Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam szanowne grono Od razu przejdę do problemu: od jakiegos czasu skazówka prędkosciomierza pokazuje dziwnie predkość. Jak auto jest zimnie to licznik przez jakies 3-4 km drogi działa normalnie, po chwili wskazówka zaczyna falować a juz po dłuższym odcinku całkowicie opada na zero. Ale tu też jest ciekawie bo jak licznik jest w takim stanie to dopiero po całkowitym odjęciu nogi z gazu wskazówka sie podnosi ale pokazuje błednie ( przy prędkości np 100km pokazuje 60 km/h). Przy pierwszych takich objawach po dłuzszej jeździe na desce zapalał sie Check ale po odjeciu gazu jak licznik ruszył to gasł. Sprawdzałem czy licznik działa za pomocą wiertarki ale tez lipa na nowym i starym czujniku wskazówka ani drgnęła a podczas jazdy tak jak wyżej pisałem.
W czym może tkwić problem ? licznik, przewody?
Proszę o jakąś odpowiedz, może ktoś z was miał juz taki problem
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-16, 21:45
siberq5 napisał/a:
na nowym i starym czujniku wskazówka ani drgnęła a podczas jazdy tak jak wyżej pisałem.
na obu czujnikach licznik wariuje wraz z checkiem?
przewody bądź czujnik skoro ECM sygnalizuje błąd. na razie, bo licznik i komputer też są podejrzane.
odczytaj błędy komputera http://daewooforum.pl/temat25538.html
na nowym czujniku generalnie licznik nie chodzi, sa taki chwilowe skoki wskazówki, ale za to na starym dzieja sie takie rzeczy jak opisałem
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-18, 06:55
z wiertarki napęd na VSS dawałeś? czujniki mogą być oba niesprawne, jeśli je dobrze podłączyłeś pod obroty.
pewny jesteś zębatki w skrzyni napędzającej przekładnie-reduktor do którego dokręcasz czujnik? te elementy w skrzyni też siadają. przy zmniejszaniu obrotów zębatki mogą jeszcze załapywać obroty ze skrzyni biegów, po czym znowu gubią obroty. niedawny temat z nubirą http://daewooforum.pl/temat53000.html i główna winowajczyni -zębatka. przeczytaj.
licznik ma w sobie stabilizator napięcia, zmniejsza napięcie z 12V do 5V zasilania dla prędkościomierza /chyba 5V /. 3-4min to dobry czas do jego zagotowania i wyłączenia lub pokazywania głupot. to samo jest w komputerze. są to tzw napięcia odniesienia, by nie było zakłóceń pomiaru przez tandem aku-alternator podczas ich pracy -wahania napięcia np. 11-14V. wskazówkę napędza elektryczno-mechaniczny "silnik pomiarowy", także może i on się wieszać lub zacierać. trochę elektryki i mechaniki tam jest . uszkodzony licznik nie powinien mieć wpływu na ECM i jego błędy dlatego sprawdź błędy czy dalej jest błąd czujnika???
z okazji że lanosy nie słyną z elektrycznych połączeń kable i kostki połączeniowe sprawdź na ciągłość połączeń.
GW -zielono-biały
RW- czerwono-biały
Y -żółty
P -różowy
B -czarny
C301
C104
S201
C210
S203
Najlepiej to byłoby podpiąc drugi licznik i sprawdzic jak działam, a poźniej odwiedzic dobrego elektryka zeby sprawdził co i jak z tym autem
a co do tego podłączania pod wiertarke- to miałem cały zestaw wraz z tym plastikiem wiec nie mam mowy o jakimś błędzie z tej strony, sprawdzałem tak licznik ok rok tem w ten sam sposób i wszystko działało, dobra nie bede tu snuł teorii ;D jak sprawdze pod innym licznikiem auto to napisze jak sprawa wyglada
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-20, 20:56
siberq5 napisał/a:
Najlepiej to byłoby podpiąc drugi licznik
ogólnie to cały drugi samochód by się czasem przydał jak masz szanse na drugi to próbuj może to on. ale raczej kable-czujnik,bo ECM coś wie.
ogólnie to cały drugi samochód by się czasem przydał .
Swięta Prawda ;D
kod 12, 24, 53
[ Dodano: 2012-09-23, 13:44 ]
skasowałem błędy, przejechałem ok 2,5 km i licznik działał bez problemu, po chwili objawy wróciły licznik zaczął falowac przy dodawaniu gazu a przy odjeciu pokazywał to co powinien. Po tym sprawdziłem błedy jeszcze raz i był tylko bład nr 12.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 13:32
podbiłeś stawkę o ECM. dzieje się coś z immo? ciekawe czy jakbyś odłączył od ECM kabel od czujnika VSS to licznik działałby prawidłowo /mimo świecącego się checka/
szukaj elektryka, dobrego elektryka bo te 53 trochę straszy usterką komputera.
nie mam problemu z odpalaniem auta, gdyby to było faktycznie uszkodzone to po skasowaniu błedów usterka wyświetlała by sie nadal. Tak mi sie przynajmniej wydaje
[ Dodano: 2012-09-23, 17:33 ]
czy sygnał z z czujnika VSS nie idzie najpierw do ECM a nastepnie do licznika? Czy bezpośrednio daje sygnał na licznik?
[ Dodano: 2012-09-23, 19:02 ]
do tego teraz brak przednich swateł, podświetlenia deski i zegarkam,
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 18:04
siberq5 napisał/a:
czy sygnał z z czujnika VSS nie idzie najpierw do ECM a nastepnie do licznika? Czy bezpośrednio daje sygnał na licznik?
z czujnika sygnał idzie do C104 żółtym (Y). za C104 rozdziela się z żółtego(Y) na dwa zielono-białe (GW) przewody - licznik /C210 do 16 zestaw wskaźników prędkościomierz/ i komputer /B2 (SG/VSS)/ . patrz na rys. czyli sygnał bezpośrednio na licznik i ECM.
z ECM jest sterowany obrotek.
siberq5 napisał/a:
nie mam problemu z odpalaniem auta, gdyby to było faktycznie uszkodzone to po skasowaniu błedów usterka wyświetlała by sie nadal.
niby tak, ale jak to jest połączone w środku ECM to nikt nie wie. chyba. a błąd 53 skądś był. chyba że kojarzysz skąd. zresztą może wrócić bo za krótko było. check się teraz nie zapalił?
dlatego zostają kabelki, czyli że może gubić sygnał z VSS przed rozdzieleniem na licznik i ECM. dlatego widać też błąd na liczniku. żółty (Y) z punktu 3 czujnika do C104 (2) kropki-łączenia trzech przewodów żółtego z dwoma zielono białymi (GW) gdzieś tu może być dziura.
jeśli napęd ze skrzyni napędza sprawny czujnik ,przewody są OK to zostaje ECM ze swoim błędem. lub licznik bo jedno i drugie mogłoby sobą zakłócać sygnał. przydałby się miernik podłączony do licznika lub ECM by sprawdzić czy czujnik nieprzerwanie nadaje. on też potrzebuje plus i masę, dodatkowe przewody do sprawdzenia.
Cytat:
do tego teraz brak przednich swateł, podświetlenia deski i zegarkam,
sprawdź S201 i S203 są blisko siebie. może coś tam nie teges. o ile bezpieczniki dobre. idą tamtędy masy i napięcia na prędkościomierz, światła i zegarek. jak są jakieś problemy to przez licznik może pójść cała masa lub napięcie a ECM dostanie tego efekt. immo też tu podłączono
Dzięki wielkie kolego za to wypracowanie , bedę pisał na bieżąco o efektach.
Właście to musze dodać ze swiatła zniknęły po tym jak sprawdziłem błędy i zrobiłem reset.
Jak mi sie uda to odstawie na dniach auto do elektryka i okaże się w czym problem tkwi.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 22:50
siberq5 napisał/a:
Właście to musze dodać ze swiatła zniknęły po tym jak sprawdziłem błędy i zrobiłem reset.
może tylko ruszyłeś czymś obok i straciło kontakt?.
bezpiecznik był całym sprawcą wszystkiego, sprawdziłem wszystkie a tego przeoczyłem, fakt juz było ciemno, wszystko jest ok oprócz licznika. a gdyby tak regulator napięcia był wadliwy jakie byłyby tego skutki?
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-27, 06:09
siberq5 napisał/a:
a gdyby tak regulator napięcia był wadliwy jakie byłyby tego skutki?
jeśli ten w liczniku to zanik napięcia lub jego max.
78xx lub 75xx. xx to napięcie stabilizacji. 3 nóżki, + - i wyjście. np. https://www.google.pl/sea...lient=firefox-a
układ ten ma zabezpieczenie przed zwarciem /przeciążeniem/ i temperaturą. trudno go zabić bo może się sam wyłączać.
w przypadku uszkodzenia ECM mógłby dostawać 0V lub 12V poprzez licznik /choć pewnie przez resztę układu licznika. ale mimo wszystko, bo to tylko druciki/. napięcia odniesienia są niskoprądowe czyli mało obciążalne, co znaczy że łatwo je zakłócić-zmienić innym napięciem.
podobnie będzie w razie przerwy na kablach.
w ECM nie wiem co i po co.
w altku nie powinien mieć znaczenia i więcej innych zauważalnych oznak by było.
odłącz licznik po skasowaniu błędów i pojeździj. sprawdź błędy. jak znowu te same to licznik dobry. chyba że ECM czai brak licznika