X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Wyłamany zaczep linki/cięgna w panelu sterowania naw

Autor Wiadomość
S15

Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 95
Wysłany: 2012-09-28, 17:35   [Lanos] Wyłamany zaczep linki/cięgna w panelu sterowania naw

Witam,

Czy są jakieś racjonalne sposoby na naprawę takiego uszkodzenia, oprócz wymiany całego panelu/szukania samego plastikowego "kółka" z prowadnicą?:)



Temat na pewno był, ale nie mogłem znaleźć go jakoś..

Przymocować linkę jakoś opaską zaciskową (zwaną trytytką), przykleić taśmą dwustronną?
Próbowałem skleić klejem typu sperglue, jednak nie jest to dobrym pomysłem :p

Może jakiś inny klej, oczywiście w racjonalnym przedziale cenowym, żeby nie kosztował tyle, co cały panel :p
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
kkwiatuszek89


Auto: był 126p a jest Lanos 1.5 16v + LPG
Imie: Kamil
Pomógł: 34 razy
Wiek: 31
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 1346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-09-29, 04:57   

jak masz ten ,dzyndzel" to spróbuj lutownicą przykleić na gorąco




 
 
 
S15

Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 95
Wysłany: 2012-09-29, 14:51   

Problem rozwiązałem za pomocą plastikowych opasek zaciskowych.. Kleje nie dawały efektu, zaczep i tak i tak odpadał po krótszej/dłuższej chwili "testów"...

Lutownicy nie mam.. kiedyś była, ale zaginęła w akcji.. z pomocą przyszły ów paski, zwane trytytkami... kupiłem najcieńsze jakie znalazłem, tj 25x140/160mm - koszt 3,99zł w Jasamie. Były też 25x100mm za chyba 1,99zł, ale nie wiedziałem, czy nie będą za krótkie, tak więc wziąłem dłuższe - koszt praktycznie ten sam.

Zdjęcia przedstawiające rozwiązanie problemu:



i po skróceniu opasek, bo po co mają wystawać? :D



Sorki za jakość zdjęć, robione telefonem.


Zużyłem aż 6 opasek szukając optymalnego dla nich miejsca oraz ustawienia tak, aby linka chodziła gładko i się nie wyginała.. efekt? Może nie jest idealnie tak samo, jak w oryginalnie sprawnym panelu, ale mnie zadowala - mogę przełączyć na każdą pozycję nawiewu i działa :jupi:

Oczywiście jak będę miał na zbyciu trochę kaski, to pewnie wymienię cały panel - póki co, niech zostanie.
 
 
pitersik74

Auto: Lanos SX 1,6 16V Sedan
Imie: Piotr
Pomógł: 77 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 760
Skąd: Bochnia
Wysłany: 2012-09-29, 18:26   

Hej u mnie to troszkę inaczej sobie spiąłem ,tu u ciebie nie przesunęło pancerza do tyłu ciut? Ja jedną trytke przymocowałem do pancerza linki trytką a później tą trytką opasałem plastikowy zaczep linki wciśnięty w panel i ścisnąłem tą pierwszą trytką dzięki czemu nie ma luzu między pancerzem linki a jej plastikową spinką tworząc orginalną długość linki :piwo:
 
 
S15

Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 95
Wysłany: 2012-09-30, 00:31   

Hm... zawiło napisałeś, albo za dużo wypiłem już :D

Cóż - po prosu starałem się zrobić, aby linka była w jednej linii, tj. aby się nie zaginała przy "pchaniu" ...

samego plastikowego zaczepu na linkę nie wciskałem w mocowanie pancerzyka, bo to bez sensu - ustawiłem jedynie ten zaczep linki w miejscu, gdzie mniej więcej powinien być.

Przekręciłem pokrętło w odpowiednią pozycję, dociągnąłem pancerzyk tak, aby prawie całkowicie pokrył linkę (tj. aby stalowej linki spod pancerzyka wystawało naprawdę niewiele, podobnie jak jest w lince od temperatury nawiewu) i zacząłem zabawę z opaskami zaciskowymi - nie ściskałem ich jednocześnie za mocno.. tzn raz jak ścisnąłem za mocno to przesunął się pancerzyk i linka się gięła.. tak więc uciąłem trytytki i od nowa zrobiłem to, ale z wyczuciem.

Linkę normalnie można do końca pociągnąć, można też ją do końca popchać bez większego oporu, przynajmniej u mnie tak jest :P po zamontowaniu panelu najpierw na 'sucho' sprawdzałem sprawność kręcąc pokrętłem i obserwując co się dzieje pod nogami kierowcy - nie było idealnie, bo nie dochodziło idealnie w skrajne pozycje, ale jak zacząłem testować to z włączonym nawiewem - hm... "rewelacja" :D :D :D działa w każdym położeniu jak trzeba jednak - nogi dam, są same nogi, dam twarz-nogi, jest tak.. dam szybę i twarz, dmucha tu i tu, przełączę na samą szybę - dmucha mocno i tylko na szybę :)

każdy ma swój sposób, aczkolwiek mi przypasował akurat ten - lepszego miejsca na zaczepienie trytytek po prostu nie znalazłem ;)


P.S. Wielkie dzięki za podsunięcie mi na PW pomysłu o tych opaskach:D
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt