X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] Podłączenie centralnego zamka.

Autor Wiadomość
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-09, 22:56   [Lanos] Podłączenie centralnego zamka.

Witam serdecznie. Szukałem interesującego mnie tematu, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania.

Posiadam Lanosa z centralnym zamkiem z kluczyka - przekręcając zamek od str kierowcy otwierają się wszystkie drzwi, przekręcając zamek od str pasażera, otwierają się tylko drzwi pasażera.
Nie wiem teraz czy w drzwiach kierowcy posiadam siłownik master? Jeżeli nie to jak mam podłączyć nowy siłownik master?
Jeżeli posiadam, to prosiłbym o informacje jak podłączyć sterownik centralnego zamka Carprotect BX20 (schemat )

Nie mam alarmu :D
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 49 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 497
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-11-09, 23:34   

Po prostu masz normalny centralny zamek jaki był w lanosach. Do tego twojego centralnego musisz dokupić siłownik i zamontować go w drzwiach kierowcy. Wygląda to tak :




Mój Lanser ^^
http://polskajazda.pl/Sam...oo/Lanos/127377
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-09, 23:59   

Dobrze, a jak ten siłownik master popodłączać? Chodzi mi tu o przypadek przez zamontowanie sterownika centralnego zamka? Są jakieś schematy jak najlepiej zamontować ten siłownik by wszystko ładnie działało?

[ Dodano: 2012-11-10, 00:16 ]
Dobra, z tego co czytam to najlepszym rozwiązaniem jest zamontowanie siłownika slave w drzwiach kierowcy który będzie otwierał/zamykał drzwi kierowcy - jeżeli drzwi kierowcy się otworzą/zamkną to seryjny centralny zamek automatycznie otworzy/zamknie resztę drzwi. Czyli nei ma sensu podłaczać master.

Czy może się mylę?



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 49 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 497
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-11-10, 01:47   

Normalny siłownik salve jak pisałeś wystarczy. I podłączasz sposobem "D"



Mój Lanser ^^
http://polskajazda.pl/Sam...oo/Lanos/127377
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 345 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 3469
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-11-10, 03:44   

raczej C
C wysyła sygnał /minus/ do oryginalnego sterownika centralnego. on dalej steruje podłączonymi 3-ma siłownikami + 1 nowym .
D steruje bezpośrednio podpiętym siłownikiem. D podaje plus na wyjście z centralnego z pilota. jest to de facto sterowanie plusem. minus jest w stanie spoczynku przekaźnika. a ori centralce trzeba minusa-masy do działania.
trzeba by równolegle podłączyć się przewodami do sterowania centralki tak jak siłownik -może być odwrotne działanie na jakichś drzwiach. może być zwarcie lub będzie chciało cały czas otwierać-zamykać zamek/ nie wiem czy wtedy my możemy odwrotnie któreś przewody podłączyć, i czy to coś da. D wymusza minus sterujący na stałe w tym schemacie. nie impuls. to wyszłoby w praniu jak zareaguje centralka lanosa.
lub przepinać siłowniki pod nową centralkę i mieć brak reakcji centralnego na kluczyk bez następnej zabawy z kablami, master?.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 49 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 497
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-11-10, 09:01   

rgre napisał/a:
raczej C
C wysyła sygnał /minus/ do oryginalnego sterownika centralnego. on dalej steruje podłączonymi 3-ma siłownikami + 1 nowym .
D steruje bezpośrednio podpiętym siłownikiem. D podaje plus na wyjście z centralnego z pilota. jest to de facto sterowanie plusem. minus jest w stanie spoczynku przekaźnika. a ori centralce trzeba minusa-masy do działania.
trzeba by równolegle podłączyć się przewodami do sterowania centralki tak jak siłownik -może być odwrotne działanie na jakichś drzwiach. może być zwarcie lub będzie chciało cały czas otwierać-zamykać zamek/ nie wiem czy wtedy my możemy odwrotnie któreś przewody podłączyć, i czy to coś da. D wymusza minus sterujący na stałe w tym schemacie. nie impuls. to wyszłoby w praniu jak zareaguje centralka lanosa.
lub przepinać siłowniki pod nową centralkę i mieć brak reakcji centralnego na kluczyk bez następnej zabawy z kablami, master?.




No przecież pisałem wcześniej że w lanosie trzeba dodatkowy siłownik dać żeby mieć centralny z pilota.
Nie ma innej możliwości podłączenia w takim przypadku niż opcja D.
;)



Mój Lanser ^^
http://polskajazda.pl/Sam...oo/Lanos/127377
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-10, 10:40   

Dobra a powiedzcie mi jeszcze taką rzecz. Przyjmijmy że otwieram drzwi z pilota (siłownik np. cofa się z cięgnem otwierając drzwi kierowcy - działa seryjny centralny i otwiera resztę drzwi) I teraz co jeżeli chciałbym zamknąć drzwi z kluczyka? Żaden sygnał zamknięcia do nowego siłownika nie dojdzie, czyli ze tak powiem nie będzie to możliwe bo siłownik będzie w pozycji "otwarcia" drzwi?! ?
Po rozumiem to tak, że przekręcając kluczyk w zamku naciąga się cięgno zamykające/otwierające zamek. Jeżeli bym np podpiął tez sygnał z innego siłownika do mojego nowego to i tak nowy siłownik w pozycji "otwarcia" będzie kolidował z zamknięciem z kluczyka.
Zrozumiale to napisałem? Czy siłownik bez podania sygnału jest w stanie się przesuwać? (np ręką da się go przesuwać?)

[ Dodano: 2012-11-10, 10:48 ]
Bo ogólnie rzecz biorąc to jeżeli nowy siłownik/sterownik centralnego by padł to że tak powiem jest w dupalu :D

Czyli najmądrzej by było podłączyć sterownik pod centralkę seryjną(BTW Gdzie ona się znajduję i który kabel odpowiada za co?) tak że seryjna centralka przesyłałaby sygnał do siłowników wszystkich i przy kluczyku występowałoby to samo.

Czyli tak jak kolegargre napisał.
 
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 345 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 3469
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-11-10, 10:56   

m4d4g4sk4r napisał/a:
Przyjmijmy że otwieram drzwi z pilota (siłownik np. cofa się z cięgnem otwierając drzwi kierowcy - działa seryjny centralny i otwiera resztę drzwi)
nie otwiera. tym steruje wkładka kluczyka.sprawdź , ale chyba parę razy zdarzyło mi się zamknąć tylko od strony kierowcy.
m4d4g4sk4r napisał/a:
I teraz co jeżeli chciałbym zamknąć drzwi z kluczyka? Żaden sygnał zamknięcia do nowego siłownika nie dojdzie, czyli ze tak powiem nie będzie to możliwe bo siłownik będzie w pozycji "otwarcia" drzwi?!
dokładnie. centralny z pilotem jest sterowany tylko pilotem.
m4d4g4sk4r napisał/a:
Po rozumiem to tak, że przekręcając kluczyk w zamku naciąga się cięgno zamykające/otwierające zamek.
nie, jest stycznik. trzeba by master założyć.
znaczy tak, kluczyk cięgnem otwiera zamek , ale to wcześniej u góry do sprawdzenia.
m4d4g4sk4r napisał/a:
Jeżeli bym np podpiął tez sygnał z innego siłownika do mojego nowego to i tak nowy siłownik w pozycji "otwarcia" będzie kolidował z zamknięciem z kluczyka.
jak napisałem wcześniej jest taka możliwość.
dlatego C. pilot steruje lanososką centralką, slave podpięty jak reszta siłowników. wtedy siłownik będzie pomagał kluczykowi.

przy nogach kierowcy, niżej jak bezpieczniki.
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-10, 11:51   

rgre napisał/a:
przy nogach kierowcy, niżej jak bezpieczniki.

Chodzi Ci o umiejscowenie centralnego zamka? Kurcze, w Sam Naprawiam znalazłem info że jest to umiejscowione w nogach pasażera, nr 114 na schematach :/



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 49 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 497
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-11-10, 12:13   

Ludzie.... Nie podłączysz pod centralny w lanosie bo ci i tak drzwi kierowcy nie zamknie :omg:

W Lanosie jest tak, że po przez ruch kluczykiem, w zamku idzie sygnał do centralki i wtedy zamyka pozostałe 3 drzwi. I nie ma możliwości, podkreślam żeby podłączyć się do centralki, bo to do niczego nie prowadzi.
Wiem dobrze co mówię , musisz siłownik dać dodatkowy i koniec w tym temacie.
Chyba że chcesz kluczyć bez celu... twoja sprawa....

Co do zamykania i otwieranie , działa to niezależnie
Zamkniesz drzwi z kluczyka- otworzysz z pilota
Otworzysz z pilota - zamkniesz z kluczyka.
Jak zamontujesz dodatkowy siłownik i podepniesz w sposób D po prostu idzie sygnał otw/zamkniecia i jak nawet otworzysz z kluczyka to bez problemu zamkniesz z pilota bo jak już mówiłem jest to niezależne a siłownik nie ma żadnych oporów.



Mój Lanser ^^
http://polskajazda.pl/Sam...oo/Lanos/127377
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 345 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 3469
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-11-10, 12:27   

m4d4g4sk4r napisał/a:
Chodzi Ci o umiejscowenie centralnego zamka? Kurcze, w Sam Naprawiam znalazłem info że jest to umiejscowione w nogach pasażera, nr 114 na schematach :/
masz rację.
Rychu2332 napisał/a:
Nie podłączysz pod centralny w lanosie bo ci i tak drzwi kierowcy nie zamknie
bez siłownika tak. ale ma przecież być.
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-10, 12:38   

Rychu2332 napisał/a:
Ludzie.... Nie podłączysz pod centralny w lanosie bo ci i tak drzwi kierowcy nie zamknie :omg:

W Lanosie jest tak, że po przez ruch kluczykiem, w zamku idzie sygnał do centralki i wtedy zamyka pozostałe 3 drzwi. I nie ma możliwości, podkreślam żeby podłączyć się do centralki, bo to do niczego nie prowadzi.
Wiem dobrze co mówię , musisz siłownik dać dodatkowy i koniec w tym temacie.
Chyba że chcesz kluczyć bez celu... twoja sprawa....

Co do zamykania i otwieranie , działa to niezależnie
Zamkniesz drzwi z kluczyka- otworzysz z pilota
Otworzysz z pilota - zamkniesz z kluczyka.
Jak zamontujesz dodatkowy siłownik i podepniesz w sposób D po prostu idzie sygnał otw/zamkniecia i jak nawet otworzysz z kluczyka to bez problemu zamkniesz z pilota bo jak już mówiłem jest to niezależne a siłownik nie ma żadnych oporów.


Kurcze, nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, ale chodzi mi o to, że jeżeli zrobimy na Twój sposób czyli nowy siłownik w drzwi kierowcy i pod niego tylko centralka, to wszystko będzie się ładnie zamykać/otwierać z pilota, lecz jeżeli będziemy chcieli otworzyć/zamknąć z kluczyka to mechanicznie jest to nie możliwe bo jeżeli cięgno siłownika będzie odciągnięte, to przy próbie zamknięcia drzwi z kluczyka(dociągnięcia cięgna) mechanicznie nie da się tego wykonać bo siłownik będzie blokował. Zrozumiale to opisałem ??

A w sposobie rgre też oczywiście kupuje nowy siłownik do drzwi kierowcy, podłączam go pod np. tylny siłownik po stronie kierowcy ( wszystkie 4 siłownika działają jednocześnie i tak samo) wtedy sterownik podłączam pod centralny i tyle. Tylko wtedy też nie wiem jak to będzie z otwieraniem kluczykiem. Czy może ktoś wytłumaczyć mi na jakiej zasadzie działa otwierania drzwi z tym seryjnym centralnym?

Ja to widzę tak, że przekręcając kluczykiem odciągam w ten sposób cięgno zamka i drzwi się otwierają, dodatkowo jest jakiś "stycznik" który po otwarciu/zamknięciu tego zamka wysyła sygnał do centralki - zamyka/otwiera się w ten sposób resztę drzwi. I jeżeli tak jest to dalej widzę problem w kolizji odciągniętego cięgna siłownika i próby dociągnięcia cięgna z kluczyka ;/

[ Dodano: 2012-11-10, 12:42 ]
No bo chyba to nie jest tak, że przekręcajac kluczyk stycznik przesyła sygnał do centralki a to do reszty drzwi, a drzwi kierowcy jakimś magicznym urządzeniem odciągają cięgno :D
 
 
 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 49 razy
Wiek: 23
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 497
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-11-10, 12:52   

m4d4g4sk4r napisał/a:
Kurcze, nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, ale chodzi mi o to, że jeżeli zrobimy na Twój sposób czyli nowy siłownik w drzwi kierowcy i pod niego tylko centralka, to wszystko będzie się ładnie zamykać/otwierać z pilota, lecz jeżeli będziemy chcieli otworzyć/zamknąć z kluczyka to mechanicznie jest to nie możliwe bo jeżeli cięgno siłownika będzie odciągnięte, to przy próbie zamknięcia drzwi z kluczyka(dociągnięcia cięgna) mechanicznie nie da się tego wykonać bo siłownik będzie blokował. Zrozumiale to opisałem ??


Tam nic sie nie zazębia, nic sie nie blokuje. Po prostu będzie siłownik razem z cięgłem sie otwierać i zamykać razem z ruchami kluczyka.
Jak już pisałem działa to niezależnie.
Jedyne co nie będzie działać po zamknięciu z kluczyka zamiast z pilota to alarm jeżeli takowy bedzie.

Co do reszty ja już kończe swoją wypowiedz bo nie chce sie wykłucać. Montowałem wiele razy sterowanie na pilota w lanosie i mam swoje racje...

Niech sie jeszcze ktoś wypowie w tym temacie kto ma lanosa i to montował.
Albo poszukaj w szukajcie jeszcze tematów o tym ;)



Mój Lanser ^^
http://polskajazda.pl/Sam...oo/Lanos/127377
 
 
m4d4g4sk4r
Grupa Pomorska


Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar
Pomógł: 31 razy
Wiek: 22
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1636
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-10, 13:36   

Rychu2332 dobra, to wytłumacz mi jak to jest że jak siłownik zblokuje się np. na zamknięte drzwi, to jak to jest że z kluczyka da się później to otworzyć? Bo dla mnie na logikę wychodzi na to że nei da się otworzyć bo siłownik cały czas jest w pozycji zamknięcia.



"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku :D Piękne auto! "
 
 
 
Mawerix
Grupa Podkarpacka


Auto: Mułek z c20ne
Pomógł: 546 razy
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 9273
Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-11-10, 13:40   

m4d4g4sk4r napisał/a:
Nie wiem teraz czy w drzwiach kierowcy posiadam siłownik master? Jeżeli nie to jak mam podłączyć nowy siłownik master?


Nie ma siłownika a jedynie krańcówki. Nie trzeba Ci Mastera wystarczy zwykły siłownik Slave.

m4d4g4sk4r napisał/a:
Rychu2332 dobra, to wytłumacz mi jak to jest że jak siłownik zblokuje się np. na zamknięte drzwi, to jak to jest że z kluczyka da się później to otworzyć? Bo dla mnie na logikę wychodzi na to że nei da się otworzyć bo siłownik cały czas jest w pozycji zamknięcia.


A weź go do ręki i spróbuj czy da się wsunąć/wysunąć.... będziesz wiedział jak to jest możliwe.
Napięcie na siłowniku jest jedynie wtedy gdy otwiera i zamyka a później jest "bezwładny".




Ostatnio zmieniony przez Mawerix 2012-11-10, 13:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Reklama   |   Kontakt