X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Tico] Remont silnika.

Autor Wiadomość
damian_w202
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-27, 21:50   [Tico] Remont silnika.

Witam. Opiszę najpierw tą historią. Otóż podczas jazdy do tyłu ok 5m, pękł pasek zębaty. Nie wiedziałem jednak że to on i próbowałem odpalić auto. Oczywiście wał kręcił a zawory stały w miejscu. Po nieudolnych próbach odpalenia, pomocnicy wpadli na pomysł aby go zaciągnąć. Po ok 400-500m daliśmy za wygraną. Po zaciągnięciu autka do garażu okazało się, że to pasek.
Ustawiłem silnik na znaki oraz zawory tak aby na pierwszym cylindrze była praca. Poskręcałem wszystko. Nie odpalał. Podczas obracania wałkiem rozrządu ten ładnie się obracał i nie wyczułem abym zerwał zawór, wyginął go czy coś podobnego. Sprawdziłem ciśnienie na wszystkich cylindrach i wszędzie jest jednakowe równe 0. Teraz czeka mnie pewnie remont silnika ale chciałem jeszcze o coś spytać.
1) Czy jest możliwość, że źle ustawiłem pracę zaworów, że na wszystkich cylindrach nie mam kompresji?
2) Który cylinder jest pierwszy stojąc przodem do auta?
3) Od czego zacząć ewentualną diagnozę?
4) Co będzie tańsze remont czy wymiana silnika?

Dziękuję i pozdrawiam.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2013-01-27, 22:32   

To co po zerwaniu paska i próbach zapalenia silnika założyłeś pasek i dziwisz się że nic nie działa.
Trzeba było zabrać od tych papraczy mechaników do kogoś kto zdejmie głowicę i popatrzy co nabrojono.
Jak tylko głowica z pokrzywionymi zaworami to można kupić drugą lub wymienić zawory. Jak silnik padł bo zrobiła się dziura w tłoku to lepiej kupić drugi wyjdzie taniej.
 
 
 
tomek12

Auto: matiz
Imie: Tomek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 138
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2013-01-27, 22:49   

Mam takie samo zdanie jak kolega wyżej.
a cylindry zawsze się liczy od lewej strony czyli od rozrządu.
A aby postawić diagnoze trzeba zdjąć głowice i dopiero wszystko będziesz miał jak na dłoni.
pozdrowiam



Złoty kieł
pb 95-5.2 l na 100km
 
 
damian_w202
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-27, 22:50   

Sam założyłem pasek. Czyli najpierw zdjąć głowicę? Ale w tico głowica jest chyba bezkolizyjna. /obraca się w koło bez oporów/ Który cylinder jest pierwszy? Czy mogłem pomylić pierwszy z 2 czy 3 i teraz jest brak kompresji? Czy po zdjęciu głowicy będę potrzebował nową uszczelkę?
 
 
tomek12

Auto: matiz
Imie: Tomek
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 138
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2013-01-27, 23:02   

Nie.w tico nie ma silnika bezkolizyjnego.były w oplach corsa A i nie którzy mówią że w wszystkkich oplach 8 zaworowych ale mniejsza z tym
A żeby zobaczyć kóry cylinder w danym momecie pracuje ściągnii kape zaworową i patrz ka które krzywki walka pracują
A uszcz. trzeba nową po zdjęciu głowicy



Złoty kieł
pb 95-5.2 l na 100km
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
damian_w202
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-27, 23:10   

jak ustawiłem znaki na kole to zawory ustawiłem patrząc na dźwigienki przez otwór do wlewania oleju. Widać tam dźwigienki na jednym z cylindrów. Tylko na którym? 1 czy 3??

[ Dodano: 2013-01-28, 00:16 ]
Już dowiedziałem się, że na pierwszym. Więc jeżeli ciśnienie sprężania jest zero to remont lub wymiana. Czy znacie jakiegoś mechanika z okolic Gdańska, który za rozsądne pieniądze zrobi remont? Ile to może w ogóle kosztować?
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2013-01-28, 11:12   

Popytaj się lepiej wśród znajomych czy ktoś zaufany nie zna się na mechanice. Bowiem jak nie masz znajomego mechanika to w zwykłym zakładzie skasują cię dokładnie a i mogą coś spaprać jak to przy remonach silnika.
Zdejmij głowicę i oddaj są do naprawy lub kup używaną. Jeśli dół silnika nie ucierpiał to głowica to nie drogi koszt. Ale jak pisałem bez znajomego fachowca zapłacisz za naprawę tyle co zakup całego silnika lub więcej.
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2013-01-28, 19:20   

szukaj sprawnego używanego silnika, chyba najtaniej wyjdzie ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Tico.Hrubieszow

Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-08-02, 19:52   

Witam jestem nowym uzytkownikiem forum i jeszcze nie wiem jeszcze co z czym ale mam takie male pytanko. Jaki jest koszty kapitalnego remontu silnika w Tico ? Poniewaz swoje tico mam juz 2 lata ale tak polubilem to autko ze bede w niego inwestowal ile bedzie trzeba :) dlatego na poczatek chce od remontu jego serduszka :) powiedzcie mi jaki to koszt. a potem po koleji zajme sie dalej praca na doprowadzeniem go do idealu :) a potem moze jakis projekcik :) Pozdrowionka PS. jesli moge poprosic to odpowiedzi bym poprosil na PW. Dzieki
 
 
Tico.Hrubieszow

Auto: Daewoo Tico SX
Imie: Łukasz
Wiek: 30
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-08-02, 19:53   

Witam jestem nowym uzytkownikiem forum i jeszcze nie wiem jeszcze co z czym ale mam takie male pytanko. Jaki jest koszty kapitalnego remontu silnika w Tico ? Poniewaz swoje tico mam juz 2 lata ale tak polubilem to autko ze bede w niego inwestowal ile bedzie trzeba :) dlatego na poczatek chce od remontu jego serduszka :) powiedzcie mi jaki to koszt. a potem po koleji zajme sie dalej praca na doprowadzeniem go do idealu :) a potem moze jakis projekcik :) Pozdrowionka PS. jesli moge poprosic to odpowiedzi bym poprosil na PW. Dzieki
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt