X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Espero] Maykey

Autor Wiadomość
maykey

Auto: Espero
Imie: Michał
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-10, 13:52   [Espero] Maykey

Witam, :cfaniaczek:
Jestem tu jakiś czas a dopiero teraz mi zebrało jakoś na zrobienie kilku fot. Moją Esperynkę zakupiłem niecały rok temu od starszej osoby, po wylewie nie mogła prowadzić. Auto ma wszystkie wymiany udokumentowane w książce serwisowej, właściel musiał robić wymiany w ASO, bo straciłby gwarancje a był to pierwszy właściciel, powiedział mi, że w tamtych czasach to był dorobek życia. Niestety raczej nikt go nie widział na aukcjach, bo aukcja nazywała się "samochód" :lol: wieczorem się pojawiła a następnego dnia jako pierwszy oglądający dokonałem zakupu. Cena jak się później okazało rewelecyjna. Jedyny mankament to leknie wgięta blacha na drzwiach kierowcy, auto długo stało na parkingu i ktoś puknął, ale to wypukania.

Marka / Model - Daewoo Espero
Pojemność silnika - 1.8 CD
Liczba koni - 95
Rocznik - 1999
Przebieg - 76.000 km ( w dniu zakupu 66k)
Kolor - nie znam kodu, ale ptaki doskonale go znają :zły: jeszcze się nie zdarzyło, żeby wytrzymał po myciu więcej niż 48h bez śladu po zrzucie, nie będę już mówił co dzieje się gdy stane pod drzewem. Z tym kolorem najlpiej zaopaczyć się w garaż.

Wyposażenie:
Standard el.szyby, el. i podgrzewane lusterka, radyjko clarion CZ202E
Auto posiada instalacje gazową firmy Landi Renzo (niestety nie znam się zbytnio i nie wiem czy jest dobra) Na gazie pali mi w mieście 12 na trasie 10 po rozejrzeniu się na forum stwierdzam, że troche dużo.

Co zrobiłem od kupna:
- Wymieniona uszelka zaworów ( nie mogę znależć gumowej)
- filtr paliwa (odziwo dało się odrecić i nie ciekło po całej operacji :jupi: ), filtr powierza, termostat
- amorki gazowe kyb excel-g przód - tył + nowe poduchy (ojj było z tym j...nia)
- poprawiane prowadnice szyb choć z marnym skutkiem
- nowe ramiona wycieraczek ( wreszcie opadają na sam dół)
- całe podwozie zabezpieczone bitexem

Co planuje:
- Czyszczenie listy wtrskiwaczy, szarpie i jest nadwrażliwy na dodanie gazu
- Sprężyny Jamex
- Chciałbym swapa belki z vectry, ale narazie w fazie chciałbym
- Jakieś głośniczki ale bez wzmaczniacza, skrzyń i i nnych cudów. Jakieś helixy / hertze.
- Tocze fele najmniej 16 :jupi:
- Zastaniawiałem się czy nie przydymić kieunków i stopu, bo widziałem taki sprej


Dobra kilka marnych fot, na których nie wyszła zbyt dobrze i jeszcze flesz włączyłem :wgłowe: :




Dół drzwi posmarowany jakimś cudem ojca, bo ruda zaczęła się wkradać.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
DoLeCk
Administrator
PanoramiX


Auto: Daewoo Lanos GTi
Imie: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 20935
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-10, 13:55   

Brak Tagu! Kliknij tutaj aby dowiedzieć się jak go uzpełnić.


A gdzie te zdjęcia?
Poprawiłem tym razem, na przyszłość naucz się publikacji zdjęć.




Tele-Komp Komputery/CCTV/Alarmy/Kontrola dostępu/PPOŻ/Centrale Tel./Domofony

Daewoo Lanos GTi
Powered by ESX
Ostatnio zmieniony przez DoLeCk 2012-10-10, 14:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Finuś
Tico per sempre !


Auto: Matchbox
Imie: Sebuś
Wiek: 26
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 18686
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-10-10, 13:57   

maykey fotki się nie wyświetlają :niewiem: Już są :D

Opis ciekawy, przeczytałem uważnie :ok:
Plany zacne, więc działaj :piwo:




Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
 
 
Mario85


Auto: Daewoo Espero 1.5 GLX
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2012-10-10, 16:08   

Autko ciekawe i do tego 1.8 - tego zazdroszczę. Jeśli chodzi o spalanie - to nie wydaje mi się, by znacznie przekraczało ono normy dla 1.8. Pamiętam podobne spalanie dla mojego poprzedniego Espero z gazem starszej generacji.

Z drzwiami kierowcy chyba jest problem przy każdym możliwym przebiegu. Sam się zastanawiam co z tym zrobić - u mnie po każdej ulewie, a następnie otwarciu drzwi - z dziury, w której była zamontowana listwa uszczelniająca wylewa się ze 100-200ml wody :/.

Myślałeś o zabezpieczaniu antykorozyjnym nadwozia?

Ciekaw jestem ceny, ale nie będę pytał. Primo - nie wypada, secundo - jeśli faktycznie tak atrakcyjna, to załamię się tym jak to ja przepłaciłem :)

Długiej, bezawaryjnej eksploatacji życzę! :piwo:
 
 
pieczer
Walczący z rdzą


Auto: Daewoo Espero 1.5 GLX
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 124
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-10-10, 18:50   

Bardziej chyba chodzi o to, że ogólnie w drzwiach w espero zostały wycięte zbyt małe otwory wylotowe do wody które nie dość że się zatykają, to nawet drożne nie są w stanie odebrać tej ilości wody jaka wlatuje do drzwi, bo po pierwsze jak zdejmiesz boczek drzwi i umyjesz auto to dopiero zauważysz ile wody dostaje się do drzwi, a po drugie pozostała część wody z drzwi wylatuje tylko wtedy, gdy je otworzysz, po trzecie i ostatnie dół drzwi od środka jest właściwie niczym nie zabezpieczony (tylko podkład). Jak zabrałem się za naprawę drzwi w espero to później umyłem auto i metodą prób i błędów wyciąłem odpowiednie otwory (gdzieś 2 razy większe od standartowych) i oczywiście od środka pomalowałem farbą antykorozyjną.

Co do espero z tematu, nie ma co tu dużo mówić : bardzo zadbany, na pewno wgniecenie w drzwiach to nie duży problem, no i oczywiście silnik 1.8. Gratuluje zakupu i życzę samych dobrych wrażeń !

PS: Ta kontrolka od drzwi nie działa albo czujnik zepsuty?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
maykey

Auto: Espero
Imie: Michał
Wiek: 28
Dołączył: 14 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-11, 10:28   

Jeśli chodzi o drzwi to przy odkrecaniu boczków zabezpieczyłem środek przynajmniej tam gdzie stoi woda, faktycznie po deszczu otwieram drzwi i leci, niestety pomyślałem, żeby powiekszyć otwory. Jeśli chodzi o zabezpieczenie nadwozia to jakie są metody albo środki ? bo nie przyswoiłem jeszcze dobrze tego tematu a aktualny stan jest naprawde dobry (poza blachą pod uszczelką bagażnika) i chciałbym to utrzymać. Mario mogę zdradzić, że cena oscylowała wokół 3k :D
 
 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Espero dwa zero + GSX-R 600 K1
Imie: Piotrek
Wiek: 35
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3965
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-10-11, 10:39   

maykey napisał/a:
Na gazie pali mi w mieście 12 na trasie 10

Nie masz co się przejmować spalaniem. Mój w warszawskich korkach pali 13,5-14,5l gazu. W trasie w zależności o jazdy od 9,5 do 12.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
AdiN
Klinika4x4


Auto: klekleklekle
Imie: Adam
Wiek: 22
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 4346
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: 2012-10-11, 15:31   

Uszczelki drzwi polecam zmienić ;) przy oknach, one są winne ;)
w Nexii jest podobny problem ;)



Klinika4x4.com
 
 
lesiu1990xd
Grupa Bełchatowska


Auto: Fiat Stilo 1.2
Imie: Tomasz
Wiek: 26
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 2213
Skąd: Bełchatów EBE
Wysłany: 2012-10-11, 21:21   

ładnie wygląda tylko te drzwi :)



http://daewooforum.pl/temat62865.html

Zapraszam do komentowania i oglądania

 
 
 
Mario85


Auto: Daewoo Espero 1.5 GLX
Wiek: 31
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 29
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2012-10-11, 22:42   

maykey napisał/a:
Jeśli chodzi o zabezpieczenie nadwozia to jakie są metody albo środki ?


Ja czytałem w międzyczasie o dwóch. Nuxodol i Rust Check-Rust Stop. Chodzi głównie o zabezpieczenie profili zamkniętych. Aplikuje się je na dwa różne sposoby - Nuxodol poprzez pokrywanie zdjętych elementów nadwozia, natomiast Rust Check leje się spryskiwaczem gdzie się da ;) (w tym przez otwory technologiczne, bądź dodatkowe specjalnie nawiercane). Ma to oczywiście odbicie w cenie jaką trzeba zapłacić. Za pokrycie elementów pierwszym specyfikiem (całość samochodu - odpowiedni preparat do podwozia i profili zamkniętych) zapłaciłbyś 1/4 ceny Twojego wozu. W przypadku Rust Check'a może to być połowa tej ceny. Moje Espero zostało już potraktowane tym drugim specyfikiem - zobaczymy na ile będzie to skutecznie. Do tej pory pordzewiały jedynie przednie drzwi od spodu. Jak nic więcej się nie będzie działo w najbliższych 18 miesiącach - myślę, że będę mógł to polecić. Opinii negatywnych na ten temat nie czytałem, a pozytywnych parę było.

maykey napisał/a:
Mario mogę zdradzić, że cena oscylowała wokół 3k :D


No to ładnie - jeszcze na gazie :brawo:
 
 
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt