X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Leganza] Problem z wysokimi obrotami i włączający sie Check

Autor Wiadomość
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-22, 11:38   [Leganza] Problem z wysokimi obrotami i włączający sie Check

Witam was. Podczas jazdy samochodem od czas do czasu obroty silnika wzrastały do 2 tysięcy bez względu czy silnik był zimny czy ciepły. To był chwilowy objaw i nie włączała się kontrolka. Czytając forum postanowiłem przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Wtedy po całkowitym przeczyszczeniu przepustnicy i silniczka (był tam niesamowity syf). pojawił się większy problem.Obecnie mam wysokie obroty silnika na biegu jałowym dochodzących do 2 -3 tysięcy zarówno na zimnym silniku jak i rozgrzanym.Podczas przełączania biegów również obroty wzrastają. Po przejechaniu 50-60 km włącza się Check engine. Kontrolka Check przestaje świecić jak odłączę przewód masowy i podłączę ponownie do akumulatora do czasu przejechania kolejnych 50-60 km. Co może być przyczyną tych objawów. Czy coś mogło się stać po czyszczeniu? Wątpliwości mam też co do samych podłączeń do przepustnicy.Przedstawiam więc zdjęcie. Czerwonymi linia zaznaczyłem połączenia przewodów w których znajduje się chłodziwo. Myślę że jest o.k Problem mam z zaślepkami oznaczonymi na żółto u góry wygląda na fabryczną zaślepkę. U dołu zaznaczone krzyżykiem nie było żadnej zaślepki. Mechanik kazał zaślepić. Nie wiem czy prawidłowo. Podczas dodawania gazu zasysane było przez ten kanalik powietrze(zaznaczony krzyżykiem). Czy tam nie powinno być coś innego podłączone? Nadmienię że zamontowałem nowy czujnik położenia przepustnicy i przeczyściłem jeszcze CZUJNIK CIŚNIENIA MAP zaznaczony na niebiesko. Niestety nie mogę porównać podłączeń przepustnicy w innej Leganzie. Nie wiem czy podłączenia mają znaczenie na pojemność silnika. Ja mam 2.2.
Bardzo was proszę o pomoc i z góry dziękuję.



Marcin_32_Łódź
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-09-22, 11:46   

jak pojawia się błąd to trzeba go usunąć - ale nie przez wykasowanie z pamięci tylko przez naprawę

http://daewooforum.pl/temat2480.html

tu jak odczytać później będziemy mysleć jak naprawić



pomogłem kliknij pomógł
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-22, 11:52   

Sprawdzić błędy mogę tylko w serwisie Chevroleta. Tam mają jedynie specjalny skaner do sprawdzania silnika 2.2. Nie da się sprawdzić bez skanera. A że to bardzo droga usługa aż 180 zł więc postanowiłem zapytać tutaj. Sorry za dwa takie posty przez przypadek wysłałem.

[ Dodano: 2012-09-22, 13:04 ]
Napiszę jeszcze że auto ma zamontowany gaz i objawy są takie same na gazie i benzynie. Silniczek krokowy jest też do gazu.



Marcin_32_Łódź
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-09-22, 12:06   

to jakie masz złącze obd2 ?? w temacie piszą o lokalizacji wspomnianych złącz także w samohodach z 2,2
btw jak bym miał płacić za każde podłączenie 180 zł to bym chyba spróbował nabyć skaner dla siebie ;)

kabel to jakaś 1/3 tej ceny i do tego jakiś program ;)



pomogłem kliknij pomógł
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-22, 12:19   

Mechanik kiedyś jak sprawdzał mówił że jest to zupełnie inna kostka niż w każdej innej leganzie odesłał mnie do Chevroleta. Tam bez problemu sprawdzili. Potwierdzili że podłączenie jest dość nietypowe. Auto było zakupione w USA później zakupione w Niemczech. Ja jestem pierwszym właścicielem w Polsce. Wszystkie inne rzeczy, części są podobno takie same poza tą kostką jeśli chodzi o Leganzy z silnikiem 2.2.

[ Dodano: 2012-09-22, 13:22 ]
Więc proszę was koledzy pomóżcie chociaż mi w kwestii podłączeń przepustnicy.



Marcin_32_Łódź
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-22, 17:47   

Czy ktoś jest mi w stanie pomóc?



Marcin_32_Łódź
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-22, 20:41   

marcin32lodz, napisał/a:
Czytając forum postanowiłem przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy.
doczytałeś też że trzeba na nowo ustawić - zgrać krokowy z komputerem? po czyszczeniu jeśli go rozebrałeś mógł pomylić kroki. miałem tak po czyszczeniu, 3500 obr/min na jałowym. może komp nie wie że czyściłeś i trzyma stare parametry na nowych ustawieniach krokowego.
programowanie wolnych obrotów robiłeś?
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-22, 21:41   

Więc jak zaprogramować ten silniczek krokowy z komputerem na forum nie znalazłem.



Marcin_32_Łódź
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 08:31   

z Morawskiego do nuby I

Programowanie prędkości
obrotowej biegu jałowego
W przypadku odłączenia zasilania (odłączone
przewody od akumulatora lub wyjęty bezpiecz-
nik modułu ECM), po ponownym włączeniu
zasilania należy zaprogramować prędkość ob-
rotową biegu jałowego. Programowanie należy
rozpocząć na zimnym silniku w następujący
sposób:
- włączyć zapłon na 5 sekund,
- wyłączyć zapłon na 5 sekund,
- uruchomić silnik i nagrzać do normalnej
temperatury pracy, tj. 85°C;
- jeśli samochód jest wyposażony w klima-
tyzację, włączyć ją i po 10 sekundach wy-
łączyć;
- wyłączyć zapłon.
Programowanie prędkości obrotowej biegu ja-
łowego zostało zakończone.

ma się sam rozgrzać.bez pomocy twojej nogi na pedale.po odpaleniu grzecznie czekasz aż temperatura włączy wentylator/y/
przepustnicy nikt nie regulował, kręcił śrubką? to ustawienie fabryczne .pomiar na TPS powinien wskazywać ok 0.62V, czy bardzo blisko tej wartości. nie da się zbić obrotów śrubą regulacji. odkręcałeś ten czujnik? to dzięki niemu komp wie że ma otwartą przepustnicę. uszczelka pod przepustnicą jak zdejmowałeś ją do czyszczenia, za pierwszym razem nie do końca udało mi się poprawnie przykręcić przepustnicę.

bezpiecznik w kabinie z opisem ECM lub klema na 5-10min. samo programowanie jest takie samo dla wszystkich silników.
marcin32lodz napisał/a:
Wątpliwości mam też co do samych podłączeń do przepustnicy.
patrz na ślady i odkształcenia na wężykach gumowych. przewodów nie naciągniesz jak za krótkie. pasują na długość zazwyczaj w jedno miejsce. poszukaj innych wolnych podciśnień przy silniku, może coś spadło i wzieło wolne a silnik głupieje od braku prawidłowych podłączeń.
marcin32lodz napisał/a:
Mechanik kazał zaślepić. Nie wiem czy prawidłowo.
tak,pomijając fakt że coś innego było tam może podłączone. przy lewym powietrzu na pewno silnik będzie pracował nieprawidłowo. a znaleźć gdzie sobie może zasysać powietrze bez kontroli jest dość ciężko i nikt na odległość ci nie pomoże.
marcin32lodz napisał/a:
Po przejechaniu 50-60 km włącza się Check engine. Kontrolka Check przestaje świecić jak odłączę przewód masowy i podłączę ponownie do akumulatora do czasu przejechania kolejnych 50-60 km.
czyli taki mały reset robisz? długi? niektórym wystarcza samo odpięcie zasilania bez następującego po nim programowania /tak piszą/.
na pb zapala się check czy na gazie? czy zapala się również tylko jak jeździsz na pb?

na złączu diagnostycznym powinno być opisane jak oznaczyli styki. gorzej jak nowy fejs i tylko program odczytuje błędy. rady powyżej na obejście tego problemu, czyli kabel i program. bez tego trochę po omacku szukać trzeba usterki. błąd może naprowadzić choć nie musi.
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-23, 11:59   

Dzięki wielkie kolego za informacje dziś po pracy to zrobię jak opisałeś. Jeśli chodzi o śrubkę to faktycznie rozkręciłem ją przy czyszczeniu. Następnie ustawiłem tak aby przepustnica nie była całkowicie zamknięta ale też aby przez wkręceniu jej nie wzrastały obroty. Czujniki TPS , krokowy i podciśnieniowy MAP odkręciłem wyczyściłem. TPS nowy założony. Co to uszczelki przepustnicy kupiłem materiał specjalny na nową i dorobiłem na wzór starej(była zniszczona). Jeśli chodzi o przykręcenie samej przepustnicy myślę że dobrze jest spasowana ale kto wie sprawdzę dziś dokładnie. Co do wężyków może uda mi się podpatrzeć w innej Leganzie jak tam wyglądają podłączenia i sprawdzę jeszcze w swojej czy aby na pewno jakiegoś wężyka nie pominąłem. Kontrolka zapala się jak samochód jest na gazie. Nie wiem czy włączyła by się na benzynie bo po całkowitym rozgrzaniu się silnika przełączam na gaz., ale jak kontrolka się zaświeci to nawet jak przełączę na benzynę i pochodzi z 10 minut się nie wyłączy. Jeszcze raz dzięki za informację.



Marcin_32_Łódź
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 12:41   

z TPS to nie wiem czy pasuje tylko w jeden sposób i ślepy na macanego by złożył :D . coś mi się przewineło że nie, ale pewny nie jestem . zgranie musi być , potencjometr w TPS z pozycją klapki. komputer mimo naszego kręcenia śrubką będzie starał się uzyskać za pomocą krokowego swoje ustalone przez fabrykę chyba 850obr/min
marcin32lodz napisał/a:
ale jak kontrolka się zaświeci to nawet jak przełączę na benzynę i pochodzi z 10 minut się nie wyłączy.

a po zgaszeniu i ponownym zapaleniu silnika gaśnie? jesli tak, to może jakaś emulacja od gazu? wtryskiwaczy lub sondy lambda.
wspólnymi czujnikami dla lpg i pb są TPS i sonda lambda. gaz oszukuje przy pracy komp pb co do wskazań sondy. jak żle to robi to check świeci. jak nie emulator to lambda może źle działa.
domysły...
zakombinuj z błędami
nie tylko kabel i program trzeba mieć. jeszcze laptopa z wejściem com. z usb ciężko się dogadać. a z blaszakiem i monitorem biegać to hardcore.
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-24, 21:35   I dalej problemy są

Witam. Więc sprawdziłem ten błąd okazało się że to silniczek krokowy .Kupiłem zamiennik silniczka w Potaku w Łodzi firmy ENERGY. Zacząłem programowanie zgodnie z zaleceniami. Na samym początku obroty wzrosły do 3,5 tysiąca ale po o.k 15s spadły do 1 tysiąca. I tak do nagrzania się silnika spadły do około 850-900. Włączyłem klimatyzację, od razu spadły do 850. Podczas jazdy np przy 60km. włączam na luz obroty spadają do 1 za chwilkę wzrastają do 1,5 -2 tyś. Cały czas się tak utrzymują do całkowitego zatrzymania samochodu. Wtedy obroty są na granicy 1 tysiąca chyba że włączę klimę to będzie 850. Auto tak zachowuje się na na benzynie. Jeśli jadę na gazie objawy są praktycznie takie same, z tym że obroty na luzie podczas jazdy spadają wolniej. Jedynie włączenie klimatyzacji daje gwarancję że jak zatrzymam samochód obroty silnika będą miały równe 850. I po jakimś czasie włącza się check. Sprzedawca zapewniał mnie że ten zamiennik silniczka krokowego jest bardzo dobry, bardzo rzadko są reklamacje. Może źle działać jeśli przepustnica jest wytarta. Objawem tego wytarcia jest nierównomiernie starty grzybek starego silniczka. U mnie na starym silniczku widać że grzybek jest o.k Słyszałem też w serwisie że czujnik temperatury cieczy może mieć wpływ na prawidłowe programowanie silniczka krokowego. Ja jeszcze wspomnę że po wyczyszczeniu przepustnicy założyłem nowy czujnik położenia przepustnicy. Czy ten czujnik może mieć jakikolwiek wpływ na obroty biegu jałowego. Bardzo kolegów proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Jeszcze jedno sprawdziłem w dwóch innych Leganzach podłączenie wężyków i wychodzi że prawidłowo je podłączyłem.

Bardzo kolegów proszę o pomoc bo już szlak mnie trafia. Z góry dziękuje.



Marcin_32_Łódź
 
 
DERI
DERI

Auto: LEGANZA
Imie: DERI
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 54
Skąd: TOMASZÓW L
Wysłany: 2012-10-25, 19:39   TPS i ICV problem z wysokimi obrotami

kolego obroty silnika z czasem same się ustabilizują tak około 1000km a check może zapalać się od TPS... zrób tak...poluźnij śrubki od TPS i przekręć czujnik do góry o ile dobrze pamiętam...bo napiecie na TPS na wolnych obrotach powinno być w okolicach 500mV ale jak bedzie 400 mV to też będzie dobrze ale kiedy spadnie na 300 to check się zaświeci.ja bynajmniej miałem taki problem i przekręciłem czujnik do góry wtedy napięcie wskazywało 400mV.. a mam tester KTS 340 to stąd to wiem
bez testera wolne obroty programuje się 3 razy włącz (5sek) i wyłączyć zapłon (5sek)
czasami jak ICV sie zatnie to nie pomoże takie programowanie i żadne resety tylko urządzeniem można to zrobić.
 
 
 
marcin32lodz

Auto: Leganza 2.2
Imie: Marcin
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 161
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-28, 10:51   

A więc problem rozwiązany. Błędnie były podłączone wężyki do przepustnicy. Na przedstawionym zdjęciu trzeba je pozamieniać. Zwróciłem uwagę za mam zniszczony przewód minusowy od akumulatora wyczyściłem go założyłem nową końcówkę i wszystko jest o.k Silnik chodzi jak nowy.


Na zdjęciu przewody połączone czerwoną strzałką są prawidłowo podłączone. Strzałka żółta pokazuje jeszcze błędne podłączenie. Wystarczy je tyko pozamieniać. Zamiennik silniczka krokowego zakupiony w Potaku w Łodzi okazuje się nie gorszy niż oryginał.

Dziękuję wszystkim za pomoc.



Marcin_32_Łódź
 
 
fearnot


Auto: Leganza 2.2
Imie: Krzysztof
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 62
Skąd: Psary
Wysłany: 2012-10-28, 12:41   

marcin32lodz, Dziwna sprawa z tą kostką diagnostyczną u Ciebie. Też mam Legię 2.2 ze stanów ze złączem OBD2 i podpięcie kosztuje mnie 50zł (za pierwsz raz, kolejne w obrębie jakiegoś czasu mam za darmo).
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt