X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Kawka z mlekiem pod korkiem

Autor Wiadomość
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 11:08   [Lanos] Kawka z mlekiem pod korkiem

Witam.
Dzisiaj zauważyłem, że pod korkiem oleju jest kawka z mleczkiem, lecz oleju nie ubyło strasznie, płynu chłodzacego również nie ubyło.
Pali na biało zaraz po odpaleniu, lecz później przestaje.
Zero wycieków z okolic uszczelki pod głowicą.
Co proponujecie za rozwiązanie?
Niedogrzanie silnika?



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2013-01-28, 11:31   

Uszczelniacze na zaworach do wymiany.
 
 
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 11:36   

Mówisz?
Jakieś 2 lata temu uszczelka była robiona. a wycieków żadnych nie ma. Drogie to może być?



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Robaszek127


Auto: Getz 1.3 + LPG
Pomógł: 114 razy
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 2363
Skąd: Przedbórz
Wysłany: 2013-01-28, 11:44   

Biała maź to wynik zimowej jazdy na krótkich dystansach. Nie wiem jak jest w lanosach ale starszych silnikach WV 1,6 czy 1,4 zatyka się przez to odma i potrafi wywalić cały olej nawet podczas jazdy.
 
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2013-01-28, 11:44   

Capsiu napisał/a:
Mówisz?
Jakieś 2 lata temu uszczelka była robiona. a wycieków żadnych nie ma. Drogie to może być?


Nie uszczelka pod głowicą lecz uszczelniacze na zaworach. Jeśli odpalisz i kopci Ci na biało i potem przestaje to są właśnie objawy walniętych uszczelniaczy. Fakt roboty jest przy tym sporo.
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
muchamaciej
Grupa Dolnośląska


Auto: DU Lanos "SE" - A15DMS
Imie: Maciej
Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 930
Skąd: Wrocław/Kalisz
Wysłany: 2013-01-28, 11:44   

Poczekaj, spokojnie, u mnie też się pojawia a robie małe przeloty po mieście. Rok temu pierwszy raz w zimie zaobserwowałem to zjawisko i się przeraziłem ale wiosna-lato-jesień nie było tego efektu a teraz znowu się pojawił. Jak zrobie trase ok 140 km to pod korkiem nic nie ma ;) Ubytków oleju nie mam, mam minimalny ubytek płynu ale to przez uszczelke termostatu :D




 
 
 
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 11:45   

Timoti, a jakies objawy silnikowe? Słabszy silnik czy coś? bo u mnie tego nie zauważyłem.



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Timoti
Grupa Kujawsko-pomorska


Auto: Lanos
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 928
Wysłany: 2013-01-28, 11:51   

Capsiu napisał/a:
Timoti, a jakies objawy silnikowe? Słabszy silnik czy coś? bo u mnie tego nie zauważyłem.


Nie jest to zauważalne pod nogą. Gdyż olej (tym bardziej teraz gęsty od zimna) zapycha nieszczelne przecieki uszczelniaczy i przedostaje się odrobina oleju do komory spalania i jest biały dymek. Po jakimś czasie znika biała spalina :) gdyż zawór pod wpływem ciepła się rozszerza i uszczelnia całkowicie.
Ja na Twoim miejscu bym nic nie robił tylko obserwował stan oleju.
 
 
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 11:52   

Poczekamy do wiosny :)
i tak prawie teraz nie jeździ, tylko 3km w jedna strone na uczelnie i z powrotem :P



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2013-01-28, 11:55   

Capsiu napisał/a:
3km w jedna strone na uczelnie i z powrotem


i masz winowajcę...



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 11:58   

Więc gites, dzięki Pany za odpowiedzi podpowiedzi :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo: :piwo:
Pojeździmy i poczekamy na wiosne :jupi:



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2013-01-28, 12:13   

ew weź go ścignij w trasę żeby się nagrzał - nie jestem pewien czy po całej zimie ten bałagan nie narobi dodatkowych kosztów... jak go w końcu zacznie rozpuszczać



pomogłem kliknij pomógł
 
 
Capsiu
Grupa Dolnośląska


Auto: Dzik
Imie: Paweł
Pomógł: 51 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Mar 2011
Posty: 1625
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2013-01-28, 12:16   

W lutym planowana trasa +/- 200km, więc napewno pójdzie ;d



jeśli pomogłem to kliknij +pomógł :piwo:
 
 
 
Artur20
[Usunięty]

Wysłany: 2013-01-28, 15:35   

ja bym poczekal z osadem ze to sa uszczelniacze moim zdaniem tak jak inni koledzy mowia wina zimy i krotkich dystansow jakie pokonujesz u mojego ojca jest tak samo i nic sie niepokojacego z silniekim nie dzieje poprostu czasem biore od niego auto zrobie mu spora trase i po klopocie w tych warunkach jakie sa obecnie jest norma ze jest duzo pary z wydechu w daewoo w mojej bylej Nubirze dokladnie tak samo bylo . Jakbys zauwazyl ubytki oleju czy plynu chlodzacego to co innego
 
 
Kondi


Auto: Musso, Mazda6 2.2 , Polonez 1984r 2.0 TC
Imie: Konrad
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 801
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-28, 16:39   

Timoti napisał/a:
Capsiu napisał/a:
Mówisz?
Jakieś 2 lata temu uszczelka była robiona. a wycieków żadnych nie ma. Drogie to może być?


Nie uszczelka pod głowicą lecz uszczelniacze na zaworach. Jeśli odpalisz i kopci Ci na biało i potem przestaje to są właśnie objawy walniętych uszczelniaczy. Fakt roboty jest przy tym sporo.


Jasne. To jest para i zjawisko zupełnie normalne w zimie, tym bardziej jeśli silnik jest systematycznie niedogrzany. Większość samochodów przy rozruchu i chwilę później puszcza biała parę. Nasze Lacetti jeździ dziennie 5km, w tym 2,5 rano i 2,5 popołudniu i para idzie praktycznie cały czas. Nie ma to nic wspólnego z uszczelniaczami.

Capsiu - możesz ewentualnie spróbować przysłonić chłodnicę kartonem żeby silnik łapał szybciej temperaturę. Ważne żeby termostat był sprawny.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt