Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam serdecznie mam z moim lanosem dosyć powszechny problem z trzymaniem wysokich obrotów. Czytałem już sporo na forum i próbowałem prawie wszystkiego wkładając sporo pieniędzy... Było trochę spokoju ale problem zaś wrócił...
Postanowiłem wreszcie o odczytanie błędów z komputera. Bardzo Was proszę o podanie numeru błędu i co może być ewentualną przyczyną usterki. z góry dzięki
1) na początku wyskakuje mi oczywiście kod 12 czyli "mrugnięcie - przerwa 1,2 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie"
2) mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 1,2 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie
3)mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 1,2 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie
4) mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 1,2 - mrugnięcie
5)mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie - przerwa 1,2 - mrugnięcie - przerwa 0,4 - mrugnięcie
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-10-17, 10:24
2. błąd 53 - moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
3. błąd 23 - czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt wysokiej temperatury - powyżej 140 stopni Celsjusza
4 błąd 21- czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
5.błąd 22 - czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
Co do błędów 21,22, i 23 to wspólny mianownik może być w 16 pinowym złączu które jest obok mocowania prawego amortyzatora - przewody z tych dwóch czujników lecą przez to właśnie złącze.
Co do błędu 53 - auto zapala, dioda od immo gaśnie?
hmm, auto zapala, błąd 53 chyba może wystąpić bo z immobilizerem były kiedyś problemy i został on po prostu wymontowany
jeszcze zauważyłem, że po odpięciu wężyka między kolektorem ssącym a map sensorem obroty spadają do normalnych tylko że falują... doszukiwać się tutaj problemu czy raczej zasugerować się wiązką tak jak wskazały błędy komputera?
Alberciczek
Auto: Nubira II CDX Kombi Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 1762 Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-10-17, 18:05
Na początek zacznij od tego, co najprostsze - sprawdz to złącze - rozepnij i zobacz, czy nie ma tam wilgoci, rdzy, czy nie jest zaśniedziałe, czy kabelki dobrze się trzymia itd. Te czujniki to piny 10, 12, 15, 16.