X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Tarcie, ocieranie, szarpanie przy hamowaniu

Autor Wiadomość
SylWo28
Jeździ tu i tam

Auto: Lanos SE 1.5 8V ABS+klim
Imie: Sylwek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-05, 22:59   [Lanos] Tarcie, ocieranie, szarpanie przy hamowaniu

Witam,

Borykam się z następującym problemem:

Podczas hamowania, przyhamowywania, przy niewielkiej prędkości słychać rytmiczne metaliczne szuranie, tarcie dobiegające z przodu. W końcowej fazie hamowania zaczyna autem szarpać. Po puszczeniu hamulca i dodaniu gazu czuć jedno, dwa szarpnięcia i auto jedzie OK. Przy hamowaniu silnikiem nie ma tego efektu.

W/g mnie dźwięk nie dobiega z kół, wrażenie jest jakby wydobywał się spod auta. Takie szarpanie nie występuje cały czas, pojawia się co kilka-kilkanaście hamowań, szczególnie przy niewielkich predkościach.

Auto po kupnie stało dość długo - 3 miesiące (czekało aż zona zrobi prawko :cfaniaczek: )

Co zrobiłem:
- wymieniłem tylne bębny
- wymieniłem szczęki + sprężyny
- wyczyściłem samoregulatory, wyregulowałem je oraz wyregulowałem ręczny (w/g waszego forum)
- wyczyściłem przytarte dolne prowadnice przednich zacisków
- wyczyściłem prowadnice i blaszki klocków hamulcowych
- usunąłem ranty i rdzę z krawędzi tarcz. Same tarcze są dość grube, klocki też.

Hamulec jest dość miękki, łapie dobrze gdzieś od połowy skoku pedału. Ogólnie mówiąc - szału nie ma. ABS działa. Ręczny bierze na 3-4 ząbku. Tarcze/bębny nagrzewają się równo po dłuższym hamowaniu.

Panowie, Panie - jakieś sugestie ?

pzdr
SylWo28

PS. Dodałem filmik z opisem .Tarcie, szuranie występuje w 8-10 sekundzie filmu.

http://w623.wrzuta.pl/fil...arcie_szarpanie



Beer or not to beer
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Finuś
Tico per sempre !


Auto: Matchbox
Imie: Sebuś
Pomógł: 83 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 18692
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-10-09, 10:31   

A sprawdzałeś zaciski, tłoczki mogą nie odbijać




Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
 
 
SylWo28
Jeździ tu i tam

Auto: Lanos SE 1.5 8V ABS+klim
Imie: Sylwek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-09, 18:02   

Witam,

Sprawca znaleziony !

Żródłem tych odgłosów jest na 101% pompa (modulator) ABS.

Jak sprawdzić:
- jadąc, wyhamować do zera
- zgasić silnik.
- odpalić ponownie, BARDZO WOLNO ruszyć
- powyżej 5 km/h słychać zgrzytnięcie/chrobot, ok 1 sekundy. To włącza się pompa ABS.

Można też wywołać błąd ABS np. odpinając jeden z czujników kół. Wtedy przy hamowaniu chrobot nie występuje.
Wygląda na to, że moja pompa dokonuje swego żywota :beczy: bo hałas jest naprawdę duży. Poza tym, po kilkunastu mocniejszych hamowaniach, zapala się kontrolka ABS.

Na dniach spróbuję odpowietrzyc modulator i resztę układu, wyczyścić czujniki kół...


pzdr
SylWo28



Beer or not to beer
 
 
SylWo28
Jeździ tu i tam

Auto: Lanos SE 1.5 8V ABS+klim
Imie: Sylwek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2012
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-17, 06:53   

Witam ponownie.


Odpowietrzyłem pompę ABS. Wyleciała z niej kupa syfu i powietrza. Odpowietrzyłem resztę układu w/g instrukcji z Waszego forum. Poprawiłem styki w czujniku prawego przedniego koła - były zaśniedziałe.

Efekt: Znacznie lepiej niż poprzednio. Można spokojnie doprowadzić do blokady kół - załącza się ABS. Ogólnie mówiąc hamuje nieźle, ale trzeba przyłożyć większą siłe do pedału hamulca niż w moim drugim aucie. Wiem, że z przodu są zamontowane koreańskie klocki i tarcze - spróbuje wymienić to na coś lepszego.
Zgrzyt, poszarpywanie przy powolnym hamowaniu występuje nadal, ale winię za to pompę ABS-może niedługo ją wymienię.

pzdr



Beer or not to beer
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt