Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Mam podłączenie tak jak na zdjęciu pokazane(tak kupiłem) jednak z instrukcji od mojego parownika TARTARINI wynika że podłączenie powinno być równoległe ja mam szeregowo , poza tym sam parownik znajduję się pod aku. a według inst. powinien znajdywać się powyżej nagrzewnicy.
Co wy o tym myślicie, jakie są uboczne skutki tego, jak mam to zamontować w które miejsce podłączyć mam parownik gdzie najlepiej zamontować, jak macie u siebie(jak możecie foty wrzucić)
Kod:
✘ Obieg wodny parownika-regulatora ciśnienia należy połączyć równolegle z układem chłodzenia silnika, wykorzystując do tego celu trójniki. Należy jednak zwrócić uwagę na lokalizację zaworu regulacyjnego nagrzewnicy, aby nie ograniczyć napływu
cieczy chłodzącej do komory wodnej parownika.
Może ktoś z tym zaworem mi wyjaśnić, jak chłopu, dzięki.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
menelki
Auto: Matiz Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Lis 2010 Posty: 228 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-11-20, 20:13
Parownik nie może być powyżej zbiornika wyrównawczego, ponieważ wtedy będzie się zapowietrzał i nie będzie ogrzewany - parownik będzie Ci zamarzał.
A co do podłączenia - w Matizie podłaczali reduktor do obiegu nagrzewnicy.
Z tego co kiedyś czytałem są niby dwie szkoły:
- podłaczenie szeregowe
-podłaczenie równoległe
Zalezy to od konstrukcji obiedu nagrzewnicy,ale powiem tak w skrócie, że ja w Matizie ma podłaczone równolegle i działa bez problemu.
Szeregowo też może być, bo płyn przepływa przez nagrzewnicę cały czas, bez względu na to jak mamy przykręcone pokrętło z ogrzewania.
Także jak twój układ działa (ogrzewa reduktor tak jak nagrzewnicę), to bym nie ruszał.
Domestos_Ace [Usunięty]
Wysłany: 2012-11-21, 07:23
dzięki za wyjaśnienie
tylko właśnie wąż od parownika jest tak poprowadzony że jego zakrzywienie jest powyżej zbiornika wyrównawczego, a bym chciał to zrobić jak powinno być.
już wiem jak zrobię, dziękuje za rady i wyjaśnienie, niestety z instalacją gazową nigdy nie miałem do czynienia dlatego też twoja wypowiedź dużo mi dała.
bula_moturzysta
Auto: matiz friend
Imie: Maciej Pomógł: 16 razy Wiek: 42 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 331 Skąd: Lubartów
Wysłany: 2012-12-02, 08:38
Ja mam podłączone tak jak u Ciebie, tylko u mnie parownik jest przykręcony do prawej podłużnicy i jak narazie jest wszystko ok.(zrobione około 27 tyś.km).