X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] ogrzewanie parownika

Autor Wiadomość
seb.ryn

Auto: Lanos 1.6 16V
Imie: Sebastian
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 21 Mar 2013
Posty: 34
Skąd: Tuchów
Wysłany: 2016-12-15, 21:53   

Witam, odświeżę trochę temat. Obecnie jestem na etapie odświeżania instalacji lpg w moim lanosie i chciałbym wiedzieć gdzie jest najlepsze miejsce wpięcia parownika do instalacji wodnej. Dotychczas parownik był wpięty w ogrzewanie przepustnicy, jeżeli natomiast jest lepsze miejsce to można by przy okazji przerobić, jakieś sugestie?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jonecky
Grupa Podkarpacka
dawaj Browar!


Auto: Lanos 1,5 8v LPG
Imie: Michał
Pomógł: 236 razy
Wiek: 27
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 6050
Skąd: ok Dębica RDE
Wysłany: 2016-12-15, 22:34   

Mam reduktor podłączony pod ogrzewanie przepustnicy i jest dogrzany a co lepsze szybciej kabina się nagrzewa.



tuning led liczników, paneli daewoo, już od 24 zł
http://daewooforum.pl/temat68645.html
 
 
 
kkrzysieek

Auto: nubira 1.6
Imie: kkrzysieek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 65
Wysłany: 2016-12-19, 11:30   

Panowie w nubirze mam podgrzewanie reduktora płynem z przepustnicy i jest wszystko dobrze. Jest to chyba najlepsze podłączenie bo ogrzewanie w środku samochodu działa świetnie i reduktor też gorący.Dawniej miałem równolegle z nagrzewnicą i była lipa. W matizie żony też tak zrobiłem i też wszystko dobrze Szkoda ze nie wpadłem na ten pomysł kiedy polonezem jezdziłem bo przez pare zim mogło być cieplej w samochodzie a pomimo wymiany nagrzewnicy grzał słabo. :omg:
 
 
afrikanerhart


Auto: Lanos
Imie: Arek
Wiek: 42
Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 12:25   

Normalnie reduktor włącza sie równolegle w węże od nagrzewnicy. Nie spotkałem sie z większymi problemami z tego wynikającymi.
Po co na siłę kombinować?



auto gaz, instalacje LPG, montaż i serwis instalacji LPG. regulacja instalacji LPG z wykorzystaniem sondy AFR.
http://lpgmasters.pl
 
 
Błachu
Grupa Łódzka


Auto: Lanos Evo
Imie: Piotr
Pomógł: 24 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 1037
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2016-12-20, 22:42   

Problem może być przez niefachowego gazownika. U mnie gazownik wpinając się w nagrzewnicę zastosował trójniki fi16 a wiadomo, że tam są węże większe przez co zdławił układ
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
kkrzysieek

Auto: nubira 1.6
Imie: kkrzysieek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 65
Wysłany: 2016-12-21, 11:06   

Cytat:
Normalnie reduktor włącza sie równolegle w węże od nagrzewnicy. Nie spotkałem sie z większymi problemami z tego wynikającymi.
Po co na siłę kombinować?
Czasem problemem jest właśnie słabe ogrzewanie. Wtedy trzeba szukać przyczyny .
 
 
Martimo

Auto: Nubira II 1,6 16V
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 9
Wysłany: 2016-12-27, 20:24   

Problem też może być inny. Nie wiem jak u Was, ale u mnie parownik jest zaraz obok aku, z przodu komory. I to ma swoje wady i zalety. Zaletą jest fajne dojście do parownika, który nie jest upchany gdzieś pod kolektorem itp. Wady - duża odległość od trójników a do tego mocne chodzenie powietrzem z atrapy/
Przewody wodne mają długość 130 cm ! Czyli - ma gdzie się ten płyn schłodzić po drodze.
Ja robię już w 5 aucie taki oto zabieg - kupuję w sklepie metalowym (czyli takim z rurkami, kolankami zaworami CO itp) otulinę termiczną na rury CO o średnicy dopasowanej do przewodów od parownika i zakładam na całej długości. Uwierzcie, jest duża różnica i to zarówno w czasie przełączania się na LPG a także w samym ogrzewaniu.
Sama operacja - ok 30 minut.
 
 
sebek1111

Pomógł: 26 razy
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 456
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-01, 18:07   

Martimo napisał/a:

Przewody wodne mają długość 130 cm ! .


Najlepsze podlaczenie to wlasnie powrot z przepustnicy do zbiorniczka wyrownawczego.

Nie wazne czy parownik jest umieszczony kolo przepustnicy (jak nie ma ABS-u) czy przy akumulatorze. Bo w jednym przypadku wpina sie przy przepustnicy, w drugim przy zbiorniczylu wyrownawczym i wezy dochodzi bardzo malo i sa cienie bo 10mm zamiast 16, dopiero przy reduktorze daje sie redukcje na 16mm. Wchodzi malo wody w takie weze, a 10mm to i tak nadto dla reduktora.
Dodatkowo takie wpiecie nie ma zadnego badz prawie zadnego wplywu na ogrzewanie czy rozgrzewanie silnika. I wplywa korzystnie na szybkie przelaczanie na LPG.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt