będzie grzechem abyś sprawdził kody błędów (tu link jak to zrobić) http://daewooforum.pl/temat25538.html - pamiętaj że jest to możliwe dla pojazdów z gniazdem diagnostycznym ALDL.
Silnik 1,6 to jak LPG to tylko sekwencja (nie bardzo sobie chce współgrać z 2gen)
Twoje problemy z uruchamianiem silnika mogą być spowodowane zapieczeniem się wtrysków (oczyścić wtryski można spróbować samemu lub dać do myjki) samemu można zgodnie z tą instrukcją http://lanos.rf.pl/Manual...tryskiwaczy.pdf

dodatkowo napisz jaki przebieg (podejrzewam że jak LPG 2gen to samochód ma ponad 200 tyś km) , i który rocznik auta



Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
 
 
 
wid3l3c
Grupa Mazowiecka


Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil
Pomógł: 261 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 20:06   

Jeżeli podczas postoju wraz z obrotami skacze wskazówka od prędkości :)
Zainteresowałbym się wiązką silnika.

A zarazem punktami masowymi w okolicy akumulatora(na bloku i skrzyni) oraz na rozruszniku.

Jedyny punkt masowy na cały silnik i skrzynie biegów auta jest właśnie na rozruszniku.

Do elementów takich jak sonda lambda, TPS, krokowiec, czujnik prędkości, czujnik temp wody, wtryski oraz czujnika biegu wstecznego masy są - jedna na bloku przy cewce a druga na skrzyni biegów.
Jeżeli jest problem z masą... będzie dziwnie. Brak mocy, telepanie przy przyspieszaniu skaczące wskaźniki na desce rozdzielczej itp itd - a błędów brak.

Przerabiałem to w weekend jak poluzowała mi się masa na rozruszniku... przez tydzień miałem dopiero kabaret :D
Wyjąłem aku rozgrzebałem wiązki (bo jak ruszałem to było widać i słychać zmianę w pracy silnika) I NIC NIE MOGŁEM ZNALEŹĆ - dopiero jak dałem nową masę do kabli które ją powinny podawać domyśliłem się, że trzeba szukać masy z głównej wiązki na blok :D I prawda mi się objawiła hehehe
Ale całe życie się człowiek uczy :D

Inna sprawa to główne łączenia przewodów wymagające lutowania biegną od głównej puszki w lewym górnym rogu pod maską i lecą wzdłuż silnika od strony grodzi. Fabryczna wiązka jest ułomnie zrobiona.
Więcej info szukaj na forum odnośnie lutowania bo ja tylko naprowadzam na tok myślenia w tej sprawie :)

Nie zmienia to faktu iż jurkrzy również słusznie prawi :piwo:
 
 
 
Darx
[Usunięty]

Wysłany: 2012-08-27, 20:01   

Chciałbym podziękować za porady, w przyszłym tygodniu się wezmę za to.

Cóż znamy sprzeczne opinie co do instalacji LPG, mi wszędzie stanowczo mówili że nie da się założyć
do tego silnika sekwencji, a tutaj mnie informujecie że się da. Hueh.

Otóż, po prostu skończył się gaz,.. zatankowałem i jest ok.

Co do pracy na PB, jak pisałem prędzej jakiś czas temu dolałem do paliwa środka do czyszczenia wtrysków, jeżeli jeździłem na paliwie było super, czasami przełączałem na gaz.. ale po kilku dniach codziennej jazdy na gazie problem z odpalaniem powrócił.

Przebieg ma 140 tys km. w książce gaz ma od ok 55 k kilometrów.. wygląda na wiarygodny.
Mamy tą samą wersję.. hehe

Mój lanos to 1999r. 1,6 16V SX, spalanie mam 10 L ( w trasie zszedłem do 9L)

a dziś właśnie wskazówka od prędkości nie skakała. wyczytałem, żeby wrzucić wyższy bieg i dać gaz do oporu.
Wył, obroty rosły, ale samochód stał.

Gniazdo ALDL ma, pod schowkiem, z prawej strony przy siedzeniu pasażera ( takie gniazdo z ponumerowanymi pinami)

Byłem na komputerze, odczytywaliśmy jedyne błędy to check engine, ale sporadycznie.

jurkrzy nie rozbiorę sam całego silnika :P jestem raczej laikiem :P
fakt, masz rację - mówiąc o gazie - gdyby nie blokada - dawno bym nie miał już filtra powietrza.

wid3l3c zaciekawiłeś mnie tematem, sprawdzę.

Do tej pory uruchamia się jak ma kaprys. Jak jest dzień to od razu, jak ma dzień to za 2 - 3. Staram się najczęściej gasić go na benzynie.

Co do spalania oleju i ubytku płynu chłodniczego. Poszukam jakiegoś środka do uszczelnienia instalacji - może coś gdzieś cieknie po prostu.



może nie do końca telepanie, ale przy przyspieszaniu na gazie wyraźnie czuć , jak do pewnych obrotów ma ciężko - tak do 3k - 3,5k potem nagły przypływ mocy.

napisałem trochę chaotycznie.. padam po pracy.,,

Dam znać jak dojdę co go męczy :)
 
 
jurkrzy
Co ja tam wiem...


Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 933
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-28, 08:16   

Darx napisał/a:
.......a dziś właśnie wskazówka od prędkości nie skakała. wyczytałem, żeby wrzucić wyższy bieg i dać gaz do oporu.
Wył, obroty rosły, ale samochód stał. .....

domyślam się że sprzęgło kaput ?? ślizgało sie sprzęgło ??

Darx napisał/a:
..........Gniazdo ALDL ma, pod schowkiem, z prawej strony przy siedzeniu pasażera ( takie gniazdo z ponumerowanymi pinami)

Byłem na komputerze, odczytywaliśmy jedyne błędy to check engine, ale sporadycznie. ......

Zczytaj błędy jak w linku którym ci podałem (tylko przemyśl dokładnie i zgodnie z instrukcją abyś nie uszkodził kompa) - uniwersalne scanery często przeklamują .....chyba że byłeś w byłym serwisie DAEWOO (Scaner 11 lub jego młodsza wersja - ale nie pamiętam dokładnie nazwy)

Darx napisał/a:
........jurkrzy nie rozbiorę sam całego silnika :P jestem raczej laikiem :P .........

I słusznie, jeśli nie czujesz się na siłach to nierób czegoś czego potem mógłbyś żałować ;) , ale co sie tyczy wymiany UPG to to jeszcze ciut za wcześnie wyrokować..... zauważ czy ci dymi na niebiesko lub na biało (choć przy tych temperaturach "na biało" może dymić (w sensie możesz źle zinterpretować to co widzisz), co się tyczy samego ubytku płynu chłodniczego to nie dolewaj (dosypuj ) żadnych uszczelniaczy !! !! :nono: :nono: zapchasz tylko nagrzewnicę i tyle z tego będzie.... a kiedy nadejdzie opamiętanie to bedziesz się borykał z tym syfem w układzie chłodniczym.

Jak ci falują obroty (bo nie piszesz o tym wprost) to poszukaj problemu z wiązką (poczytaj o wiązce silnika i łączeniach...... szukaj "lutowanie wiązki lanos" - być może że to to

ale mi się wydaje osobiście że masz zapieczone wtryskiwacze (ale to by świadczylo o innym (czytaj wyższym) przebiegu twojego samochodu)



Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt