Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
A z czym generalnie masz problem, że sprawdzasz sondę?
Powiem Ci, że ja też próbowałem sprawdzić sondę takim mierniczkiem i wyglądało to podobnie. Gdzieś czytałem, że do tego jest najlepszy miernik analogowy albo jakiś lepszej klasy...
Tak czy inaczej pojechałem do dobrego gazownika, który podłączył komputer pod instalację LPG i sprawdził sygnał z sondy na benzynie i na LPG i jak się u mnie okazało, jest on ok. Możesz też tak spróbować, czyli podjechać do kogoś, kto ma do tego odpowiedni sprzęt i od razu Ci zdiagnozuje pracę sondy, drogie to być nie powinno.
pafni www.stopquadom.pl
Auto: nubira Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 243
Wysłany: 2012-09-25, 19:52
Pali sie chek? Jak nie to wszystko o.k z sondą.
djf [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-26, 11:29
pali masakrycznie. miasto to 15l lpg + coś tam pb na rozpałkę. do tego końcówka wydechu jest czarna, a chyba nie powinna?
nawi Grupa Mazowiecka Wróg festyniarstwa!
Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek Pomógł: 215 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Mar 2009 Posty: 3969 Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-09-26, 11:38
pafni napisał/a:
Pali sie chek? Jak nie to wszystko o.k z sondą.
Check nie musi się palić, żeby wywalona była sonda. Sam taki miałem w N2. Błędów metodą na spinacz nie ECU nie wykazywało a palił 24l/100km. Dopiero w ASO po podłączeniu pod fabryczny skaner wylazło, że sonda jest wywalona.
To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Ursus [Usunięty]
Wysłany: 2012-09-26, 11:40
A sprawdzałeś ile pali Ci benzyny? Mi jak kupiłem Nubę paliła 16l, wymieniłem sondę, bo rzekomo instalacja LPG była w porządku i dalej to samo. Sprawdziłem ile pali benzyny i wyszło mi 8l, tak więc już miałem pewność, że wina leży po stronie LPG. Okazało się, że reduktor nadaje się tylko do wymiany i po wymianie wszystko jest w normie.
Pozostaje jeszcze kwestia stylu jazdy. Znajomemu z ciężką nogą jego Nubira 2.0 w mieście spala między 13,5 a 14,5. Natomiast jak jeździ w miarę normalnie, tzn bez szaleństw i bycia wszędzie pierwszym spalanie wychodzi mu na poziomie 10,5-11,5 w mieście.
PS
Jak piszesz o okopconej rurze wydechowej, co raczej nie jest normą to wydaje mi się, że najszybciej można by sprawdzić co jest grane na analizatorze spalin. Sprawdzić skład spalin na benzynie i LPG i będzie widać czy na obu paliwach jest coś nie halo (jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi). To prostsze i tańsze wyjście niż sprawdzenie spalania na PB, bo tu aby mieć najbardziej dokładny wynik wypadałoby zatankować do pełna...
kwiat_osz Grupa Lubelska
Auto: Lanos SX HB GSI
Imie: Michał Pomógł: 64 razy Wiek: 36 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 2286 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-18, 12:24
Odgrzeję kotleta z takim zapytaniem...Otóż w swoim aucie zamontowałem już 3 sondę lambda. Na tej, z którą kupiłem auto widniała cały czas stała wartość ok 0,45V. Podmieniłem na inną, używaną, było to samo. Kupiłem nową sondę GM i tutaj sprawa wygląda tak: Po odpaleniu auta nawet na ciepłym silniku przez pierwsze kilka minut jest stała wartość, czy to silnik pracuje na biegu jałowym, czy go gazuje. Po upływie kilku minut sygnał z sondy zmienia się, ale dopiero po przygazowaniu, kiedy puszczę gaz znów staje, a wartości powinny pływać cały czas Sprawdzane na kompie od gazu, nie jakiś chińskim mierniczkiem
I teraz pytanie, czy umiejscowienie sondy może mieć znaczenie? Mam kolektor 4-2-1, sondę umieściłem zaraz za przejściem 2-1 Nie mogę nawet poprawnie wyregulować instalacji przez te odczyty, a raczej ich brak