Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2008-05-23, 16:14 [Lanos] wymiana łożysk+bębny z piastą
Witam.
Jeszcze tego nie robiłem więc wolę zapytać niż się zdziwić Lanos ma bębny wraz z piastą (monolit), które muszę wymienić+szczęki+łożyska. Czy można to zrobić w warunkach polowych tzn. chodzi o łożyska, wymiana pod domem bez ściągacza jest możliwa? Wystarczy włożyć nowe łożysko w nowy bęben i wsio? Czy są jakieś komplikacje?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
tomi12316 Grupa Mazowiecka KaRmEl kat. B--C/E
Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek Pomógł: 95 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 1914 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-05-23, 17:14
hmm ja w moil lanim ostatnio sprawdzalem tylne hamulce, to jak juz odkręciłem nakrętke centralna piasty to po zdjeciu bębna lożysko za pomocą ręki zdjąłem z piasty tio wg mnie powinieneś dać se rade nawety w warunkach polowych
Dzięki Panowie będę dzisiaj walczył z bębnami i całą resztą
Walczyłem, ale szczerze odradzam. Wbijanie bieżni łożysk w domowych warunkach nie należy do łatwych i szybkich (można potrzymać je w zamrażarce będzie łatwiej), drugi raz bym tego nie robił (20zł u mechanika za stronę). Co do wymiany szczęk i bębnów tutaj praca idzie szybko i zbyt wiele kombinacji nie wymaga. Jedyny problem to nowe szczęki+nowe bębny ten zestaw ciężko ze sobą złożyć z uwagi na to, że jest właśnie nowy. Rozpieracz szczęk trzeba skręcić, żeby bęben wszedł z oporem. Jednak koła się kręcą, auto jeździ, mam nadzieję, że okładzin szczęk szlag nie trafi-oby
W Gdańsku chcą za to 80 zł, ale już poza miastem ceny radykalnie spadają. Jeżeli posiadasz garaż, narzędzia i masz czym "wprasować" łożyska to możesz się za to brać. W innych przypadkach odradzam, dużo kombinacji, a jak uszkodzisz bieżnię łożyska to i tak wizyta u mechanika nieunikniona (radzę poszukać tani warsztat).
Stasiu_5
Dołączył: 24 Cze 2008 Posty: 1
Wysłany: 2008-06-24, 19:52
Czy może ktoś mi podpowiedzieć co jest żle z hamulcami z tyłu ,wymieniłem bębny i zaciski
a hamulcy dalej nie ma i na dodatek grzeje się prawy bęben.
raptorf22 [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-02, 20:59
Dołączam się i odświeżam.
Wbijanie bieżni łożyska jest banalnie prostą robotą choć wymaga odrobinę cierpliwości.
Pokrótce opiszę to na przykładzie nexii. Jak już zdemontujemy piastę koła i wybijemy stare bieżnie (są w piaście takie miejsca gdzie można nastawić śrubokręt i wypuknąć stare bieżnie) oczywiście czyścimy wszystko ze starego zużytego smaru. Następnie bierzemy nową bieżnie i ustawiamy w piaście tą odpowiednią strona (raczej trudno się pomylić w tym kroku); na nową bieżnię stawiamy starą bieżnię tak aby strony szersze były ku sobie i pukamy równomiernie (nie może złapać przekosu) aż do momentu wejścia nowej bieżni całej do piasty (nie jest jeszcze ona dobita do końca), potem dobieramy odpowiednią końcówkę klucza nasadowego i dobijamy (jest luźna więc się nie zaklinuje w piaście) do końca. Już nie pamiętam ale do mniejszej chyba pasuje nasadka "30" (od dokręcania przedniego koła), w każdym bądź razie proces nie jest skomplikowany trzeba tylko dobrać odpowiednią nasadkę albo kawałek rury, z tym że ma być luźna bo inaczej jak się zaklinuje to życzę powodzenia w wydobyciu. W ten sposób chyba ze 3 razy zmieniałem i dwie strony zajmowały mi jakieś 1,5 godzinki spokojnej roboty.
Mam do was pytanko?
W lanosie 1.4 mam piasto bęben z tyłu, zaś w nexii mam piastę oddzielnie a co z tym idzie nie muszę demontować łożysk jeżeli zdejmuję bęben. Pytanie jest takie czy będzie pasować (z opisów na allegro wynika że tak ale mogę się mylić) piasta z nexii do lanosa? Czy jest sens robić zamianę?
kandid [Usunięty]
Wysłany: 2009-04-23, 16:35
Witam odświeże nie co temat.
Mam zamiar - muszę wymienić coś w tylnych hamulcach bo na przeglądzie okazało sie że hamulce powoli się kończą. Kilka pytań:
1.Skąd mam wiedzieć jakie mam bębny z piastą czy bez. Słyszałem o teorii z ABS i bez ABS. Mam laniego z 98 bez abesu 1.6. Czy na bank będe miał bębny z piastą?
2.Czy jak będe wymieniał szczęki to bębny i łożyska też muszę?
3.Czy jak będe wymieniał bębny i szczęki to łożyska też trzeba?
4.Czy istnieje jakiś manual jak to zrobić
Pozdrawiam
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2009-04-23, 16:46
1 jak zdejmiesz koło to zobaczysz czy bęben jest zespolony z piastą czy nie
2 i 3 jeżeli masz bębny osobno to nie musisz ściągać piasty wiec i poruszać łożysk, jeśli oczywiście nie mają luzu. Jeżeli bębny są mocno pordzewiałe, mają duże progi to muszą być wymienione, ale najczęściej zmienia się sam szczeki.
Wysłany: 2009-11-04, 20:41 Pytanko mam banalne ...
Wymieniłem właśnie bebenek. Są też nowe szczęki i cały zestaw łącznie z tarczą kotwiczną. Łożyska są stare, ale w ręce kręcą się dobrze. Wszystko jest już poskładane i bęben nie kręci się swobodnie. Nie wiem czy powinien się swobodnie kręcić. Czy ktoś mógłby mnie oświecić ? Jeśli waszym zdaniem coś jest nie tak to jakie mogą być tego przyczyny? Podejrzewam, że to szczęki lekko obcierają bęben.
Muszę zaglądnąć pod bębny bo coś mi czasami piszczy, jaki rozmiar klucza trzeba żeby ściągnąć bęben(wersja z ABS)??? Chciałbym go mieć przed rozpoczęciem .
Pozdrawiam
ci.nek
Auto: Oplowóz
Imie: Marcin Pomógł: 131 razy Wiek: 40 Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 2408 Skąd: MMz
Wysłany: 2010-02-24, 10:31
W lanosach z ABS chyba bębny były osobno, wiec potrzebny Ci klucz do kół i chyba 12 lub 13 do odkręcenia bębna (jeśli w ogóle jest przykręcony do piasty), młotek do obstukiwania. Jak byś pokusił się o piastę to łożysko jest przykręcone nakrętką na klucz 24.