Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-09-11, 23:39 [Lanos] EMULACJA WTRYSKIWACZY - musi byc ?
Witam, mam troche glupie pytanie ale mnie nurtuje - mam BRC Just - ona ma w sobie emulacje sondy ale czy ma tez emulacje wtryskiwaczy bo ja nie mam zadnego dodatkowego emulatora wtryskiwaczy hmm wiec moze nie mam go wcale - jest taka opcja w ogole czy emulator wtryskiwaczy MUSI byc w instalacji LPG - oczywiscie jak sa wtryskiwacze w samochodzie a ja mam wielopunktowy wtrysk
Czy emulator wtryskiwaczy wplywa na to ze samochod na BP rano nierowno chodzi - tak jak to sie dzieje przy emulacji sondy....
Mozliwe ze mam przekaznik zamiast emulatora wtryskiwaczy - czy emulator nie bylby lepszy ?
Mam BRC JUST - ostatnio przez przypadek zdobylem takie urzdzenie jak BRC MODULAR S - to jest chyba emulator wtryskiwaczy - zastanawiam sie czy tego nie podlaczyc....
Czy emulator wtryskiwaczy wplywa na to ze samochod na BP rano nierowno chodzi - tak jak to sie dzieje przy emulacji sondy....
wyjmij bezpieczniki od gazu i bedziesz widzial czy sie poprawilo, a moze uklad paliwowy nie domaga,filtr paliwa nie wymieniany,malo paliwa itp
lok4you napisał/a:
Mozliwe ze mam przekaznik zamiast emulatora wtryskiwaczy - czy emulator nie bylby lepszy
w nexii mam przekaznik i zadnych anomalij nie ma
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-12, 11:04
Jeżeli auto Ci nie zdycha po przełączeniu na LPG (może się nasilać w zimę przy zimnym aucie) oraz nie świeci check po oczach z błędem wtryskiwaczy - to nie ma co kombinować
Jeżeli wystąpi powyższy objaw a jesteś pewien, że membrana i regulacja są w porządku - można się zastanawiać nad wsadzeniem emulatora.
On nie robi nic więcej jak pozwala na dodatkową regulację momentu odcięcia wtryskiwaczy, można nim rekompensować czas potrzebny na dojście gazu z reduktora do komory spalania, no i załatwia ewentualnego checka
Co do ukł. paliwowego - tutaj bym szukał przyczyny zgodnie z powyższym postem
Chyba, że to kwestia samej kondycji silnika
Aha - na LPG chodzi idealnie - check sie nie zapala i ogolnie jest ok - tak tylko sie zastanawialem gdzie mam ten emulator wtryskiwaczy ale chyba go nie mam tylko jest przekaznik ale ok dzieki za info
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
zbooj
Auto: bylo lanbordzini, byla legia,a teraz ktoz wie Pomógł: 42 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 1833 Skąd: Manchester
Wysłany: 2012-09-12, 16:10
No to poszukaj organoleptycznie, do wtryskiwaczy dodatkowe kabelki musza isc
Noo wlasnie nie idzie NIC do wtryskiwaczy oprocz fabrycznej wiazki - oznacz to ze mam przekaznik zamiast emulatora wtryskiwaczy ?
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2012-09-13, 16:41
lok4you napisał/a:
Noo wlasnie nie idzie NIC do wtryskiwaczy oprocz fabrycznej wiazki - oznacz to ze mam przekaznik zamiast emulatora wtryskiwaczy ?
Niekoniecznie. Niektórzy montażysci przecinają fabryczną wiązkę wtrysków i wlutowywują wiązkę emulatora. Wtedy przy wtryskiwaczach nie ma nic poza fabrycznymi kostkami.
hmmm a jak zamais emulatora wtryskiwaczy mialbym ten przekaznik to tez byly by kabelki do wtryskiwaczy czy nie
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2012-09-13, 19:16
Nie. Odłączenie benzyny bez emulatora polega na odcięciu przewodu plusowego w wiązce lub odłączeniu zasilania pompy paliwa. W obu przypadkach dodatkowych przewodów przy wtryskach nie będzie.
a to ze NIE mam emulatora wtryskiwaczy tylko przekaznik moze bys powodem rozjezdzania sie mapy na PB i nierownej pracy silnika na PB po jezdzie na LPG
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-14, 09:21
To są dwa oddzielne światy
Na mapę ma wpływ emulacja lambdy a i to do nierównej pracy może nie mieć związku.
Odłączenie wtrysków ma tylko i wyłącznie na celu zablokowanie jazdy na 2 paliwach.
Właśnie poprzez odcięcie +
Inna sprawa to stan styków w przekaźniku, czy to może powodować spadki napięcia bądź przerwy.
Podejrzewam, że w pewnym stopniu tak, bo od przełączania obwodu w przekaźniku z czasem mogą przypalić się się styki.
U mnie w ten sposób żywot zakończyła centralka STAG2-W, ale to była krótka piłka
Z czasem gaz zaczął się rozłączać itd. Ale objawy były jak widzisz całkiem drastyczne.
Więc, raczej to byłyby poważniejsze problemy niż na przykład delikatne falowanie.
Musisz bardziej opisać problem pracy, bo tutaj rozmawiamy o emulacji wtryskiwaczy
I sprecyzuj o co chodzi, bo tak ciągnąc się za język jest trochę nieefektywnie
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2012-09-14, 16:41
lok4you napisał/a:
a to ze NIE mam emulatora wtryskiwaczy tylko przekaznik moze bys powodem rozjezdzania sie mapy na PB i nierownej pracy silnika na PB po jezdzie na LPG
Jeśli nie masz emulatora wtrysków to przy odłączaniu przekaźnikiem wtrysków powinien pojawiać się "check". Jeśli on odcina pompkę to "check" może nie świecić. Dzialającą pompkę słychać jak przy zbiorniku na gazie jest cicho to ona jest wyłączona. Brak emulacji wtrysków nie ma znaczenia dla rozjeżdżania mapy wtrysków na Pb. Jeśli emulacja sondy lambda jest źle ustawiona, albo skład mieszanki na gazie jest tragiczny to mogą pojawiać się takie problemy. Emulacja sondy to nic innego jak zsumowane sygnały sondy pracującej na gazie z sygnałem wygenerowanym sztucznie przez emulator. Jak chcesz sprawdzić czy problem dotyczy emulacji to przed uruchomieniem silnika na benzynie zresetuj ECM a potem odpal. Po resetowaniu silnik na Pb powinien pracować ok.
Z emulacja sony walczylem juz rok temu i wydaje mi sie ze co bylo mozna to zrobilem a mianowicie BRC JUST niby ma emulacje w sobie ale ona byla jakas slaba wiec dokupilem osobny emulator sondy i on pracuje bardzo ladnie jak gazownicy podlaczyli mi lpg pod kompa to w czasie pracy na lpg bardzo ladnie widac sinusoide lambdny z emulatora - do tego dokupilem kolejen pudelko tzn reset ECU - kal wylacze zaplon to po 3 sekundach slychac tykniecie i na 40 sekund odcinane jest napiecie na ECU - wiec emulacje sondy chyba mam ok a mimo to jak odlaczylem calkiem centralke JUST i odpiolem + z aku na chwile a pozniej pojezdzilem na PB to jest IDEALNIE chodzi rowniutko nic nie szarpie a jak pojezdze na LPG i przelacze na PB to faluje lekko i to tez nie zawsze a co najdziwniendze ze jak zgasze auto i odpalam rano (niby ECU wyczyszczone bo reset odlaczyl napiecie) to tez faluje na PB hmmm dziwne wiec pomyslalem ze to moze wina tego przekaznika jak jezdze na lpg a komp nie ma wmulacji tylko po chamsku wylaczone paliwo lub wtryskiwacze - juz sam nie wiem....
P.S. gdzie moze znajdowac sie ten przekaznik imitujacy emulator wtryskiwaczy ?
Check mi sie nie zapala w ogole ani na LPG ani na PB - na PB rano w szczegolnosci faluje - wyglada to tak ze zapetla sie obroty w gore w dol w gore w dol - 850 - 1300, 1500 i znowu 850 i tak w kolko.... - Przelacze na LPG chodzi rowniutko...
W jakich trybach mozna ustawic emulacje sondy w BRC JUST i jak najlepiej bylo by ustawic zeby na BP nie lapal bledow ?
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2012-09-15, 00:04
Po autoresecie ECM wymaga programowania biegu jałowego i na początku może lekko falować. Też autoreset przerabiałem ale aktualnie jest zdemontowany ( więcej robił złego niż dobrego). Najlepszym rozwiązaniem emulacji jest układ otwarty czyli brak emulacji lambdy. Wtedy ECM nie łapie błędnych nastawów bo nie ma żadnego sygnału ale po kilku km pojawiać się będzie "check" przez niespraną sondę lambda. Ja w Just Junior ustawiłem teraz emulację tak, że mapa Pb nie jest korygowana. Nie pamietam ile % którego sygnału jest ustawione ale to jest coś ok. 50% czyli pół na pół. Efekt jest taki, że na zimno na Pb działa dobrze a na ciepłym silniku jest małe duszenie przez kilka-kilkamaście sekund od przełączenia na Pb. Jak dla mnie lepiej ustawiać tego nie trzeba. Musisz pobawić się emulacją na czuja aż trafisz.