X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN - http://daewooforum.pl/temat83489.html
POLITYKA PRYWATNOŚCI - http://daewooforum.pl/temat83490.html

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:
http://daewooforum.pl/temat83491.html#1076432

[Lanos] Drży przy hamowaniu.

Autor Wiadomość
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 14:49   [Lanos] Drży przy hamowaniu.

Witam,

Wiem że temat był wałkowany niejeden raz ale nie mogę pozbyć się usterki. Lanos 1.6 16v 2000r. Problem polega na tym że samochód w trakcie hamowania mniej więcej przy 120 do 90kmh wpada w drgania. Wymieniłem:
-tarcze przód + klocki, założone nowe gumki na cylindry,prowadnice nasmarowane (pedałem hamulca nie wali, kierownicą też nie)
-śruby mocowania tarcz sprawdzone, jedna wymieniona- była krzywa.
-bębny tył, łożyska wraz z toczniami(wersja bez ABSu), cylinderki, końcówki przewodów
-przód opony nówki, tył już kilkuletnie (nie są na pewno przyczyną ponieważ na letnich to samo)
-komplet felg

Auto do prędkości 140km na godzinę jedzie jak nowe, gładko.

Podczas hamowania ręcznym nic się nie dzieje więcej niż dziać się ma.

Poniżej 90kmh samochód hamuje bez problemu. Powyżej tej prędkości przy hamowaniu zaczyna drżeć tył samochodu(ocena subiektywna, wiem jak złudne są takie wrażenia) i drżenie przenosi się na całą budę. Mam wrażenie że im samochód bardziej obciążony tym bardziej drży przy hamowaniu.

Od mechaników w rzeszowie i lublinie słyszę że nie mogą to być amortyzatory, i raczej też nie wachacze. Pozostają poduszki ale na diagnostyce ocenione zostały na nie zużyte.

Proszę o pomoc nie wiem już kogo słuchać.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez wookciey 2012-11-17, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2012-11-17, 14:53   

nie chce wprowadzac Cie w błąd ale mialem taki sam objaw ze zakres predkosci tylko przy hamowaniu i rzucalo autem ale i tez kierą... bombel na oponie, mały niewidoczny dlatego przy jechaniu nic nie drzało i jechal jak po sznurku ale przy hamowaniu drzało. Oczywiscie mowa o oponie przedniej bo teraz mam je na tyle i wszystko malina ;)




 
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 14:57   

Niestety to nie opony ponieważ objawy są takie same zarówno na komplecie letnich(przód nowe tegoroczne), jak i na komplecie zimowych(tak samo na przodzie nówki) :(
 
 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2012-11-17, 15:02   

aha ok faktycznie nie opony,
ile km zrobiły nowe tarcze u Ciebie?




 
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 15:26   

Tarcze założone zaledwie jakieś +- 3500km. Po 1500km przy zmianie felg chłopaki oglądali je i nie mieli żadnych zarzutów. Piasta raczej oczyszczona ponieważ gdyby tarcza biła to czuć by było na pedale i kierownicy...
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2012-11-17, 15:39   

wookciey, moje tarcze dotarły sie po około 5 tys ostrej jazdy, i przestawały drzec z czasem nawet z tą oponą felerną




 
 
 
bass34


Auto: LANOS
Imie: DAREK
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 218
Skąd: EPI....
Wysłany: 2012-11-17, 15:46   

weź tarcze wrzuć na tokarkę i wszyskto ci pokarze. na 99% są krzywe. miałem to samo co ty.
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 15:55   

To by musiało znaczyć że tarcze które mi założył mechanik mają taką samą krzywiznę jak tarcze sprzed wymiany ponieważ charakter drgań jest dokładnie ten sam, co jest albo mało prawdopodobne albo uszkodziły się w ten sam sposób- co wskazuje jedynie na zacisk hamulca, może tłoczki?
 
 
Leszek130tc
kierowca-mechanik


Auto: leganza automat 2000 16V BLOS
Imie: leszek
Pomógł: 34 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Kwi 2009
Posty: 467
Skąd: okolice krakowa(KRA)
Wysłany: 2012-11-17, 16:08   

Albo piasty są krzywe. Pościągać trzeba tarcze i sprawdzić piasty czujnikiem zegarowym...
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 16:24   

Tylko czy przy krzywej piaście autem by nie tłukło także przy zwykłej jeździe a nie tylko przy hamowaniu? W takim przypadku sądzę także że łożyska też by moment padły a nic na to nie wskazuje. Chyba że się myle?

Dodam jeszcze że wymieniana była końcówka drążka kierowniczego i robiona zbieżność.
Ostatnio zmieniony przez wookciey 2012-11-17, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2012-11-17, 16:25   

jesli tylko przy hamowaniu to cos ze sprzetem hamującym, tak to by ciągle rzucalo tym autem




 
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 16:31   

To z układu hamulcowego zostaje jeszcze serwo. Ale na temat serwa nie mam zielonego pojęcia oprócz tego jak wygląda i gdzie się znajduje, ale tam awarii nie szukałem ponieważ sprawdzałem je w dość laicki sposób tzn. przed zapaleniem wcisnąłem maksymalnie hamulec i po zapaleniu pedał jeszcze opadł. Poza tym nie wydobywa się żaden dźwięk w postaci syczenia czy pompowania. Nie ma też wycieków.
 
 
BarSko
Grupa Łódzka
LaniR1


Auto: Lanos c20let+ & Zafira OPC+
Imie: Bartek eS.
Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 11480
Skąd: Łódź, Retkinia
Wysłany: 2012-11-17, 16:32   

serwo nie ma nic do drzenia :P cos musi byc krzywego, pojezdzij jeszcze troche na tych tarczach, moze sie ułozą i dotra ;)




 
 
 
wookciey

Auto: Daewoo Lanos 1.6 16v
Imie: Maciek
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 16
Skąd: Lublin/Rzeszów
Wysłany: 2012-11-17, 16:56   

Tak sobie teraz przypomniałem że zablokowało mi się na wiosnę tylne koło. żeby je odblokować uderzyłem na wstecznym -na tyle mocno żeby nie skrzywić felgi- w krawężnik. Nie puściło, więc pojechałem na pobliski parking. Następnego dnia okazało się że tylne prawe koło ma bicie- przytarła się opona. Musiałem na tej oponie przejechać jeszcze ładnych paręset kilometrów ze wzg. na finanse. Być może od tego uderzenia i długotrawałej jazdy na tej oponie wybiły się amortyzatory/ poduszki?? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
 
 
verbus


Auto: Lanos
Imie: Bartek
Pomógł: 38 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 280
Skąd: SO
Wysłany: 2012-11-17, 17:07   

wookciey napisał/a:
Tak sobie teraz przypomniałem że zablokowało mi się na wiosnę tylne koło. żeby je odblokować uderzyłem na wstecznym -na tyle mocno żeby nie skrzywić felgi- w krawężnik. Nie puściło, więc pojechałem na pobliski parking. Następnego dnia okazało się że tylne prawe koło ma bicie- przytarła się opona. Musiałem na tej oponie przejechać jeszcze ładnych paręset kilometrów ze wzg. na finanse. Być może od tego uderzenia i długotrawałej jazdy na tej oponie wybiły się amortyzatory/ poduszki?? Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.


Wystarczyło ściągnąć koło i opukać bęben a nawet powalić w śruby jak już koła ci się nie chciało ściągać.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt