Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2012-12-08, 22:14 [Lanos] Uszczelniacz wału od strony rozrządu 1.5 16V
Witam wszystkich
Mam duży problem z uszczelniaczem wału od strony rozrządu. Podczas wymiany kompletnego rozrządu mechanik postanowił wymienić również w.w uszczelniacz aby tam nie zaglądać do następnej wymiany i po paru tygodniach zauważyłem wyciek. Uszczelniacz został wymieniony na drug innej firmy (rozmiar 30x42x8). Po kilku tygodniach również podobna sytuacja, więc ponowna wymiana uszczelniacza tylko na inny rozmiar- 30x42x7, sprawdzenie odmy. Po kilku dniach również sytuacja się powtórzyła więc ponownie rozbiórka, teraz pracuje uszczelniacz 30x42x10 i znowu zauważyłem wyciek. Ręce opadają mi oraz mechanikowi. Postanowiłem napisać ponieważ szukam przyczyny tego wycieku. Dodam że z miski nie leci. Pomóżcie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kzyhu1983 2012-12-08, 22:24, w całości zmieniany 3 razy
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Gość
Wysłany: 2012-12-08, 22:22
kzyhu1983,
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 35 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24289 Skąd: SI
Wysłany: 2012-12-08, 22:41
ja założyłem uszczelniacz corteco i nic nie cieknie, nie ma tam jakiegoś uszkodzenia i dla pewności zapytam, dobrze go zakładacie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Raczej tak, nie wiem co można tam źle zrobić. Nie mam pomysłu co tam jest nie tak. Podczas wymiany rozrządu miałem również robioną uszczelkę pod głowicą oraz wymieniane uszczelniacze zaworowe (skoro silnik był rozebrany). Samochód kupiłem od drugiego właściciela który bardzo mało jeździł. Aktualny przebieg to troszkę ponad 70 tys.km. z czego ja zrobiłem troszkę ponad 10 tys.km. Samochód naprawdę w super stanie, tylko problem z tym uszczelniaczem.
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2012-12-09, 20:11
kzyhu1983 napisał/a:
, tylko problem z tym uszczelniaczem.
Wychodzi na to że uszkodzono powierzchnię wału współpracującą z wargą uszczelniacza (częsty przypadek jeśli wyjmuje się uszczelniacze np. wkrętakiem ) A do tego służą specjalne sciągacze.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11099 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2012-12-09, 20:14
kzyhu1983 napisał/a:
mechanik postanowił wymienić również w.w uszczelniacz aby tam nie zaglądać
Wychodzi na to że uszkodzono powierzchnię wału współpracującą z wargą uszczelniacza
stifff, co w takiej sytuacji? toczenie nie wchodzi w gre, jest inne roswiązanie niż wymiana wałka?
PFD 2008
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2012-12-09, 20:27
VERSUS napisał/a:
jest inne roswiązanie
Owszem jest .Należy wyjąć miskę olejową , pompę oleju i z pomocą papieru ściernego wypolerować czop wału. Jest to czasochłonne i wymaga dokładności.
To dotyczy wału . jeśli to dotyczy wałków to należy je wymontować i zrobić to w szlifierni
luka_toni
Auto: EVANDA CDX był Lanos SX
Imie: Łukasz Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Lis 2012 Posty: 179
Wysłany: 2013-04-02, 21:40
Podpinam się pod temat bo i mnie również dopadała kwestia cieknącego uszczelniacza wału, tyle że u mnie przed wymiana nie ciekł, wymieniłem go przy okazji zmiany rozrządu, no i dzisiaj juz po raz trzeci cieknie.
Za pierwszym razem spadła sprężynka, później ciekło z zewnętrznej strony, została zdemontowana pompa olejowa, wszystko wyczyszczone i dalej cieknie. Co jeszcze można zrobić?,
mechanik postanowił wymienić również w.w uszczelniacz
A po co wymieniał skoro nie ciekło ?
Ja rok temu kupiłem i miałem przejechane 63tyś i zaraz kompletny rozrząd i zaznaczyłem mu że tylko to jeżeli reszta jest ok teraz mam coś koło 76tyś i nic nie leje dla mnie jest jedna zasada to co fabryka dała i działa to działać będzie tym bardziej po takim przebiegu no ino ja mam z 2006 roku to w miarę młody ale zadał bym pytanie mechanikowi po co wymieniał jak nie ciekło ba jak nawet się nie pociło ?
Ludzie czasem sami robią sobie problemy
Chyba że już ciekł to co innego.
Każdego dnia, gdy wychodzę na miasto, czuję jego ciężki oddech, oznaka że żyje.
Czy jest taki rodzaj smutku, jak ten, który żyje w Bytomiu.
Chcę i smutek, i Bytom, ocalić od zapomnienia.