Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Witam Samochód stał 2 dni bez uruchamiania po otpaleniu nie chce wejść powyżej 2 tys obrotów (dławi się) strzela z wydechu, zaświeciła sie lampka check. Silnik równo pracuje na wolnych obrotach. Parę dni wcześniej zerwało mi klin na dolnym kole rozrządu ale zostało to zrobione i samochód normalnie pracował. Po zczytaniu błędów wyszło że jest błąd 13 , 53 , 63. Może ma ktoś jakies sugestie czym jest spowodowana taka praca silnika.
13 - Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
53 - Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
63 - Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-02-28, 22:37
michalek0893 napisał/a:
Parę dni wcześniej zerwało mi klin na dolnym kole rozrządu ale zostało to zrobione i samochód normalnie pracował.
sprawdź ponownie ustawienie rozrządu, znaki kontra położenie pierwszego tłoka.
odłącz sondę na próbę.
głowica była zdejmowana ? masy nad i w okolicach rozrusznika. te błędy mogą być związane z brakiem lub luźną masą.
lub po prostu sypie się sonda, immobilizer i cewka. naraz . dlatego instalację sprawdź.
Krzychu_Polowin
Auto: Golf Mk II 1.6TD GTD 70km
Imie: Krzychu Pomógł: 2 razy Wiek: 31 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 778 Skąd: DZL, DJ ,DJE, DW
Wysłany: 2013-02-28, 22:37
Ja był sprawdził bezpieczniki w kabinie i kostkę od immobilizera która znajduje się pod kolumną kierowniczą.Odepnij te kostki i pryśnij jakimś środkiem penetrujący tylko nie WD40. A co do tych styków mas posprawdzaj je być może gdzieś są zaśniedziałe a strzela dlatego że być może masz za ubogą lub bogatą mieszankę .
Rozrząd jest dobrze ustawiony , gdy silnik pracuje i sie odepnie sondę nie ma żadnej reakcji (powinnio się cos zmienić?) . Głowica nie była ściągana , żadne masy też nie były odpinane.
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-01, 07:58
michalek0893 napisał/a:
Rozrząd jest dobrze ustawiony
jak jesteś pewny, zawory nie dostały od tłoków ? kompresja ok ? tylko koło pasowe zerwało ? czy zębate paska rozrządu też ?
michalek0893 napisał/a:
gdy silnik pracuje i sie odepnie sondę nie ma żadnej reakcji (powinnio się cos zmienić?)
gdy brak podejrzanego czujnika, silnik przejdzie w tryb awaryjny a przynajmniej niesprawna sonda lambda wtedy nie bruździ.
to tak jak Krzychu_Polowin, napisał, immo sprawdź. kontrolka gaśnie ?
masy też mimo wszystko. masz kilka błędów naraz , reset robiłeś ? programowanie, ponowny odczyt i te same błędy wychodzą ? niedawno sam reset komputera pomógł mi w przypadku zbyt wysokich obrotów. można spróbować.
63 to związane ze sterowaniem cewką z komputera. podmiana jak masz możliwość, kabelkologia do cewki ? świece+przewody WN ?
zajrzyj pod fotel pasażera, powinien być tam komputer. i powinien być suchy, wtyczki również.
mnie ostatnio centralny zwariował od wilgoci, toteż szukaj i na tę okoliczność.
masz czujnik położenia wału przy kole pasowym z koronką ? wszystko tam w porządku ? było tam kręcone bo ten klin, a to koło "steruje" iskrą za pomocą czujnika. drobne nieprawidłowości i iskra może ginąć. tu odległości mają znaczenie. czujnik nie dostał od koła ? wtyczka czujnika ?
Raczej zawory w przadku bo samochod po naprawie jeździł narmalnie nic nadzwyczajnego się nie działo. Dopiero jak samochód stał dwa dni po odpaleniu przestał sie wkręcac w obroty . Świece i przewody niedawno wymienialem. Czujnik położenia wału podmieniałem i było to samo. chyba błąd imoblilaizera nie ma zwiasku z taka praca silnika bo był on napewno wcześniej. Reser robiłem i nic nie pomógł. Cewki do podmiany nie mam mam skąd nawet wziąść. LPG posiadam ale nie używam. Dodam że problem rozwiązany znaczy rozwiazał sie sam od siebie pomymyslałem jeszcze o tym że moze wydech przytkany odkręcilem go zresetowałem kompa i zaczą działać skręciłem wszystko i jest ok . Nie wiem czy wydech miał cos do tego czy kolejny reset ale wszystkie błedy sie skasowały.