Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-02-28, 19:16 [Matiz] Falowanie obrotów szarpanie gaśnięcie na biegu jało
Witam po remoncie silnika przy którym konieczny był demontaż aparatu zapłonowego nie mogę się pozbyć objawów wymienionych w temacie po ustawieniu zapłonu lampą było idealnie po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem wraca szarpie jak zmieniam bieg na wyższy i przyspieszam
Miałem ostatnio podobne objawy, okazało sie że jeden z kabli WN był uszkodzony.
Cin
Auto: Matiz
Imie: Radek Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 186 Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-03-02, 18:12
Na początku sprawdź części zapłonu - kable, kopułka, palec, świece. Jeżeli tutaj wszystko jest w porządku to spróbuj zresetować kompa i zaprogramować obroty biegu jałowego. Sprawdź też silniczek krokowy, czy nie jest obsyfiony nagarem.
A tak poza tym to po remoncie ten silniczek będze trochę świrował przez jakiś czas. U mnie wszystko zaczęło ładnie chodzić po około 1500km. Do tego czasu nie piłuj samochodu
na drugi dzien dałem auto do mechanika podpiął kompa ustawił zapłon wszystko było idealnie a kilka dni temu problem powrócił dokładnie to samo / jesli chodzi o ukł zapłon. wszystko dokładnie wyczyściłem silniczek k. też / komp pokazał tylko 1 błąd sonda lambda
co dalej
Cin
Auto: Matiz
Imie: Radek Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 186 Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-03-16, 16:27
Wykręć sondę, obejrzyj jej kostkę i kable, czy nie są uszkodzone. Następnie oczyść ją z nagaru, aby udrożnić wloty spalin. Możesz przepłukać ją benzyną, poczekać aż wyschnie i wkręcić z powrotem.
Jeżeli problem nie ustąpi to multimetrem sprawdź napięcie na kostce wychodzącej z sondy. Po nagrzaniu silnika powinno skakać od 0,8 do 1,2 Volta (jeżeli się mylę, poprawcie mnie) w zależności od dodawania gazu. Jeżeli napięcie nie reaguje na obroty - sonda stoi. Nie działa i można ją wyrzucić.
Ja u siebie miałem problem z sondą - wystarczyło ją wyczyścić, bo nagar zakleił otwory wlotowe i nie pobierała spalin.
byłem u mechanika po raz kolejny mniej więcej 2 tyg po napisaniu ostatniego postu jeszcze raz rozkręcił aparat zapłonowy dodatkowo silniczek krokowy wyczyścił ustawił zapłon i znów identyczny schemat było idealnie przez ok 2 tyg a później z dnia na dzień coraz gorzej szarpanie gaśnięcie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wrzuceniu biegu na luz natomiast wczoraj nie dało się już przekroczyć 70 km/h i ostatecznie zgasł w czasie jazdy i nie udało się go ponownie uruchomić nawet na po-pych
ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz po tym jak zgasł ostatecznie jeśli przy próbie odpalania wcisnę gaz to w ogóle nie chce kręcić jak zdejmę nogę z gazu to kreci ale i tak nie odpala
aparat zapłonowy
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-05-26, 13:03
Przyczyn może być wiele. Tym bardziej że silnik remontowałeś.
Uważam że należy KOMPLEKSOWO sprawdzić wszystko.
Począwszy od silnika kończąc na instalacji . Jednym słowem wszystko. Cudów nie ma i usterka lub błąd musi się ujawnić. ( przy założeniu że trafi do kompetentnego mechanika )
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2013-05-26, 14:26
Kolega Stefan ma absolutną rację!
Spaprali robotę i tyle! Szukać, a się znajdzie, teraz nie można jasno wskazać na daną rzecz!
kolega mechanik rozwiązał przyczynę wyżej opisanych problemów; o to ona
Cypis65 [Usunięty]
Wysłany: 2013-06-30, 11:11
Wojtku, mam to samo z moim Matizem. Co to za część?
Wymieniłem już połowę części w moim samochodzie, nadal są problemy, a mechanikom kończą się pomysły co by jeszcze wymienić... Pozdrawiam!
butter18 Mobilek
Auto: Matiz
Imie: Mateusz Pomógł: 165 razy Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 3107 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-30, 11:24
z tego co widzę, to jest bodaj połączenie wałka rozrządu z aparatem zapłonowym