X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Źle podłączona instalacja ?

Autor Wiadomość
Domestos_Ace
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-20, 12:15   [Matiz] Źle podłączona instalacja ?



Mam podłączenie tak jak na zdjęciu pokazane(tak kupiłem) jednak z instrukcji od mojego parownika TARTARINI wynika że podłączenie powinno być równoległe ja mam szeregowo , poza tym sam parownik znajduję się pod aku. a według inst. powinien znajdywać się powyżej nagrzewnicy.

Co wy o tym myślicie, jakie są uboczne skutki tego, jak mam to zamontować w które miejsce podłączyć mam parownik gdzie najlepiej zamontować, jak macie u siebie(jak możecie foty wrzucić)


Kod:
✘ Obieg wodny parownika-regulatora ciśnienia należy połączyć równolegle z układem  chłodzenia silnika, wykorzystując do tego celu trójniki. Należy jednak zwrócić uwagę na lokalizację zaworu regulacyjnego nagrzewnicy, aby nie ograniczyć napływu
cieczy chłodzącej do komory wodnej parownika.


Może ktoś z tym zaworem mi wyjaśnić, jak chłopu, dzięki.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
menelki

Auto: Matiz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 228
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-11-20, 20:13   

Parownik nie może być powyżej zbiornika wyrównawczego, ponieważ wtedy będzie się zapowietrzał i nie będzie ogrzewany - parownik będzie Ci zamarzał.

A co do podłączenia - w Matizie podłaczali reduktor do obiegu nagrzewnicy.
Z tego co kiedyś czytałem są niby dwie szkoły:
- podłaczenie szeregowe
-podłaczenie równoległe

Zalezy to od konstrukcji obiedu nagrzewnicy,ale powiem tak w skrócie, że ja w Matizie ma podłaczone równolegle i działa bez problemu.

Szeregowo też może być, bo płyn przepływa przez nagrzewnicę cały czas, bez względu na to jak mamy przykręcone pokrętło z ogrzewania.
Także jak twój układ działa (ogrzewa reduktor tak jak nagrzewnicę), to bym nie ruszał.
 
 
Domestos_Ace
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-21, 07:23   

dzięki za wyjaśnienie
tylko właśnie wąż od parownika jest tak poprowadzony że jego zakrzywienie jest powyżej zbiornika wyrównawczego, a bym chciał to zrobić jak powinno być.

już wiem jak zrobię, dziękuje za rady i wyjaśnienie, niestety z instalacją gazową nigdy nie miałem do czynienia dlatego też twoja wypowiedź dużo mi dała.
 
 
bula_moturzysta


Auto: matiz friend
Imie: Maciej
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 331
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2012-12-02, 08:38   

Ja mam podłączone tak jak u Ciebie, tylko u mnie parownik jest przykręcony do prawej podłużnicy i jak narazie jest wszystko ok.(zrobione około 27 tyś.km).




Z druciarstwa nigdy nie wyjdziesz....
 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt