X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] Stan tylnych hamulców - remont

Autor Wiadomość
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-08, 22:07   [Tico] Stan tylnych hamulców - remont

Witam,

dzisiaj rozpocząłem remont układu hamulcowego. Bębny nie otwierane przez 12 lat, od nowosći i taki obrazek. Co do wymiany? Prośba o poradę.






Sebastian
Ostatnio zmieniony przez SebastianK 2012-11-11, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2012-11-08, 22:11   

pomierz bębny, napewno do wymiany cylinderki i szczęki a reszta do solidnego wyczyszczenia



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
bercikowski
Grupa Łódzka

Auto: Ford B-Max 1.4
Imie: Robert
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 752
Skąd: Zarzew (Łódź)
Wysłany: 2012-11-08, 22:35   

Ja bym zrobił wszystko do razu, sprężyny, cylinderki, szczęki.

Tarcza do oczyszczenia.
 
 
..Polo..
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-08, 23:06   

okładziny fajne ;) ) cylinderek zreszta także;) (w sensie, ze nie bardzo) :P

zetnij ten rant z bebna, pilnikiem albo papierem ściernym a sama powierzchnie gdzie stykaja sie szczęki papierem wodnym ale dość drobnym ;)
 
 
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-08, 23:15   

Ok, dzieki, sprawdzilem cylinderek. Prędzej bym palec złamał niż go wcisnął. Pod gumką rdza. Jakiej firmy polecacie cylinderki i szczęki?

Sebastian
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
gandw

Auto: Lanos 1.4 8v S
Pomógł: 19 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 533
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-11-09, 08:35   

Ja do tej pory nie zawiodłem się na cylinderkach Delphi, co do szczęk to obojętne, byle w miarę znany producent - Bosch, TRW, Remsa i powinno być ok.



Daewoo Lanos Sedan 1.4 8v S + lpg
 
 
Wasylek
Topik


Auto: FSO Matiz 2006
Pomógł: 156 razy
Wiek: 55
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 1332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 10:26   

Ten samochód w ogóle jeździł ostatnio? :szok:
Pytam, bo wnętrze tego mechanizmu w Tico wygląda tak po max. roku a zdjęcie bębna po kilku latach jest rzadko możliwe bez zerwania mocowań szczęk (ze względu na rant na bębnie).
Po 6 latach to ja musiałem wymieniać całe tarcze kotwiczne, bo rdza była wszędzie, miejscami na wylot.
A u Ciebie wygląda to super. ;) Masz szczęście, że u ciebie jest nowa konstrukcja tarczy kotwicznej z pierścieniem uszczelniającym na obwodzie- inaczej nie byłoby tak pięknie.
Stan bębna i praktycznie brak wysokiego rantu jest dowodem na to, że tylne hamulce przez większość tych lat praktycznie nie działały- nowe cylinderki (najpierw górny tłoczek) zapiekają się już po ok. 1,5 roku. Tam w Tico trzeba zaglądać co rok-dwa.
Szczęki i cylinderki do wymiany, również polecam cylinderki DELPHI. Zwróć uwagę, żeby lewy cylinderek miał w komplecie odpowietrznik, bo stary może nie pasować (bywają tam różne gwinty). Po tylu latach może być problem z odkręceniem cylinderków od przewodów hamulcowych i najlepiej kupić i wymienić od razu te dwa odcinki (prawy krótki, lewy długi idący po belce i łączący oba cylinderki). Przewody to "groszowy" wydatek rzędu kilkunastu złotych.
Natomiast kupując szczęki ewentualnie sprężyny i mechanizm samoregulatora, dobrze jest zabrać stare elementy do sklepu dla porównania. Jak mi kiedyś sprzedawca w sklepie wyłożył na ladę 3 komplety szczęk różnych producentów to byłem w szoku. Różne konstrukcje, grubości elemenów metalowych, wymiary istotnych wycięć, grubości okładzin itp. Jeden komplet miał długość okładzin krótszą o 1,5cm od oryginału. Żeby było ciekawiej niekoniecznie cena idzie w parze z jakością wykonania.
Jeśli chodzi o sprężyny i samoregulatory, to również obecne zamienniki potrafią korodować na potęgę (czego nie stwierdzimy przy zakupie). Dlatego jeśli są czyste i sprawne (jak na zdjęciach), najczęściej warto zachować oryginał.



Teraz FSO Matiz TOP 2006; wcześniej Tico SX 1998
 
 
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 10:48   

Witam,

samochód jeżdżony, ale okazjonalnie, kilka razy w miesiącu. Rzeczywiście, też mi się wydawało , że nie hamują dlatego otwarłem bębny. Cylinderki nie chodzą. Bebny zeszły z założonym kołem po wcześniejszym zdjęciu nakrętki koronkowej i spinki. Pojechałem dzisiaj do dawnego serwisu i salonu daewoo i kupiłem komplet za około 50 zeta (na pudełku pisze oem ), tylny przewód elastyczny, krótki miedziany i długi do lewego koła, zamówiłem szczęki Brembo (ostatni komplet na hurtowni za 80 zł). Nie mierzyłem jeszcze bębnów, ale chyba i tak zamówie (chyba Mikoda). Co się da o zostawie oryginalne. Zrobie relacje foto z naprawy i zamieszcze na forum.

Pozdrawiam
Sebastian
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2012-11-09, 11:03   

Skoro tylko masz do wymiany szczęki i cylinderek to nie ma sensu wydawać kaskę i wymieniać bębny bo na pewno po takim małym przebiegu są dobre. Fabryczne części w tico są pancerne w odróżnieniu do potem zamontowanych zamienników. Polecam zakup kluczyka 10-12 do odkręcania przewodów bo możliwe, że można je uratować dzięki niemu.
Sprężynki i regulator nie warto wymieniać na jakieś inne bo te w sklepach są najczęściej kiepskie i często nawet nie mają tych samych wymiarów.
 
 
 
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 11:14   

Kluczyk też kupiłem, z nacięciem. Przewody są pordzewiałe, wyszło na przeglądzie. Do zmiany. W garażu nie dam rady tego centralnego, pod autem. Bębny zmierze, w sumie 60 tysiecy przebiegu to niby nic, tym bardziej że od jakiegoś czasu nie pracowały.

Sebastian
 
 
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-09, 22:37   

Oto tarcza kotwiczna po oczyszczeniu. Duzo rdzy. Odkrecilem przewody hamulcowe, zeby ja zmienic ale nie wiem jak wyciagnac linke hamulca recznego przez tarcze. Moze ktos pomoze?



Sebastian
 
 
JaMiTr
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-10, 00:46   

Witaj, z drugiej strony jest zabezpieczenie / zawleczka przy tym pancerzyku zaraz przy tarczy, wyciagnij i linke powinienes wyciagnac :wink:
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2012-11-10, 10:01   

JaMiTr napisał/a:
wyciagnij i linke powinienes wyciagnac


raczej niebardzo, śmiem twierdzić że będzie stawiać opór :P



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
SebastianK


Auto: Tico
Imie: Sebastian
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 145
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-11, 17:07   

Witam,
tarcze kotwiczną zdjąłem po wyjęciu linki ręcznego bez wiekszych problemów



Foto z założona nową tarczą i cylinderkiem. Potem jeszcze wymieniłem tylny sztywny przewód miedziany idący do lewego koła. Któtkiego sztywnego i elastycznego nie dałem rady odkręcić samodzielnie.



Nie mam jeszcze szczęk wieć w międzyczasie wziąłem się za drugą strone. Też niezły bałaganik.



cdn.

Sebastian
 
 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3111
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-11, 18:21   

SebastianK napisał/a:
Też niezły bałaganik.


chyba bałaganu nie widziałeś :D dla mnie to jak kurz a nie bałagan :P

fajna relacja i robota :piwo:



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt