Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
viper-gutek
Auto: LANOS 1.5 SE LPG Pomógł: 69 razy Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 994 Skąd: Końskie (TKN)
Wysłany: 2012-09-19, 17:01
Robaszek127 napisał/a:
No to dziwne bo akurat na tym lotosie mineralnym to nie chciał nawet maluch mi jeździć po remoncie. na rozgrzanym silniku olej robił się jak woda i smarowanie lekko świeciło. Wcześniej też go lałem bo tani był a z silnika ubywało. Dopiero jak wlałem zdobyczny olej castrol gtx samochodzik zaczął jeździć i mniej oleju spalać i już nigdy nic nie zaświeciło. Zatem do lotosa mam uraz i kupuje tylko elfa lub GM.
W tym maluchu trzeba było poza tulejami, tłokami i pierscieniami jeszcze wałek rozrządu przejżeć. W maluchu to było typowe miejsce zaniku ciśnienia oleju a nikt nie kasował luzu między blokiem a wałkiem przy remontowaniu. Moje maluchy chodziły i na lotosie mineralnym i na selektorze. W żadnym smarowanie nie świecił mimo, że ostatni był dopręzony z 9 do 12 barów . W nexii lany był lotos mineral i żadnych dolewek między wymianami. Nawet jak kiedyś się zagapiłem i 20 kkm przejechałem od wymiany do wymiany i tak nie zaszło z połowy max-min do min.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2012-09-19, 19:31
Uprasza się Moda o zamknięcie tematu .
Riper - litości bo zaraz będzie sto stron o olejach.( po raz n-ty na forum )
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-09-19, 19:33
a może zamiast zamykać 10 temat o olejach, otworzyć nowy, bez bicia postów, i niech sobie każdy wylewa poty jeśli chce
Powodzonka i szerokości
wid3l3c Grupa Mazowiecka
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-19, 20:53
stifff napisał/a:
Uprasza się Moda o zamknięcie tematu .
Riper - litości bo zaraz będzie sto stron o olejach.( po raz n-ty na forum )
Właśnie dzięki postawie osób jak Twoja jest milion tematów i w każdym guano.
Gdzie człowiek nie może zadać sensownego pytania, bo zaraz jest:
"kolejny temat o olejach zamykamy"
Albo każdy temat jest już zamknięty.
I w każdym te same bezsensowne informacje - czy mogę zalać 15w40 jak mam 5w30
Jeden powie - lej jest spoko
Drugi ja lałem 20w80 i nie narzekam
Kogo to obchodzi? Tu chodzi o porównanie klasy do klasy ewentualnie jedną firmę do drugiej i podanie informacji gdy jeden ma coś czego nie ma drugi - bo ja na przykład nie wiedziałem, że olej Motul MaxLife posiada jakieś badziewia jak sądzę zagęszczające dla silników "z dużym przebiegiem" - ładnie brzmi.
Dodali motodoktora i rewolucyjna formuła
I jest potencjalnie lepszy od Lotosa/Mobila który brałem z półki w supermarkecie.
Albo jeden dał 70 złotych a drugi 69 i ten to na 100% kupił sikacza przefiltrowanego 5 razy uzdatnionego itd itp.
Takie dyskusje bym proponował usuwać z miejsca i zostawić jedynie rzeczową dyskusję odnośnie parametrów i niech każdy powie od siebie, że 10w40 firmy xxxx jest fajny i jego auto je lubi a drugi zalał 0w30 firmy yyyy i też mu się podoba. A trzeciego to zastanawia dlaczego NwM firmy zzzz wywalił mu olejem spod uszczelki.
Bez zbędnej dyskusji na temat czy zrobił dobrze czy źle - jego auto, jego problem.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2012-09-19, 21:38
PieTrzaK napisał/a:
RIPER napisał/a:
wybacz ale nie mogę podzielić Twojego zdania,
Wybacz, ale nowe syntetyczne Lotosy są lepsze od Castroli/Shelli/Elfów i wcale silniki się po nim nie kończą. Nie wiem jak półsyntetyki i minerały.
nie jestem pewien ale wydaje mi się, że poza teorią nie miałeś okazji rozebrać silnika po lotosie i np po mobilu szkoda, że nie udokumentowałem kilku tych które rozebrane były po lotosie, porażka z paranoją, nagar wszędzie gdzie tylko się da itd, ale nie ma co tego rozwijać bo to nic nie zmieni, przytoczę jeszcze słowa, których byłem świadkiem, tj rozmowy pomiędzy moim znajomym a dyrektorem handlowym dużej firmy liczącej się na ryku, handlującej częściami motoryzacyjnymi i pochodnymi:
- chcesz koszulkę subaru ? trzeba kupić beczkę lotosa
- po co mi to ?
- a może chcesz kurtke subaru, jest fajna, za dwie beczki lotosa, ja wiem że to jeden z najgorszych olejow na rynku ale będzie kurtka a ludziom to rozlejesz w końcu
sens rozmowy zachowany, nie jestem w stanie jej przytoczyć dokładnie ale wiadomo o co chodzi, poza tym ze mój silnik popłynął na lotosie to miałem porównanie do kilku innych jeżdżących na lotosie i niedawno rozebrałem mojego po mobilu, foto w temacie więcej nie chce mi się pisać bo 3/4 nie miało w łapach rozgrzebanego silnika, bez urazy, nie każdy chce, może, lubi to robić ...
mam 3 propozycje :
1. niech każdy jeździ na czym chce i będzie bezpośrednio odpowiedzialny za kondycję silnika, róbcie co chcecie i tyle, jedni wolą mieć dobry olej inni przyspieszony remont
2. nie przetłumaczycie takiemu co jeździ na byleczym, że ma zły olej itd jak nie wie jak to wygląda od strony technicznej, to można gadać i gadać, obudzi się jak przyjdzie zrobić remont
3. niestety Stifff ma racje, na temat olejów artykułów rzeczowych i konkretnych zrozumiale napisanych jest dość więc:
stifff napisał/a:
Uprasza się Moda o zamknięcie tematu .
Riper - litości bo zaraz będzie sto stron o olejach.( po raz n-ty na forum )
miałem to zrobić wcześniej bo wiedziałem, że i tak temat pójdzie w kierunku rozmów o wyższości jednego nad drugim i co najlepsze w większości to rozmowa teoretyków, bo to że olej taki i owaki i że ładny jak się zlewa itd nie świadczy o tym jak wpływa na kondycję silnika
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw