X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] sonda lambda do wymiany?

Autor Wiadomość
djf
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-25, 00:50   [Nubira I] sonda lambda do wymiany?

silnik 2.0 +lpg 2gen.

silnik rozgrzany.
PB:
http://youtu.be/LpGbKIOfvqY

LPG:
http://youtu.be/TRNd8TYv6BM
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Ursus
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-25, 14:34   

A z czym generalnie masz problem, że sprawdzasz sondę?
Powiem Ci, że ja też próbowałem sprawdzić sondę takim mierniczkiem i wyglądało to podobnie. Gdzieś czytałem, że do tego jest najlepszy miernik analogowy albo jakiś lepszej klasy...
Tak czy inaczej pojechałem do dobrego gazownika, który podłączył komputer pod instalację LPG i sprawdził sygnał z sondy na benzynie i na LPG i jak się u mnie okazało, jest on ok. Możesz też tak spróbować, czyli podjechać do kogoś, kto ma do tego odpowiedni sprzęt i od razu Ci zdiagnozuje pracę sondy, drogie to być nie powinno.
 
 
pafni
www.stopquadom.pl

Auto: nubira
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 243
Wysłany: 2012-09-25, 19:52   

Pali sie chek? Jak nie to wszystko o.k z sondą.
 
 
djf
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-26, 11:29   

pali masakrycznie. miasto to 15l lpg + coś tam pb na rozpałkę. do tego końcówka wydechu jest czarna, a chyba nie powinna?
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-09-26, 11:38   

pafni napisał/a:
Pali sie chek? Jak nie to wszystko o.k z sondą.

Check nie musi się palić, żeby wywalona była sonda. Sam taki miałem w N2. Błędów metodą na spinacz nie ECU nie wykazywało a palił 24l/100km. Dopiero w ASO po podłączeniu pod fabryczny skaner wylazło, że sonda jest wywalona.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Ursus
[Usunięty]

Wysłany: 2012-09-26, 11:40   

A sprawdzałeś ile pali Ci benzyny? Mi jak kupiłem Nubę paliła 16l, wymieniłem sondę, bo rzekomo instalacja LPG była w porządku i dalej to samo. Sprawdziłem ile pali benzyny i wyszło mi 8l, tak więc już miałem pewność, że wina leży po stronie LPG. Okazało się, że reduktor nadaje się tylko do wymiany i po wymianie wszystko jest w normie.
Pozostaje jeszcze kwestia stylu jazdy. Znajomemu z ciężką nogą jego Nubira 2.0 w mieście spala między 13,5 a 14,5. Natomiast jak jeździ w miarę normalnie, tzn bez szaleństw i bycia wszędzie pierwszym spalanie wychodzi mu na poziomie 10,5-11,5 w mieście.
PS
Jak piszesz o okopconej rurze wydechowej, co raczej nie jest normą to wydaje mi się, że najszybciej można by sprawdzić co jest grane na analizatorze spalin. Sprawdzić skład spalin na benzynie i LPG i będzie widać czy na obu paliwach jest coś nie halo (jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi). To prostsze i tańsze wyjście niż sprawdzenie spalania na PB, bo tu aby mieć najbardziej dokładny wynik wypadałoby zatankować do pełna...
 
 
kwiat_osz
Grupa Lubelska


Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał
Pomógł: 64 razy
Wiek: 36
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 2286
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-18, 12:24   

Odgrzeję kotleta z takim zapytaniem...Otóż w swoim aucie zamontowałem już 3 sondę lambda. Na tej, z którą kupiłem auto widniała cały czas stała wartość ok 0,45V. Podmieniłem na inną, używaną, było to samo. Kupiłem nową sondę GM i tutaj sprawa wygląda tak: Po odpaleniu auta nawet na ciepłym silniku przez pierwsze kilka minut jest stała wartość, czy to silnik pracuje na biegu jałowym, czy go gazuje. Po upływie kilku minut sygnał z sondy zmienia się, ale dopiero po przygazowaniu, kiedy puszczę gaz znów staje, a wartości powinny pływać cały czas :myśli: Sprawdzane na kompie od gazu, nie jakiś chińskim mierniczkiem ;)
I teraz pytanie, czy umiejscowienie sondy może mieć znaczenie? Mam kolektor 4-2-1, sondę umieściłem zaraz za przejściem 2-1 :myśli: Nie mogę nawet poprawnie wyregulować instalacji przez te odczyty, a raczej ich brak :zły:



http://daewooforum.pl/temat40177.html
 
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2012-10-18, 19:01   

kwiat_osz napisał/a:
czy umiejscowienie sondy może mieć znaczenie?

Tak -ma znaczenie
W Twoim przypadku powinieneś zamontować sondę podgrzewaną .
Sonda bez podgrzewania nie spełnia żadnej funkcji. ( niedogrzana )
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt