Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Siemanko. Postaram się Wam dzisiaj opisać jak łatwo zrobić sobie bajer w postaci przycisku odpalającego silnik (inaczej STARTER lub START ENGINE BUTTON). Od razu na wstępie powiem - nie, nie pomaga to złodziejom w łatwiejszej kradzieży samochodu, ponieważ i tak musimy kluczykiem przekręcić stacyjkę w celu wyłączenia blokady kierownicy, ogarnięcie immobilizera i włączenie zapłonu (można to zrobić na przycisk, info na samym końcu).
Co będziemy potrzebować:
- Przycisk zwierny, najlepiej do 25A (choć wydaje mi się, że to tylko w przypadku podłączania bez przekaźnika, z przekaźnikiem może być normalny przycisk zwierny 3A - można kupić tuningowe wersje z podświetleniem na alledrogo za ~80zł, można wyrwać przycisk z Hondy S2000(używka ~50-60zł, nówka z ASO 120zł) lub tak jak ja przycisk z Renault Megane II za 5 zł
- Przekaźnik samochodowy 12V 30/40A
- przewody, konektory do przekaźnika, koszulka termokurczliwa
- elementy montażowe do zamontowania przycisku w samochodzie - u mnie kawałki blachy, śruby i nakrętki
- ew.( przy kupnie przycisku ze szrotu ) wtyczkę do przycisku - niby pasują wtyczki od zasilania FDD, ale u mnie jakoś to nie pasuje, zastosowałem najmniejsze konektorki na których, w celach izolacji, nałożyłem koszulki termokurczliwe
- wyobraźnie do zamontowania przycisku
Zaczynamy od kupna przycisku. W większości schemat działania jest taki sam - wciśnięcie guzika powoduje zwarcie dwóch pinów, jeden/dwa piny są wolne i jeden pin jest zasilaniem do podświetlenia. Po schematy odsyłam już do internetu - tutaj przykładowe schematy
GUZIK RENAULT i PODŁĄCZENIE
GUZIK HONDA i PODŁĄCZENIE
GUZIK JACKY
[przycisk Jacky ma od razu wbudowany przekaźnik]
Następnie wybieramy miejsce w którym umieścimy nasz starter. U mnie jest to plastik z elektrycznym lustrem i wysokością świecenia świateł.
św Krzysztofa odkładamy w bezpieczne miejsce
Wycinamy miejsce na przycisk i wg własnych umiejętności mocujemy przycisk tak aby dało się go ładnie wciskać. U mnie jest to wersja testowa, dziurę wypaliłem lutownicą, obrobiłem delikatnie papierem ściernym i przykręciłem blachy trzymające przycisk - jako że przycisk z renault jest dość długi i ukośny to jest duży problem z jego umiejscowieniem, będę musiał to poprawić; buttony tuningowe z alledrogo i z S2000 są płaskie i poziome więc tu jest znacznie łatwiej.
Jak już mamy zamocowany przycisk bierzemy się za elektrykę - główny schemat wygląda tak
Trzeba jakoś dobrać się do kostki od stacyjki - odkręcamy plastiki pod kierownicą
najpierw zaznaczone na zielono, następnie zaznaczone na czerwono.
Przekręcamy kierownicę w lewo,
odkręcamy śrubkę, przekręcamy kierownicę w prawo
odkręcamy śrubkę, demontujemy górną część obudowy kierownicy
następnie demontujemy dolną część - tutaj podpowiem że najlepiej odciągnąć ten plastik przy stacyjce, tak aby czarny pierścień (na którym jest napisane LOCK ACC OK START) wsunęło się w plastik, wtedy wystarczy pociągnąć w dół i gitarka)
Na zdjęciach jest trochę dziwacznie, za względu na to że nie muszę odkręcać tych boczny śrubek przy kierownicy, bo obudowa jest pęknięta
Stacyjka z prawej strony, ale tam kostki nie znajdziemy Kostka znajduje się po lewej stronie.
Najpierw pchamy czerwoną blokadę
ZACIŚNIĘTA BLOKADA
ODBLOKOWANA
następnie wciskamy biały plastik i wyciągamy wtyczkę (będzie łatwiej)
kabel1 to zasilanie dmuchawy, wycieraczek, klimy, el. szyb, ABSu, ogrzewania szyb i wentylatora chłodnicy (pojawia się na nim +12V w pozycji zapłonu)
kabel2 to stały + w stacyjce
kabel3 to kabel idący do rozrusznika (łączy się go z kablem5 tylko na chwilę [tak jak odpalanie samochodu])
kabel4 to kabel od zapłonu(łączy się go z kablem2 aby włączyć zapłon, musi być zwarty, rozwarcie spowoduje zgaśnięcie samochodu) (pojawia się na nim +12V w pozycji zapłonu)
kabel5 to zasilanie do rozrusznika (czyt. kabel3) z moich ustaleń też stałe 12V
kabel6 to kabel obsługujący radio i zapalniczkę (pojawia się na nim +12V w pozycji zapłonu)
Tak jak na schemacie - pin30 przekaźnika podłączamy pod kabel5 czerwono biały, pin87 pod kabel3 czerwony, pin85 łączymy pod 12V pojawiające się po włączeniu zapłonu (czyli np pod kabel1 lub kabel 4 lub kabel6 - to w nich pojawia się napięcie po właczeniu zapłonu, w ostateczności można podłączyć pod kabel2 - będzie to skutkowało możliwością kręcenia rozrusznikiem bez zapłonu :-| ), pin86 łączymy z jednym ze zwiernych pinów w starterze, drugi zwierny pin startera podłączamy pod masę (np. śrubę trzymającą puszkę bezpieczników w nogach kierowcy)
Dodatkowo, z wajchy od świateł, z białego kabelka (12V po włączeniu postojowych) ciągniemy kabelek do zasilenia podświetlenia przycisku.
Zamontowany plastik.
Sprawdzamy czy działa - najpierw dla pewności odpalmy autko całkowicie z kluczyka, aby sprawdzić, czy w razie co wszystko działa tak jak zawsze. Jeżeli wszystko jest OK, to gasimy, włączamy zapłon no i wciskamy przycisk, jak samochód zapali to przycisk puszczamy oczywiście. Jak wszystko działa to składamy obudowę kierownicy w odwrotnej kolejności.
Co do zapłonu - można zastosować przełącznik TOP GUN (przełącznik na stałe, bo zapłon jest na stałe, i nim by się wyłączało silnik) i pod niego podłączyć kable od zapłonu
wtedy kluczyk wystarczył by do odbloku kierownicy i załatwienia sprawy z immo. Można posunąć się dalej - pastylkę od immo podkleić do stacyjki, a grot kluczyka zostawić w stacyjce w pozycji ACC (aby kiera była cały czas odblokowana - ale to już pozwala złodziejowi ukraść samochód w mniej niż parę sekund (chociaż prawda jest taka, że jak złodziej chciałby ukraść Lanosa to i tak ukradnie, pomimo alarmów, immobilizerów, odcięć pompy itp)
W razie jakiś pytań/stwierdzeń pisać PW do mnie, postaram się pomóc ( w miarę możliwości )[/youtube]
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11101 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-02-16, 19:00
Da się tym przyciskiem uruchomić rozrusznik na pracującym silniku
Kiedyś byłem napalony na ten przycisk ale mnie puściło. Ja bym go w innym miejscu jednak zamontował
m4d4g4sk4r Grupa Pomorska
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-02-16, 19:51
Mawerix napisał/a:
Da się tym przyciskiem uruchomić rozrusznik na pracującym silniku
Da, tak samo jak odpalisz silnik i znowu przekręcisz kluczyk na maxa, też rozrusznik zacznie wyć.
Mawerix napisał/a:
Ja bym go w innym miejscu jednak zamontował
Indywidualna sprawa. Można na alledrogo kupić sobie gałkę zmiany biegów z takim przyciskiem za 40zł
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "
Mawerix Grupa Podkarpacka
Auto: Mułek C20NE, Zafira Z19DT Pomógł: 701 razy Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 11101 Skąd: Zabierzów [KRA]
Wysłany: 2013-02-17, 11:49
Muszę się jaszcze przyczepić Ten jak to piszecie Bayer ma jedną zasadniczą i może mało istotną wadę ale nie odcina niepotrzebnych obwodów przy rozruchu tak że trzeba myśleć żeby przy słabszym aku wyłączyć np. dmuchawę, nawiewów, radio itp.
To jest dobre, pstryknąc tu nacisnąć tam i jedziemy bez kluczyków
m4d4g4sk4r Grupa Pomorska
Auto: Lanos SX 1.6 16V
Imie: Oskar Pomógł: 31 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1727 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-02-24, 13:26
Z tym odcinaniem zasilania z dmuchawy itd to można by to łatwo zrobić mając właśnie tego top guna, dodatkowo przekaźnik rozwierny pod rozrusznik.
"O kurde ! No nie wierzę! Znalazłem raz tego lanosa na allegro i tak mi się spodobał że zawitał na tapecie blokady w telefonie i na tle osi czasu na Facebooku Piękne auto! "