X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira] Spadek mocy silnika

Autor Wiadomość
dariwa0
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-25, 14:24   [Nubira] Spadek mocy silnika

Witam
Mam problem. Niedawno wymieniłem rozrząd w mojej nubirze. Przed wymianą paliła ok. 13 l/100 km LPG w mieście. Po wymianie rozrządu zużycie gazu gazu wzrosło do 16 litrów. Byłem kilkakrotnie na regulacji i wszystkie wyniki na analizatorze spalin wychodż OK i miechanicy twierdzą, że jest wszystko OK. Wystepuje też zjawisko spadku mocy sinika po około godzinnej parcy. Normalnie na II biegu nie jest w stanie rozpędzić samochodu. Po wyłączeniu w czsie jazdy zapłonu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy na jakąś godzinę i znowu trzeba ten manewr powtórzyć. Gdy zamiast gasić silnik przełączam na benzynę to samochód jedzie normalnie, a po ponownym przełączeniu na gaz jest znowu słabiutki. Może ktoś się z czymś podobnym spotkał. Czy jest możliwość, że mechanik źle założył pasek rozrządu (źle ustawienie wału i wałków rozrządu).
Pozdrawiam
Darek
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
sieq18

Auto: Nubira II 1.6+Lpg
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2008-05-25, 15:23   

Przeczysc wtryski.Najprawdopodobniej poprostu sie zabrudzily.Gaz nie jest az tak czysty jak benzyna czy ropa:).Po jakims czasie poprostu sie zapychaja.Na kazdej stacji benzynowej powinnienes dostac preparacik do czyszczenia wtryskow.popytaj.Dolewasz go do zbiornika benzyny po ówczesnym zatankowaniu po sam koreczek.(do pełna kolego).Nie mysl,ze przejdzie to tak od razu,nalezy taka procedure powtorzyc z dwa razy.No i jeszcze jedna rada.Staraj sie od czasu do czasu jezdzic na benzynie,a nie na gazie.Wiem,ze to kosztowne,ale innego wyjscia nie ma.Jesli to nie pomoze...no to postaram sie jakos ci pomoc.Zapierdzielone wtryski=slabsze przyspieszenie wraz ze zwiekszonym spalaniem.Nie przejmuj sie..to nic strasznego.Moja nuba potrafila spalic nawet 22l gazu na 100km po miescie:)..(oczywiscie przy zapierdzielonych wtryskach)
 
 
 
Kronik

Auto: Leganza
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 152
Skąd: Kielce
Wysłany: 2008-05-25, 20:54   

Polecam zatankować na Shellu benzynkę 99+ , u mnie po przejechaniu na niej około 50 km samochód odmuliło bo wcześniej ciężko było wykręcić ponad 4 tyś obrotów i na PB i na LPG a teraz 6 k wchodzi jak złoto.
 
 
henryk54
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-25, 21:24   

Kolego dariwaO nie napisałeś jaką masz instalkę ale to co pisze sieg18 to nie wiem co mają wspólnego wtryski benzynowe do spalania ilości LPG . Moim zdaniem jeżeli po wymianie paska rozrządu na pb jest OK to jedź do gazownika niech ci sprawdzi komputer od LPG .I jeszcze jedno czy mechanik który wymieniał pasek podłanczał komputer żeby zrobić diagnostykę silnika bo sam analizator spalin to trochę za mało .Pozdrowionka :piwo:
 
 
sieq18

Auto: Nubira II 1.6+Lpg
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2008-05-26, 09:04   

Kronik fakt,zatankowanie dobrej wachy pomaga.Niekoniecznie na Shellu(sam osobiscie sie kilka razy naciołem jak pięknie chrzczą wache).U mnie po zatankowaniu u nich benzynki podawanej przez Ciebie(tj 99+) Silniczek zaczal wydawac dziwne dzwieki,nie wspomne juz o brzydki zapachc i bialego dymku wydobywajacego sie z wydechu:).Może w twoim miescie Shell funkcjonuje lepiej:).Co do Ciebie Henryk54 uważam,że troszke za mało sie znasz,albo poprostu zapominasz,ze przy jezdzie na gazie wtryskiwacze i tak sa wykorzystywane(normalnie pracuja,tylko ze na gazie a nie na benzynie).Co powoduje,ze wtryski sie zapychaja/zabrudzaja.Do takich aut jak Nubira raczej polecałbym sekwencje.Podejrzewam,ze Kolega ma instalke 2-giej generacji?.Tak jak napisalem w poscie wczesniej.Gaz nie jest tak "czysty" jak benzyna czy ropa.Zapchane wtryski powoduj spadki mocy silnika,a takze zwiekszony apetyt na gaz.Wtryski po prostu raz przepuszcza wieksza a raz mniejsza ilosc gazu:)..Tyle z mojej strony.
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kubs


Auto: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Imie: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 198
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-05-26, 15:25   

sieq18 napisał/a:
Kronik fakt,zatankowanie dobrej wachy pomaga.Niekoniecznie na Shellu(sam osobiscie sie kilka razy naciołem jak pięknie chrzczą wache).U mnie po zatankowaniu u nich benzynki podawanej przez Ciebie(tj 99+) Silniczek zaczal wydawac dziwne dzwieki,nie wspomne juz o brzydki zapachc i bialego dymku wydobywajacego sie z wydechu:).Może w twoim miescie Shell funkcjonuje lepiej:).Co do Ciebie Henryk54 uważam,że troszke za mało sie znasz,albo poprostu zapominasz,ze przy jezdzie na gazie wtryskiwacze i tak sa wykorzystywane(normalnie pracuja,tylko ze na gazie a nie na benzynie).Co powoduje,ze wtryski sie zapychaja/zabrudzaja.Do takich aut jak Nubira raczej polecałbym sekwencje.Podejrzewam,ze Kolega ma instalke 2-giej generacji?.Tak jak napisalem w poscie wczesniej.Gaz nie jest tak "czysty" jak benzyna czy ropa.Zapchane wtryski powoduj spadki mocy silnika,a takze zwiekszony apetyt na gaz.Wtryski po prostu raz przepuszcza wieksza a raz mniejsza ilosc gazu:)..Tyle z mojej strony.


:szok: bzdura
 
 
 
dariwa0
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 18:18   

sieq18 napisał/a:
Dolewasz go do zbiornika benzyny po ówczesnym zatankowaniu po sam koreczek.(do pełna kolego).Nie mysl,ze przejdzie to tak od razu,nalezy taka procedure powtorzyc z dwa razy.No i jeszcze jedna rada.Staraj sie od czasu do czasu jezdzic na benzynie,a nie na gazie.Wiem,ze to kosztowne,ale innego wyjscia nie ma.Jesli to nie pomoze...no to postaram sie jakos ci pomoc.Zapierdzielone wtryski=slabsze przyspieszenie wraz ze zwiekszonym spalaniem.


Zrobiłem to .Kupiłem jakiś preparat Schela do czyszczenia wtrysków. Z tm, że ja nie za bardzo rozumiem zależność :wtryski i jazda na gazie. Mam instalację II generacji (sama się przełącza na gaz gdy się nagrzeje trochę silnik i lekko się przygazuje) firmy Elpigaz. Myslałem, że gdy jeżdże na gazie to wtryski nie pracują, tzn nie podaja paliwa. Poza tym jak przełączam na benzynę to wszystko wraca do normy. Dzięki w każdym razie za radę. Jak cos się poprawi to dam znać.

[ Dodano: 2008-05-26, 19:20 ]
[dariwaO nie napisałeś jaką masz instalkę [/quote]
Mam chyba instalację II generacji (przełącza się sama na gaz po nagrzniu silnika i przygazowaniu) Elpigaz.

[ Dodano: 2008-05-26, 19:24 ]
henryk54 napisał/a:
I jeszcze jedno czy mechanik który wymieniał pasek podłanczał komputer żeby zrobić diagnostykę silnika bo sam analizator spalin to trochę za mało .Pozdrowionka


Mieli zrobić pełną regulację, ale mnie przy tym nie było. Póżniej byłem u nich jeszcze ze 4 razy i robili dosyć dokładną regulację. Podłączali do centralki Elpigaz taki kalkulatorek i coś tam ustawiali. Cały czas mi mówią, że jest OK a OK to było przed wymiana paska i wizytą u nich.
 
 
monitor

Auto: Nubira 2.0
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 40
Skąd: małopolska
Wysłany: 2008-05-26, 20:06   

Dobrze myslałeś wtryski benzynowe nie są potrzebne do pracy na LPG przy II generacji i choćby były zapieczone to na dobrze wyregulowanym silniku będzie gaz chodził prawidłowo - wtrsyki na czas pracy LPG są odcinane a emulator "udaje" ich prace dla komputera nubiry.

Zastanawiające jest to ze słabnie na gazie po godzinie - jeśli na benzynie chodzi ok a twierdzisz ze po przełączeniu chodzi więc albo cos źle podpięte i gazowy komputer dostaje "lewe" dane albo coś nie łączy - może dane z sondy lamba na komputerze lpg są przekłamane i komputer gazowy zmniejsza mieszankę lub za mocno ja zwiększa i nie spala całości - moze wreszcie trzeba sprawdzić filtr gazu - parownik - moze coś tam po nagrzaniu sie zmienia.Jesli jednak jest tak jak piszesz ze po wyłączeniu zapłonu i ponownym właczeniu wszystko działa ok przez kolejna godzine a silnik przeciez jest gorący wiec moze coś w komputerze się dzieje i restart sprawe załatwia
 
 
kubs


Auto: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Imie: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 198
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-05-26, 20:35   

Też stawiam na dolot gazu, elektrozawór, filtr ewentualnie reduktor z krokowcem, wystarczy kiepska masa na elektrozaworach i jest problem, sprawdz też filtr i czy nie ma szlamu w reduktorze
 
 
 
henryk54
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 06:28   

Witam wszystkich wracając do sprawy w której sieg18 twierdzi że ja za mało się znam to ja pisze że sieg18 za krótko żyje żeby takie uwagi wypisywać na forum. Uważam że bzdur nie należy pisać.Pozdrawiam .
 
 
sieq18

Auto: Nubira II 1.6+Lpg
Imie: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 24
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2008-05-27, 14:33   

Henryk54 Dziadziusiu idz moze lepiej do domu,usiadz wygodnie w fotelu i przestan pierdzielic:).Resetuj kompa:),byc moze komputerki zamienily sie rolami:).Osobiscie stawiam na to co u Mnie:)."emulator" imituje prace wtryskow,to fakt.Lecz wystarczy,zebysie uwalil i przestal wysylac sygnaly do sterownika od instalacji i juz sie zaczynaja problemy:).

P.S Henryk54 nie sieg18 tylko sieq18.Skoro juz tak prostej roznicy nie widzisz..to moze czas wymienic okulary(wizyta u okulisty sie klania).A najlepiej jezdzij tym swoim zapierdzialym lanosikiem i daj innym spokoj:)
 
 
 
tomi12316
Grupa Mazowiecka
KaRmEl kat. B--C/E


Auto: Lanos 1.5 8V B+G
Imie: Tomek
Pomógł: 95 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 1914
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2008-05-27, 14:41   

co do waszej kłutni to jak maja pracowac wtryskiwacze paliwa jak sie jezdzi na gazie ?? hmm ktos tu bzdury pisze :nono:
Nawet jak jest sekwa to i tak ma swoje wtryskiwacze a napewno od paliwa nie chodza :)



<< Lani 1.5 8V 1998r >>

P o Z d R a W i A m


MoJa SrEbNa StRzAłA
 
 
 
MichalDaewoo

Auto: E30
Imie: Michał
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Mar 2007
Posty: 252
Skąd: SCZ
Wysłany: 2008-05-27, 14:47   

SONDA LAMBDA !! sprawdz sonde... auto muli, nie chce iśc, pali dużo...
 
 
 
dariwa0
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 16:35   do wszystkich którzy zabrali głos

Dziękuje wszystkim za sugestie i wskazówki. Jak tylko coć się poprawi dam znać i podzielę się doświadczeniem. Niektórych poniosły trochę emocje ale wyluzujcie się. Wakacje się zbliżają!!!! Sprawdzę sondę lambda i zobaczymy co będzie dalej.
pozdrawiam wszystkich.
 
 
kubs


Auto: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Imie: Andrzej
Pomógł: 3 razy
Wiek: 53
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 198
Skąd: Legnica
Wysłany: 2008-05-28, 10:43   

sieq18 napisał/a:
Henryk54 Dziadziusiu idz moze lepiej do domu,usiadz wygodnie w fotelu i przestan pierdzielic:).Resetuj kompa:),byc moze komputerki zamienily sie rolami:).Osobiscie stawiam na to co u Mnie:)."emulator" imituje prace wtryskow,to fakt.Lecz wystarczy,zebysie uwalil i przestal wysylac sygnaly do sterownika od instalacji i juz sie zaczynaja problemy:).

P.S Henryk54 nie sieg18 tylko sieq18.Skoro juz tak prostej roznicy nie widzisz..to moze czas wymienic okulary(wizyta u okulisty sie klania).A najlepiej jezdzij tym swoim zapierdzialym lanosikiem i daj innym spokoj:)


sorry za ot ale jak sie czyta takie posty to nie można się powstrzymać
może kolega sieq18 pochwali sie jakie ma doswiadczenie przy serwisie lpg bo jako driver, zapewne niewielkie (pewnie prawko mniej niż rok i autko tatusia)
pewnie te wielkie życiowe doswiadczania pozwalają na sformuowania j.w.
 
 
 
Podobne tematy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt