X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj

[Lanos] ogrzewanie parownika

Autor Wiadomość
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-22, 14:30   [Lanos] ogrzewanie parownika

Siemka :piwo:

Potrzebuję pomocy, czy mogę podłączyć reduktor tylko pod wąż powrotu z nagrzewnicy tak żeby do nagrzewnicy leciał bezpośrednio gorący płyn z silnika?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-12-22, 14:38   

tylko że wtedy jak za dużo ciepła odbierzesz może braknąć go na odparowanie gazu...
oczywiście jak zrobisz tak się będzie ciepło rozchodziło...



pomogłem kliknij pomógł
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-22, 14:40   

Myślisz że parownik będzie zamarzał?
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-22, 15:24   

Ja mam właśnie tak wpięty jak piszesz na początku, z tym że bardzo słabo mi autko grzeje w środku i chciałem podpiąć reduktor tylko pod powrót z nagrzewnicy


Istnieje taka możliwość że reduktor będzie zamarzał ??
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2012-12-22, 19:05   

a ja bym ten problem inaczej przemyślał czy z nagrzewnicą wszystko jest ok??



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
Rychu2332
Grupa Opolska


Auto: Lanos 1.5 16v SE
Imie: Grzegorz
Pomógł: 50 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 512
Skąd: Brzeg
Wysłany: 2012-12-22, 20:08   

Jeżeli nagrzewnica jest walnięta to zmiana kolejności nic nie pomoże.
W tym roku zmieniałem nagrzewnice i przy układzie z trójnikami mam wrzątek z kratek. ;)
Także proponuje zastanowić sie na czyszczeniem / wymianą nagrzewnicy.
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-23, 10:56   

No właśnie nagrzewnica była wymieniona jakieś trzy miesiące temu na nową, termostat wymieniłem trzy dni temu a cały układ jest zalany nowym płynem, ale wydaje mi się że jak silnik się już zagrzeje do normalnej temperatury pracy to płyn który będzie wracał z nagrzewnicy chyba będzie w stanie wystarczająco ogrzać reduktor, chyba że się mylę ?? :myśli:
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 706 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7135
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-12-23, 22:41   

angelus210 napisał/a:
chyba będzie w stanie wystarczająco ogrzać reduktor
chyba , trójniki równo ciepły płyn dzielą i są najlepszym sposobem podłączenia. no chyba że musisz sprawdzić. to możesz zacząć od odcięcia płynu do reduktora /zgniatając przewód np imadełkiem, ściskiem ... wystarczy jeden przewód/ i patrząc na efekty dmuchania w środku auta. oczywiście na Pb. pomijając przekrój trójnika jak nic się nie zmieni to operacja bez przyszłości...

do sprawdzenia siła przepływu cieczy, może słabo tylko cieknie bo gdzieś wcześniej jakiś przewód zapchany. ale wtedy wyjście z nagrzewnicy powinno być znacząco zimniejsze. jeśli nie jest to znaczy że nic ciepła nie odbiera.
wtedy zainteresuj się czy twoje ustawienie w panelu sterowania na ciepło przekłada się na klapkę w zespole nagrzewnicy. linka lub klapka , bo minimalne niezamknięcie tej klapki ciepłe-zimne może powodować przepływ powietrza nie przez ten ogrzewacz tylko bokiem bez jego podgrzewania. jak duża dziura to zimnego więcej i za chiny ludowe ciepło nie będzie :cfaniaczek:

nagrzewnica wymieniana na jaką? widziałem też gdzieś że pełne alu może być lepsze od takiej z plastykowymi bokami /ale nie bardzo wiem dlaczego i czy to prawda/ za to powyższe moje wątpliwości możesz uwzględnić.
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-23, 23:06   

nagrzewnica jest cała aluminiowa, termostat verneta, ale spróbuję z tym zaciśnięciem węża o którym piszesz bo faktycznie bez sensu jest przerabianie układu jeżeli nie będzie żadnej różnicy.
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2012-12-24, 06:48   

Wpinaj w szereg , to najlepsza opcja :piwo:
Mogłeś też kupić termostat który się za wcześnie otwiera ... poza tym jest zima , tekturka przed chłodnicę obowiązkowo :D



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-24, 06:52   

Termostat ma 87 stopni, mówisz że jednak można w szereg?
 
 
michanio91
elektronik


Auto: Lanos SX
Imie: Michał
Pomógł: 62 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 2766
Skąd: Osiek / Oświęcim
Wysłany: 2012-12-24, 06:59   

angelus210 napisał/a:
Termostat ma 87 stopni, mówisz że jednak można w szereg?


Oczywiście że można , moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Reduktorowi wcale nie potrzeba nie wiadomo jakiej temperatury do działania.



za duży obrazek w podpisie .
 
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 706 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7135
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-12-24, 09:49   

michanio91 napisał/a:
angelus210 napisał/a:
Termostat ma 87 stopni, mówisz że jednak można w szereg?


Oczywiście że można , moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Reduktorowi wcale nie potrzeba nie wiadomo jakiej temperatury do działania.

można, choć jak miałem uniacza 1.o 45km to ten sposób rady nie dawał. w zależności co pierwsze to lepiej grzane było. ciepło w środku lub reduktor. tutaj masz większy silnik i da pewnie radę /powinien/
nuba oryginalnie miała reduktor zasilany przewodami 8-10 mm. prawie w szereg
i działało :D . dlatego także to ciśnienie z pompy wody może być ważne. żeby płyn chciał każdą dziurą płynąć.
a czy takie coś jak obsunięcie nagrzewnicy przy wymianie bierzesz pod uwagę ?. jakaś spinka i nagrzewnica opada. http://daewooforum.pl/temat55383.html
 
 
angelus210
[Usunięty]

Wysłany: 2012-12-24, 15:56   

W takim razie przepnę reduktor w szereg i zobaczymy co się będzie działo, a co do tej nagrzewnicy to jak można sprawdzić czy jest poprawnie zmontowana?

?? ??????
 
 
rgre

Auto: nubira l 1.6 16V lpg lllgen
Imie: Roman
Pomógł: 706 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7135
Skąd: w-wa
Wysłany: 2012-12-25, 14:55   

po wymianie na nową grzało ? właściwie jaka to temperatura ? mnie max to dmuchało coś ok. 50-60C, na jesieni. teraz nie wiem, może sprawdzę ?
może masz dobrze tylko za dużo wymagasz :D ? jest jakiś ranking komu ile dmucha ?
klapkę ciepłe-zimne sprawdzałeś ? bo odpowiedź mi umkła chyba :cfaniaczek:
czy masz różnicę ciepła na wężach do-z nagrzewnicy ? a z reduktora ?
angelus210 napisał/a:
a co do tej nagrzewnicy to jak można sprawdzić czy jest poprawnie zmontowana?

?? ??????
zapytaj w podanym temacie skoro nikogo kto wiedzieć może w twoim nie było. może oprócz rozbierania nagrzewnicy jest inny sposób ? ja tej przyjemności nie miałem i mieć nie chcę :P .
choć dowiedzieć się mogę :D z twoją pomocą :cfaniaczek:
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt