X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Przekaznik pompy paliwa

Autor Wiadomość
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-02-28, 17:28   [Lanos] Przekaznik pompy paliwa

Witam

Mam taki problem, nie działa mi pompa paliwa, wczoraj jechałem i samochód nagle zgasł. Po zaholowaniu samochodu na podwórku samochód odpalił, później pojechałem do sklepu i zgasiłem samochód i już nie odpalił.
Myślę że pompka jest dobra bo nie miałem z nią kłopotów.

Sprawdzałem przewody i nie dochodzi do niej prąd (kabel brązowo-biały) .

Pytanie : który przekaźnik jest od pompy i gdzie go mogę znaleźć , lub jaki przewód dochodzi do stacyjki jaki kolor ? abym mógł też go sprawdzić ?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-02-28, 17:30   

przekaźnik jest pod maską, masz alarm ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-02-28, 17:33   

Nie mam alarmu, a możesz powiedzieć jak to sprawdzić ? na krótko ? i który to dokładnie bo tam są 3
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-02-28, 17:35   

jest opis na klapce, trochę inicjatywy ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-02-28, 17:37   

Jest ale angielskiego nie znam w takim stopniu. A jak to sprawdzić na krótko ?

[ Dodano: 2013-02-28, 17:46 ]
Przekaźnik sprawdziłem przełożyłem z drugiego gniazda bo wszystkie takie same. To zostaje stacyjka. Jak przewód jest odpowiedzialny za pompkę?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-02-28, 17:57   

przekaźnik cyka czy nie ?



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 772 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7872
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-02-28, 19:11   

bezpiecznik pompy ef16 15A w komorze silnika / e oznacza że przy silniku /
przekaźnik działa ?
redzik78 napisał/a:
To zostaje stacyjka. Jak przewód jest odpowiedzialny za pompkę?
nie ma. pompą steruje komputer.
sprawdź wszystkie bezpieczniki /szczególnie ef 1-duży, F5 i F17. iskrę masz ?
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-02-28, 20:06   

rgre napisał/a:
bezpiecznik pompy ef16 15A w komorze silnika / e oznacza że przy silniku /
przekaźnik działa ?
redzik78 napisał/a:
To zostaje stacyjka. Jak przewód jest odpowiedzialny za pompkę?
nie ma. pompą steruje komputer.
sprawdź wszystkie bezpieczniki /szczególnie ef 1-duży, F5 i F17. iskrę masz ?


Bezpieczniki sprawdzone (te przy silniku) wszystkie są sprawne. Iskrę mam ponieważ nim jeżdżę bo ma tez gaz. Odpalam na gazie

[ Dodano: 2013-02-28, 20:07 ]
RIPER napisał/a:
przekaźnik cyka czy nie ?


Co masz na myśli cyka czy nie. Ja tam nic nie słyszę. Ale mam tam takie 3 przekaźniki i żaden ni cyka
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-01, 12:41   

redzik78 napisał/a:
Co masz na myśli cyka czy nie. Ja tam nic nie słyszę. Ale mam tam takie 3 przekaźniki i żaden ni cyka


no to przekaźnik nie dostaje zasilania bo musi cykać charakterystycznie, jeden pin w kostce przekaźnika ma stałe +12, sprawdź miernikiem czy jest



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-03-30, 10:52   

Witam

A więc tak nadal nie działa mi pompka paliwa. Sprawdzałem już ponad 10 przekazników i nic. Nie dochodzi prąd do pompki. Jak robię na krótko pompka uruchamia się i samochód chodzi na paliwie. Więc moim zdaniem to nie przekaźnik.

Macie jakieś pomysły co dalej zrobić ?
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 10:56   

jedź do elektryka bo nie ogarniasz ;) jak byś wiedział jak posługiwać się miernikiem już dawno znalazłbyś problem w instalacji elektrycznej



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-03-30, 10:58   

Miernikiem potrawie się posługiwać.

Tylko od czego ma zacząć sprawdzać. Skoro to kostki przekaźnika dochodzi prąd
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24289
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 11:00   

nie pamiętam dokładnie jak to ma być ale po przekręceniu zapłonu na jednym z pinów przekaźnika powinno się pojawić napięcie na parę sekund, mogę to sprawdzić jak będę w domu gdzieś około 15 ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
redzik78

Auto: Lanos 1.4
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 59
Wysłany: 2013-03-30, 11:03   

Zaraz sprawdzę i napiszę co i jak

[ Dodano: 2013-03-30, 11:11 ]
Wejścia :

30 na stałe +12
86 po przekręceniu kluczyka +12

Przekaźnik oryginalny http://www.auto-truck.pl/...-P94580702.html

[ Dodano: 2013-03-30, 11:58 ]
Nie wiem gdzie dalej szukać.

Podejrzewam sterownik ECM - ponieważ w poniedziałek rano spróbowałem odpalić samochód na paliwie i odpalił przejechałam 30 km i samochód zgasiłem. Już nie odpalił. To samo było we wtorek. Później w środę żadnego sygnału od pompki. W czwartek rano na chwile odpalił.

czytałem też że IMMO odłącza sygnał do pompki ale tutaj jest wszystko OK. Do przekaznika dochodzi prąd ten na stałe (30) i ten po przekręceniu kluczyka (86).

Ma ktoś jakiś pomysł ?
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 772 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7872
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 16:41   

30 + na stałe z bezpiecznika pompy
87 wyjście z przekaźnika na pompę kabel brązowo-biały
86 i 85 to cewka przekaźnika . na tych stykach powinno się pojawić napięcie i masa.
po włączeniu zapłonu na 1-2 s może być napięcie uruchamiając pompę w celu wytworzenia ciśnienia paliwa. następnie zgaśnie i znowu będzie podczas kręcenia i jak pracuje silnik. a jak piszesz 86 jest stale 12V to na 85 ma pojawiać się sterująca masa z ecm.

twój miernik ma możliwość przedzwaniania obwodów ? tzw piszczyk ?
możesz sprawdzić przewód /jego "całość"/ z przekaźnika 87 do pompy gdy ta milczy.
lub dać napięcie przewodem z aku we wtyk zamiast przekaźnika 87.
masa do pompy, niby jest bo na krótko działa.
jak nie masz weny na szukanie to połóż bezpiecznie ten przewód od przekaźnika 87 do pompy i czekaj wiosny ,o ile przekaźnik działa. bo jak nie, to szukaj w obu skrzynkach bezpieczników rozglądając się podejrzliwie za uszkodzeniami połączeń i przewodów.
lub podpiąć się gdzieś gdzie występuje napięcie po włączeniu zapłonu.
dopiero ecm. jemu możesz tylko sprawdzić wtyczki. rozpiąć i spiąć z powrotem.
chyba że namierzysz przewód od przekaźnika pompy (B6) i sprawdzisz czy jest przejście do przekaźnika. kolor czarno-biały.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt