X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Espero] Szarpie na benzynie i gazie.

Autor Wiadomość
Shadowik

Auto: Espero
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-11-03, 20:30   [Espero] Szarpie na benzynie i gazie.

Witajcie,
Jestem świeżym posiadaczem Daewoo Espero z 1996r i mam pytanie. Otóż od wczorajszego wieczora każdorazowo po kilkuminutowej jeździe strasznie szarpie autem kiedy chce dodać gazu. Dwa razy dodałem go dużo co zakończyło się głośnymi hukami tak jakby spod auta.

Dzieje się tak samo na gazie jak i benzynie.
Czy jest możliwość że są to zapieczone przednie hamulce? Od kiedy go kupiłem były mocno zwichrowane i nie zdążyłem ich jeszcze wymienić.

Dodatkowe pytanie być może powiązane z pierwszym. Otóż zauważyłem dzisiaj odpięty przewód pod maską. Załączam zdjęcie, jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć co to jest i gdzie powinien zostać wkręcony to byłbym wdzięczny.

Zaznaczam że póki co nie mam zbyt dużej - o ile jakąkolwiek - wiedzy o mechanice samochodowej ale chciałbym jak najwięcej rzeczy nauczyć się naprawiać samemu.

 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
verbus


Auto: Lanos
Imie: Bartek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 280
Skąd: SO
Wysłany: 2012-11-03, 20:57   

Wydaje mi się że jest to przewód od klimy i powinien być przykręcony do kompresora.
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-11-03, 21:02   

a czy te szrpania są także na postoju ?? jeśli tak to żadna awaria hamulców - układ zapłonowy będzie raczej do sprawdzenia / wymiany



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Shadowik

Auto: Espero
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-11-03, 21:14   

Tylko w trakcie jazdy. Na luzie lub z wciśniętym sprzęgłem nie ma tego problemu.

Co do klimy to gdzie jest ten kompresor? :D
 
 
verbus


Auto: Lanos
Imie: Bartek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 280
Skąd: SO
Wysłany: 2012-11-03, 21:19   

Kompresor jest napędzany paskiem klinowym,tym samym co alternator,pompa wspomagania itp.Gdzieś tam musi być.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
nawi
Grupa Mazowiecka
Wróg festyniarstwa!


Auto: Civic VIII GT Special + Lanos 1.4 :P
Imie: Piotrek
Pomógł: 215 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Mar 2009
Posty: 3969
Skąd: Śródmieście Płn.
Wysłany: 2012-11-03, 21:20   

Shadowik napisał/a:
Dwa razy dodałem go dużo co zakończyło się głośnymi hukami tak jakby spod auta.

IMO: wymieniłbym najpierw świece i przewody WN

Bo takie właśnie strzały niby spod podwozia są kiedy ma się niesprawne części o których napisałem wyżej.

[ Dodano: 2012-11-03, 21:22 ]
verbus napisał/a:
Kompresor jest napędzany paskiem klinowym,tym samym co alternato

Mylisz się. W 1.8/2.0 klima ma oddzielny pasek do klimy a oddzielny do alternatora.
W Nexii jest tak dokładnie tak samo.



To właśnie wolność,
to najpiękniejszy z wszystkich snów,
nie podzielisz jej na pół!
 
 
 
verbus


Auto: Lanos
Imie: Bartek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 280
Skąd: SO
Wysłany: 2012-11-03, 21:23   

Ewentualnie do chłodnicy klimy albo do osuszacza,to taka aluminiowa puszka wielkości szklanki od piwa.
 
 
Shadowik

Auto: Espero
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-11-03, 23:00   

Ile orientacyjnie może kosztować wymiana kabli WN i świec?
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-11-03, 23:06   

a to już od kolegi zależy ...
kable od 5-do powiedzmy -50 zł za sztukę -x 5 ==
świece 10-50zł X 4==
ew za zamą wymianę z 0(ymiana samodzielna)-50 zł więc jak kolega widzi rozrzut jest zbyt duży by określić
ale w skrócie 50-500 zł (może da się taniej - może policzą drożej wszystko do dogrania w czasie wymiany



pomogłem kliknij pomógł
 
 
ChesterNS
Ahoj


Auto: było Espero 1.8
Imie: Marcin
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 3513
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-11-05, 11:20   

Ten przewód od klimy powinien być wkręcony do górnego przyłącza skraplacza



Ja nie dorastam, tylko zabawki mi drożeją ;d
 
 
 
adi9xyz
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-07, 20:57   

Jak samochód jeździ na gazie to polecam zacząć od wymiany przewodów WN na lepsze silikonowe Boscha oraz świece NGK, a wymiana jest dziecinnie prosta, wystarczy klucz do świec.
 
 
Shadowik

Auto: Espero
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 6
Wysłany: 2012-11-10, 14:29   

To były świece :) aż mi wyrwało dziurę wielkości śliwki w obudowie filtra powietrza...
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt