X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Szarpanie Na PB i Tracenie Mocy Po Przejściu Na LPG

Autor Wiadomość
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 15:47   [Lanos] Szarpanie Na PB i Tracenie Mocy Po Przejściu Na LPG

Witam,

Zauważyłem w swoim Lanosie 1.5, sedan, 1998 rok że od paru dni pojawiły się szarpania na benzynie.

Jak odpalam samochód po nocy (odpala bez problemu), startuje z 1 to już mam szarpnięcia. Wrzucam 2 też są szarpnięcia. Przejeżdżam parę metrów z automatu przełącza się na LPG (II generacja) i w momencie przełączenia się z PB na LPG tak jak by na moment tracił moc samochód a po chwili już jest dobrze i jest jazda na LPG.

Co więcej tego objawu nie ma jak np. ruszę po nocy (objawy jak wyżej opisałem), przejadę 6 km, stanę na parkingu. Wrócę na 30 minut, odpalę wówczas nie ma szarpnięć na PB (może jakieś tam delikatne ale nie takie jak po nocy), wrzucę 2 rozpędzam się, wrzucam 3 przechodzi mi łagodnie na LPG. Wiadomo wówczas silnik jest jeszcze ciepły, trzyma swoją temperaturę.

W sierpniu 2012 była wymiana filtra gazu + regulacja wszystko było OK, dopiero gdzieś od paru dni ten problem się ujawnił i jest odczuwalny. Od czasu wymiany filtra gazu + regulacja wyjeździłem do dzisiaj 2.300 km.

W czym może być problem?.
Ostatnio zmieniony przez asziatko 2012-09-23, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 15:53   

Miałem ostatnio 19 września trasę do Jasła (120 km w obie strony). 18 września zalałem PB 98 na BP, i na tej benzynie jechałem w obie strony do Jasła, ani deka LPG.

Owszem nie dolewałem nic do czyszczenia wtryskiwaczy.

Aktualnie PB mam w baku ponad połowę, dobrze ponad tą środkową kreskę, tak między środkową a górną.

Chcąc teraz dolać płyn do czyszczenia wtryskiwaczy to lać do fulla PB czy dolać do tej ilości?.
 
 
jamalek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 16:04   

na opakowaniu płynu do czyszczenia wtryskiwaczy jest podane do jakiej ilości paliwa w baku należy wlać stosowną ilość STP
 
 
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 17:45   

Znalazłem opis http://www.stp.com.pl/pro...6912482427.html STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Zalecana jest wlanie

całej butelki do pełnego zbiornika paliwa (uszlachetnia 50l- 60l),
co 4800 km.

. A takie pytanie, jak bym wlał pół butelki STP na pół baku paliwa lub cała butelkę PB na nie cały bak PB tylko nie co poniżej drugiej kreski od fulla, tak jak na zdjęciu poniżej - zaznaczona czerwona kreska


Zdjęcie Znalezione w Sieci - Kliknij By Powiększyć

będzie coś nie korzystnego w działaniu?.
 
 
jamalek
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 17:57   

nie powinno być.... jeśli producent określa że 1 butelka na 50 - 60 litrów Pb, to uważam że wlanie całej butelki do tej ilości jaka jest w zbiorniku nie wywoła niekorzystnych efektów we wtryskiwaczach czy silniku, znajomy w toyocie wlał niedawno butelkę stp na mniej niż pół zbiornika..... nie było nic negatywnego.... wtryski lepiej działały
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kubus


Auto: LANOS 1.5 16V
Imie: Jacek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 92
Skąd: GDYNIA
Wysłany: 2012-09-22, 19:11   

hej,
po pierwsze zanim zaczniesz coklowiek robic potestuj jeszcze troche
np. po odpaleniu po nocy zwieksz obroty tak by przelaczyl sie na gaz i sprawdz czy na zimnym silniku tez szarpie na LPG
choc nic nie zaszkodzi przeczyscic wtryski (zalezy kiedy to ostatnio bylo robione)
 
 
 
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-22, 19:19   

Mogę sprawdzić po nocy na zimny silniku po zwiększeniu obrotów czy też szarpie na LPG. Ale to raczej będzie to samo jak po starcie na PB i przejechaniu paru metrów co się przełączy na LPG co też nie ma temperatury silnik optymalnej.

Uuu tego nie potrafię powiedzieć kiedy były czyszczone wtryski. Przeze mnie na pewno nie odkąd mam samochód (listopad 2011 rok) a kiedy i czy w ogóle robił to poprzedni właściciel tego też nie wiem.

Nie mam nic przeciwko, spróbować spróbuje dolać do PB STPdo czyszczenia wtryskiwaczy. Tylko żebym gdzie nie przesadził że wleje całe 200 ml do nie pełnego baku i przyniesie to uboczne skutki jak pomocne.
 
 
jurkrzy
Co ja tam wiem...


Auto: lanos 1,6 16V SX 1999r sedan
Pomógł: 107 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 933
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-23, 07:42   

Zanim zaczniesz zalewać silnik różnymi specyfikami ..... (na to będzie jeszcze czas... właściwie zawsze możesz to zrobić :D ) to sprawdż:
1. czy nie masz jakichś błędów na kompie (nie będę ci pisał jak bo na pewno wiesz jak to zrobić :D , a masz gniazdo ALDL więc do dzieła...)
2. Kiedy wymieniałeś filtr paliwa i świece ? (może trzeba by się pokusić o wymianę) - ale sprawdź też czy na świecach nie masz jakiegoś niepokojącego nagaru czy też jedna z nich nie jest zalewana ? (płyn chłodzący ci nie ucieka?)
3. może to byc wynikiem (po nocy- czyli dłuższy okres czasu) cofaniem sie paliwa, (jeśli dokładnie zrozumiałem te objawy)
4. uszkodzeniem pompy,
5. stara membrana (sztywna) w układzie paliwa ? (robi się coraz chłodniej)


A na już zrób reset kompa i programowanie obrotów biegu jałowego na Pb, potem krótka przejażdżka na Pb w pełnym zakresie obrotów ( pojeździć delikatnie i agresywnie) potem na LPG

Jak potestowałeś (i nie pomogło) to spróbuj ze "złotym środkiem na wtryskiwacze" STP ;)



Poszukuję wiązki do 2 x AirBag
Mój temat LPG: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=42716
Zrób coś dla innych..... Napisz co konkretnie ci pomogło.... (czyli jak naprawiłeś auto)
 
 
 
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-23, 09:39   

jurkrzy sprawa dalej wygląda tak że:

1. jedyny błąd jaki mam na komputerze to błąd 13 co jest od sondy lambdy co temat na Forum był poruszany tutaj http://daewooforum.pl/temat52766.html .
2. Odkąd mam samochód (od listopada 2011 roku) nie zmieniałem ani filtra paliwa ani świec. Do tej pory wszystko było OK nie było szarpań.

Inna sprawa że fakt faktem co nie co płynu chłodzącego mi ubywa. Ostatnio dolewałem 150 ml po przejechaniu prawie 2.500 km. To może być skutek UPG co też temat był poruszany na Forum http://daewooforum.pl/temat50174.html .

3. Cofanie paliwa, objaw normalny czy coś jest nie tak?.
4. Całkiem możliwe że też jest to od strony pompy.
5. Jak sprawdzić membranę w układzie paliwa?.

O tyle o ile jest to dziwne że byłem u mechanika i wspomniałem mu o regulacji obrotów to stwierdził że nie reguluje się obrotów na PB tylko na LPG.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-09-23, 12:18   

asziatko napisał/a:
O tyle o ile jest to dziwne że byłem u mechanika i wspomniałem mu o regulacji obrotów to stwierdził że nie reguluje się obrotów na PB tylko na LPG.
bo na pb obroty się programuje. komputer jest samoprogramujący,samoadaptujący się w pewnym zakresie od ustawień fabrycznych.
z Morawskiego do nuby I

Programowanie prędkości
obrotowej biegu jałowego
W przypadku odłączenia zasilania (odłączone
przewody od akumulatora lub wyjęty bezpiecz-
nik modułu ECM), po ponownym włączeniu
zasilania należy zaprogramować prędkość ob-
rotową biegu jałowego. Programowanie należy
rozpocząć na zimnym silniku w następujący
sposób:
- włączyć zapłon na 5 sekund,
- wyłączyć zapłon na 5 sekund,
- uruchomić silnik i nagrzać do normalnej
temperatury pracy, tj. 85°C;
- jeśli samochód jest wyposażony w klima-
tyzację, włączyć ją i po 10 sekundach wy-
łączyć;
- wyłączyć zapłon.
Programowanie prędkości obrotowej biegu ja-
łowego zostało zakończone.

klima oznacza chyba mocno zwiększone obciążenie w tej chwili ,także może ogrzewanie szyby i/lub światła.


pojeździj później parę dni, chociaż 2 tylko na pb.
może rozjechało mapy benzyny? to często działa do czasu pierwszej jazdy na lpg, dlatego sprawdź tylko na pb.
jest to kwestia ustawień lpg i emulatora lambdy. 1/ błąd 13 ? /
2 do tej pory? były przypadki że świece czy przewody zawodziły przy pb zamiast jak zwykle lpg.
3 nie tak . jest jakiś zawór zwrotny przy zbiorniku. zapobiega spływaniu paliwa do zbiornika. bardzo uciążliwe przy mechanicznych pompach napędzanych z silnika. u nas jest niezależna z aku ,ale i zawór też podobno. jak jest to w jakimś celu go zamontowali, nie?
5 manometrem wkręconym w listwę wtryskiwaczy. pomiar zimny-ciepły powie czy jest różnica i czy na zimnym silniku na listwie utrzymuje się odpowiednie ciśnienie dla wtryskiwaczy.

i od siebie dodam że jeśli nie zrobiłeś do tej pory UPG to też mogą być to skutki. miałem tak z wodą z pękniętej głowicy. zalewała cylinder i świecę. przepalało po 5-10s i było OK. na ciepłym nie zalewało bo odparowywało. nie pamiętam by szarpał nadmiernie,. zresztą może inny przypadek, olej trudniej przedmuchać-przepalić silnikowi.
 
 
asziatko
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-24, 18:21   

Zrobiłem sobie programowanie prędkości obrotowej biegu jałowego tak jak napisał rgre. Czy to coś pomogło?. Chyba nie. Dalej problem jest.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt