Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Ford B-Max 1.4
Imie: Robert Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 01 Maj 2011 Posty: 752 Skąd: Zarzew (Łódź)
Wysłany: 2012-11-08, 22:35
Ja bym zrobił wszystko do razu, sprężyny, cylinderki, szczęki.
Tarcza do oczyszczenia.
..Polo.. [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-08, 23:06
okładziny fajne ) cylinderek zreszta także;) (w sensie, ze nie bardzo)
zetnij ten rant z bebna, pilnikiem albo papierem ściernym a sama powierzchnie gdzie stykaja sie szczęki papierem wodnym ale dość drobnym
SebastianK
Auto: Tico
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 145 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-08, 23:15
Ok, dzieki, sprawdzilem cylinderek. Prędzej bym palec złamał niż go wcisnął. Pod gumką rdza. Jakiej firmy polecacie cylinderki i szczęki?
Sebastian
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
gandw
Auto: Lanos 1.4 8v S Pomógł: 19 razy Wiek: 34 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 533 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-11-09, 08:35
Ja do tej pory nie zawiodłem się na cylinderkach Delphi, co do szczęk to obojętne, byle w miarę znany producent - Bosch, TRW, Remsa i powinno być ok.
Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
Wasylek Topik
Auto: FSO Matiz 2006 Pomógł: 156 razy Wiek: 55 Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1332 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 10:26
Ten samochód w ogóle jeździł ostatnio?
Pytam, bo wnętrze tego mechanizmu w Tico wygląda tak po max. roku a zdjęcie bębna po kilku latach jest rzadko możliwe bez zerwania mocowań szczęk (ze względu na rant na bębnie).
Po 6 latach to ja musiałem wymieniać całe tarcze kotwiczne, bo rdza była wszędzie, miejscami na wylot.
A u Ciebie wygląda to super. Masz szczęście, że u ciebie jest nowa konstrukcja tarczy kotwicznej z pierścieniem uszczelniającym na obwodzie- inaczej nie byłoby tak pięknie.
Stan bębna i praktycznie brak wysokiego rantu jest dowodem na to, że tylne hamulce przez większość tych lat praktycznie nie działały- nowe cylinderki (najpierw górny tłoczek) zapiekają się już po ok. 1,5 roku. Tam w Tico trzeba zaglądać co rok-dwa.
Szczęki i cylinderki do wymiany, również polecam cylinderki DELPHI. Zwróć uwagę, żeby lewy cylinderek miał w komplecie odpowietrznik, bo stary może nie pasować (bywają tam różne gwinty). Po tylu latach może być problem z odkręceniem cylinderków od przewodów hamulcowych i najlepiej kupić i wymienić od razu te dwa odcinki (prawy krótki, lewy długi idący po belce i łączący oba cylinderki). Przewody to "groszowy" wydatek rzędu kilkunastu złotych.
Natomiast kupując szczęki ewentualnie sprężyny i mechanizm samoregulatora, dobrze jest zabrać stare elementy do sklepu dla porównania. Jak mi kiedyś sprzedawca w sklepie wyłożył na ladę 3 komplety szczęk różnych producentów to byłem w szoku. Różne konstrukcje, grubości elemenów metalowych, wymiary istotnych wycięć, grubości okładzin itp. Jeden komplet miał długość okładzin krótszą o 1,5cm od oryginału. Żeby było ciekawiej niekoniecznie cena idzie w parze z jakością wykonania.
Jeśli chodzi o sprężyny i samoregulatory, to również obecne zamienniki potrafią korodować na potęgę (czego nie stwierdzimy przy zakupie). Dlatego jeśli są czyste i sprawne (jak na zdjęciach), najczęściej warto zachować oryginał.
Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
SebastianK
Auto: Tico
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 145 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 10:48
Witam,
samochód jeżdżony, ale okazjonalnie, kilka razy w miesiącu. Rzeczywiście, też mi się wydawało , że nie hamują dlatego otwarłem bębny. Cylinderki nie chodzą. Bebny zeszły z założonym kołem po wcześniejszym zdjęciu nakrętki koronkowej i spinki. Pojechałem dzisiaj do dawnego serwisu i salonu daewoo i kupiłem komplet za około 50 zeta (na pudełku pisze oem ), tylny przewód elastyczny, krótki miedziany i długi do lewego koła, zamówiłem szczęki Brembo (ostatni komplet na hurtowni za 80 zł). Nie mierzyłem jeszcze bębnów, ale chyba i tak zamówie (chyba Mikoda). Co się da o zostawie oryginalne. Zrobie relacje foto z naprawy i zamieszcze na forum.
Skoro tylko masz do wymiany szczęki i cylinderek to nie ma sensu wydawać kaskę i wymieniać bębny bo na pewno po takim małym przebiegu są dobre. Fabryczne części w tico są pancerne w odróżnieniu do potem zamontowanych zamienników. Polecam zakup kluczyka 10-12 do odkręcania przewodów bo możliwe, że można je uratować dzięki niemu.
Sprężynki i regulator nie warto wymieniać na jakieś inne bo te w sklepach są najczęściej kiepskie i często nawet nie mają tych samych wymiarów.
SebastianK
Auto: Tico
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 145 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 11:14
Kluczyk też kupiłem, z nacięciem. Przewody są pordzewiałe, wyszło na przeglądzie. Do zmiany. W garażu nie dam rady tego centralnego, pod autem. Bębny zmierze, w sumie 60 tysiecy przebiegu to niby nic, tym bardziej że od jakiegoś czasu nie pracowały.
Sebastian
SebastianK
Auto: Tico
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 145 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 22:37
Oto tarcza kotwiczna po oczyszczeniu. Duzo rdzy. Odkrecilem przewody hamulcowe, zeby ja zmienic ale nie wiem jak wyciagnac linke hamulca recznego przez tarcze. Moze ktos pomoze?
Sebastian
JaMiTr [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-10, 00:46
Witaj, z drugiej strony jest zabezpieczenie / zawleczka przy tym pancerzyku zaraz przy tarczy, wyciagnij i linke powinienes wyciagnac
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2012-11-10, 10:01
JaMiTr napisał/a:
wyciagnij i linke powinienes wyciagnac
raczej niebardzo, śmiem twierdzić że będzie stawiać opór
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: Tico
Imie: Sebastian Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 145 Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-11, 17:07
Witam,
tarcze kotwiczną zdjąłem po wyjęciu linki ręcznego bez wiekszych problemów
Foto z założona nową tarczą i cylinderkiem. Potem jeszcze wymieniłem tylny sztywny przewód miedziany idący do lewego koła. Któtkiego sztywnego i elastycznego nie dałem rady odkręcić samodzielnie.
Nie mam jeszcze szczęk wieć w międzyczasie wziąłem się za drugą strone. Też niezły bałaganik.
cdn.
Sebastian
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 36 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3111 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-11, 18:21
SebastianK napisał/a:
Też niezły bałaganik.
chyba bałaganu nie widziałeś dla mnie to jak kurz a nie bałagan