X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] wymiana łożysk+bębny z piastą

Autor Wiadomość
milired

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 23
Wysłany: 2008-05-23, 17:14   [Lanos] wymiana łożysk+bębny z piastą

Witam.
Jeszcze tego nie robiłem więc wolę zapytać niż się zdziwić :D Lanos ma bębny wraz z piastą (monolit), które muszę wymienić+szczęki+łożyska. Czy można to zrobić w warunkach polowych tzn. chodzi o łożyska, wymiana pod domem bez ściągacza jest możliwa? Wystarczy włożyć nowe łożysko w nowy bęben i wsio? Czy są jakieś komplikacje?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
tomi12316
Grupa Mazowiecka
KaRmEl kat. B--C/E


Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek
Pomógł: 82 razy
Wiek: 26
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1776
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-05-23, 18:14   

hmm ja w moil lanim ostatnio sprawdzalem tylne hamulce, to jak juz odkręciłem nakrętke centralna piasty to po zdjeciu bębna lożysko za pomocą ręki zdjąłem z piasty tio wg mnie powinieneś dać se rade nawety w warunkach polowych :wink:

pozdrawiam :piwo:



<< Lani 1.5 8V 1998r >>

P o Z d R a W i A m


MoJa SrEbNa StRzAłA
 
 
 
Bourne
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-23, 18:26   

W Lanosie są dwa rodzaje bębnów bez piasty i z piastą.

Jeżeli ty masz z piastą to łożyska [BIEŻNIE] trzeba w piasty wprasować lub wbić z wyczuciem przez jakąś tulejkę w rozmiarze bieżni łożyska

milired napisał/a:
czy można to zrobić w warunkach polowych tzn. chodzi o łożyska, wymiana pod domem bez ściągacza jest możliwa?


Tak spokojnie można zrobić

Do bębna i Szczęk kup nowe zabezpieczenia szczęk

Ja samemu wymieniałem w 2h
 
 
milired

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 23
Wysłany: 2008-05-24, 09:36   

Dzięki Panowie będę dzisiaj walczył z bębnami i całą resztą :piwo:
Walczyłem, ale szczerze odradzam. Wbijanie bieżni łożysk w domowych warunkach nie należy do łatwych i szybkich (można potrzymać je w zamrażarce będzie łatwiej), drugi raz bym tego nie robił (20zł u mechanika za stronę). Co do wymiany szczęk i bębnów tutaj praca idzie szybko i zbyt wiele kombinacji nie wymaga. Jedyny problem to nowe szczęki+nowe bębny ten zestaw ciężko ze sobą złożyć z uwagi na to, że jest właśnie nowy. Rozpieracz szczęk trzeba skręcić, żeby bęben wszedł z oporem. Jednak koła się kręcą, auto jeździ, mam nadzieję, że okładzin szczęk szlag nie trafi-oby :nono:
 
 
TeHaXhQ
TeHaXhQ


Auto: Lanos 1.5 16V DOHC 100KM + STAG4
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 66
Skąd: P-ń
Wysłany: 2008-06-23, 15:43   

milired napisał/a:
20zł u mechanika za stronę


W Poznaniu chca za to od 50 zl nawet do 80 zl za strone :/. Chyba ze polecicie jakis tani warsztacik :) .

Tez czeka mnie wymiana lozyska... caly czas sie zastanawiam czy sam sie tego podjac, czy raczej nie tykac... lozyska tylko w rowerze zmienialem ;) .
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
milired

Auto: Lanos 1.5 8V
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 23
Wysłany: 2008-06-24, 06:20   

W Gdańsku chcą za to 80 zł, ale już poza miastem ceny radykalnie spadają. Jeżeli posiadasz garaż, narzędzia i masz czym "wprasować" łożyska to możesz się za to brać. W innych przypadkach odradzam, dużo kombinacji, a jak uszkodzisz bieżnię łożyska to i tak wizyta u mechanika nieunikniona (radzę poszukać tani warsztat).
 
 
Stasiu_5

Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 1
Wysłany: 2008-06-24, 20:52   

Czy może ktoś mi podpowiedzieć co jest żle z hamulcami z tyłu ,wymieniłem bębny i zaciski
a hamulcy dalej nie ma i na dodatek grzeje się prawy bęben.
 
 
raptorf22


Auto: Nexia 1.5 8V - Lanos 1.4 8V
Wiek: 34
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 15
Wysłany: 2009-04-02, 21:59   

Dołączam się i odświeżam.
Wbijanie bieżni łożyska jest banalnie prostą robotą choć wymaga odrobinę cierpliwości.
Pokrótce opiszę to na przykładzie nexii. Jak już zdemontujemy piastę koła i wybijemy stare bieżnie (są w piaście takie miejsca gdzie można nastawić śrubokręt i wypuknąć stare bieżnie) oczywiście czyścimy wszystko ze starego zużytego smaru. Następnie bierzemy nową bieżnie i ustawiamy w piaście tą odpowiednią strona (raczej trudno się pomylić w tym kroku); na nową bieżnię stawiamy starą bieżnię tak aby strony szersze były ku sobie i pukamy równomiernie (nie może złapać przekosu) aż do momentu wejścia nowej bieżni całej do piasty (nie jest jeszcze ona dobita do końca), potem dobieramy odpowiednią końcówkę klucza nasadowego i dobijamy (jest luźna więc się nie zaklinuje w piaście) do końca. Już nie pamiętam ale do mniejszej chyba pasuje nasadka "30" (od dokręcania przedniego koła), w każdym bądź razie proces nie jest skomplikowany trzeba tylko dobrać odpowiednią nasadkę albo kawałek rury, z tym że ma być luźna bo inaczej jak się zaklinuje to życzę powodzenia w wydobyciu. W ten sposób chyba ze 3 razy zmieniałem i dwie strony zajmowały mi jakieś 1,5 godzinki spokojnej roboty.
Mam do was pytanko?
W lanosie 1.4 mam piasto bęben z tyłu, zaś w nexii mam piastę oddzielnie a co z tym idzie nie muszę demontować łożysk jeżeli zdejmuję bęben. Pytanie jest takie czy będzie pasować (z opisów na allegro wynika że tak ale mogę się mylić) piasta z nexii do lanosa? Czy jest sens robić zamianę? :myśli:
 
 
kandid
[Usunięty]

Wysłany: 2009-04-23, 17:35   

Witam odświeże nie co temat.

Mam zamiar - muszę wymienić coś w tylnych hamulcach bo na przeglądzie okazało sie że hamulce powoli się kończą. Kilka pytań:

1.Skąd mam wiedzieć jakie mam bębny z piastą czy bez. Słyszałem o teorii z ABS i bez ABS. Mam laniego z 98 bez abesu 1.6. Czy na bank będe miał bębny z piastą?

2.Czy jak będe wymieniał szczęki to bębny i łożyska też muszę?

3.Czy jak będe wymieniał bębny i szczęki to łożyska też trzeba?

4.Czy istnieje jakiś manual jak to zrobić :cfaniaczek:

Pozdrawiam :piwo:
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2410
Skąd: MMz
Wysłany: 2009-04-23, 17:46   

1 jak zdejmiesz koło to zobaczysz czy bęben jest zespolony z piastą czy nie
2 i 3 jeżeli masz bębny osobno to nie musisz ściągać piasty wiec i poruszać łożysk, jeśli oczywiście nie mają luzu. Jeżeli bębny są mocno pordzewiałe, mają duże progi to muszą być wymienione, ale najczęściej zmienia się sam szczeki.

kandid napisał/a:
4.Czy istnieje jakiś manual jak to zrobić :cfaniaczek:

Poszukaj na forum bo gdzieś była mowa o tym




 
 
 
wnuq
W

Auto: Lanosik 1,6
Imie: P
Wiek: 31
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 10
Wysłany: 2009-11-04, 20:41   Pytanko mam banalne ...

Wymieniłem właśnie bebenek. Są też nowe szczęki i cały zestaw łącznie z tarczą kotwiczną. Łożyska są stare, ale w ręce kręcą się dobrze. Wszystko jest już poskładane i bęben nie kręci się swobodnie. Nie wiem czy powinien się swobodnie kręcić. Czy ktoś mógłby mnie oświecić ? Jeśli waszym zdaniem coś jest nie tak to jakie mogą być tego przyczyny? Podejrzewam, że to szczęki lekko obcierają bęben.
 
 
matsek

Auto: Lanos 1.5 8V SOHC LPG-2gen
Dołączył: 02 Paź 2009
Posty: 35
Skąd: Bielsko/Kraków
Wysłany: 2010-02-23, 22:17   

Muszę zaglądnąć pod bębny bo coś mi czasami piszczy, jaki rozmiar klucza trzeba żeby ściągnąć bęben(wersja z ABS)??? Chciałbym go mieć przed rozpoczęciem :D .

Pozdrawiam
 
 
 
ci.nek


Auto: Oplowóz
Imie: Marcin
Pomógł: 131 razy
Wiek: 30
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 2410
Skąd: MMz
Wysłany: 2010-02-24, 10:31   

W lanosach z ABS chyba bębny były osobno, wiec potrzebny Ci klucz do kół i chyba 12 lub 13 do odkręcenia bębna (jeśli w ogóle jest przykręcony do piasty), młotek do obstukiwania. Jak byś pokusił się o piastę to łożysko jest przykręcone nakrętką na klucz 24.




 
 
 
piotr1973
111

Auto: lanos
Imie: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 3
Wysłany: 2010-03-06, 09:40   

w Łodzi 70 pln za wymianę kompletu piszcie jak co piotrfiedorowicz@wp.pl
 
 
strus
Grupa mazowiecka


Auto: Lanos 2.0 16v
Imie: Zbyszek
Pomógł: 11 razy
Wiek: 24
Dołączył: 03 Gru 2009
Posty: 2919
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2011-04-24, 17:55   

Panowie, czy jest jakas zasada wg ktorej zakladano piasty i bebny lub piastobebny? Czy zalezne to jest od rocznika, silnika itd czy nie ma zasady....



Daewoo Lanos 2.0 16v -> 160,4 Ps & 193 Nm

Volkswagen Vento 1.9TD -> 95,6 Ps & 156 Nm
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt