X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Nubira I] Nie pali na wszystkie cylindry po rozruchu ...

Autor Wiadomość
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2013-02-13, 08:11   [Nubira I] Nie pali na wszystkie cylindry po rozruchu ...

Witam.
Instalacja PB/LPG sekwencja.
Świece mają 6 miesięcy, kable WN 14 miesięcy.
Mam takie wrażenie, że zaraz po odpaleniu zimny silnik nie pracuje na wszystkie cylindry. Z wydechu czuć jakby nieprzepaloną benzynę (chyba, że jestem przewrażliwiony z tym zapachem).
Po osiągnięciu temperatury wydaje się, że wszystko wraca do normy.
Da się jakoś zdiagnozować, który cylinder nie pracuje? (Wykluczam odpinanie kabli od cewki zapłonowej :stop: ).
I druga sprawa - zużycie PB. Z takich przybliżonych obliczeń wychodzi mi, że pożera na rozruch w stanie zimnym ok. 0.20 - 0.25l. Mam wrażenie, że trochę za dużo.
Co o tym sądzicie.
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
Jaform
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-13, 08:27   

Jak zmierzyłeś ile idzie na rozruch bo mnie to zaciekawiło?
 
 
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2013-02-13, 10:16   

Jaform napisał/a:
Jak zmierzyłeś ile idzie na rozruch bo mnie to zaciekawiło?

Zapala się rezerwa, tankuje jakąś liczbę litrów PB,. Wystarcza to na ileś dni do ponownego zapalenia.
Z dużym przybliżeniem obliczam liczbę rozruchów ze stanu zimnego (z ciepłego jest minimalnie więcej). Dzielę litry przez rozruchy i wychodzi jakaś liczba.
Generalnie co dwa tankowania gazu ok. 40l muszę zatankować ok. 10l PB

maciejkao - masz jakiś sprawdzony preparat godny polecenia?
 
 
Jaform
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-13, 11:46   

Nie muszę mówić że ta metoda nie jest zbyt miarodajna? Rozumiem że odpalasz i nagrzewasz silnik na benzynie, czekasz na rozgrzanie, przełączasz na gaz i jedziesz? Jeśli tak to zmiennych mnóstwo które wpływają na czas rozgrzania. A z uwagi na mrozy za oknem znacznie więcej paliwa idzie niż w lato...
 
 
Damisss
Grupa Kujawsko-pomorska
iLoveMyDaewoo <3


Auto: Lanos New 1.6
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 1352
Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-02-13, 13:11   

mariuszss napisał/a:
Da się jakoś zdiagnozować, który cylinder nie pracuje? (Wykluczam odpinanie kabli od cewki zapłonowej :stop: )


A dlaczego wykluczasz tą metodę? U mnie jak nie palił na wszystkie cylindry, właśnie tą metodą dało się zdiagnozować na który cylinder nie pali, a winna okazała się wtyczka wchodząca do cewki zapłonowej.
Ja u siebie wypinałem przewody nie z cewki, a bezpośrednio ze świec i patrzyłem czy jest jakaś reakcja, potem dla upewnienia się zamieniłem ze sobą przewody na cewce tzn 1z4 i 2z3 przy czym u mnie po tym zabiegu brak iskry przeniósł się z 2 na 3 cylinder więc już wiedziałem o co chodzi.



Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2013-02-13, 13:19   

Instalacja LPG sekwencja - przełączenie automatyczne po osiągnięciu ustalonej temperatury.
Poza tym liczyłem na to, że ktoś oceni, czy takie zużycie PB odbiega od średniej.

Damisss - czytałem gdzieś opinie, że można w ten sposób załatwić cewkę. Jednak w temacie była mowa o zdjęciu na ruchu kabli z samej cewki.
 
 
Jaform
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-13, 13:23   

Ja mam 2 generację, aktualny samochód od pół roku, na benzynę poszło jakieś 250zł, na gaz co tydzień 50zł. Ale odpalam, stoję w miejscu i czekam aż ruszy mi wskazówka temperatury silnika. Na benzynie prawie nie jeżdżę, chyba że w ekstremalnych sytuacjach gdy gazu zabraknie żeby na stację dojechać :P . Ale takei sytuacje mogę policzyć na palcach jednej ręki. Wszyscy dookoła trąbią żeby ruszać na zimnym, szybciej dojdzie temperatury = szybciej przełączę na gaz = mniej spali paliwa ale samochód pali jakiś litr na godzinę bez obciążenia na jałowym a podczas jazdy chwilowe skacze do 10-15 litrów. Tak więc przekonać się nie dam, wolę dostać mandat za stanie w miejscu z silnikiem włączonym dłużej niż minutę :P . Sorry za offtop
 
 
mariuszss

Auto: Lancia Y
Imie: Mariusz
Pomógł: 6 razy
Wiek: 51
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 323
Skąd: Okolice Zawiercia
Wysłany: 2013-02-19, 10:18   

Jaform napisz jeszcze ile zrobiłeś km w ciągu tych 6 miesięcy. Wychodzi mi, że miesięcznie spalasz ok. 7.5l Pb. To też trochę.
Jak miałem Tico to tankowałem Pb za 50 PLN raz na kwartał albo rzadziej :D
 
 
Adas37
[Usunięty]

Wysłany: 2013-02-21, 18:07   

Jeżeli chodzi ci na nie wszystkie cylindry po rozruchu możliwe że masz uszkodzoną UPG u mnie tak było. Jak odpalałem na zimnym chodził na 3 cylindry jak się troche nagrzał było OK.

Co do spalania PB mam podobny problem u siebie tankuje ok 3 - 4 litry benzyny i starcza mi to na jakieś 20 odpaleń zimnego samochodu na gaz przełączam po ok 0,5 km.
Sprawdzałem czy nie mam żadnych wycieków benzyny wszystko OK.
Zrobiłem sobie odcięcie pompy paliwa po przełączeniu na gaz ale nic to nie poprawiło ;/

Może ktoś ma jakiś inny pomysł odnośnie spalania albo wypowie czy u niego jest tak samo ze spalaniem PB ??
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt