Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: Lanos New 1.6 Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1352 Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-03-10, 15:53
Gonziak, jak chcesz aby efekt finalny był super to użyj taśmy LED, fakt jest trochę zabawy ale warto, ja miałem przed taśmą diody właśnie i co do efektu była delikatnie mówiąc kupa, fakt mam licznik na 3 x w5w i 1 x t5, ale po zamontowaniu taśmy LED efekt niebo a ziemia, przy okazji zrobiłem także podświetlenie w podsufitce, 3 paski po 6 LED-ów a efekt przeszedł moje oczekiwania, super jasno teraz w samochodzie i znaleźć coś w nocy to nie problem
Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
Damisss, Przyznam, że nigdzie nie wyczytałem o montażu owej taśmy. Dysponujesz jakimś linkiem do manuala albo krótkiego opisu do tego sposobu podświetlenia
Auto: Lanos New 1.6 Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1352 Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-03-10, 16:56
Gonziak, ja u siebie zrobiłem to z jednego kawałka taśmy, więc miałem miej roboty niż inni którzy cieli taśmę na krótsze odcinki.
Nie zauważyłem aby gdzieś owy poradnik się znajdował, ogólnie nie jest to jakoś mega skomplikowane,
Wiadomo wyciągasz zegary z samochodu, zdejmujesz tą przezroczystą plexi co osłania zegary, potem tą czarną co jest dookoła zegarów itp. po tym wykręcasz tarcze zegarów z tyłu są na śrubki, i tak masz pole gdzie możesz przyczepić taśmę ja u siebie przykleiłem to w taki sposób:
Ja zrobiłem to sposobem nr 1 , a inni robią to sposobem nr 2 wtedy masz więcej zabawy z lutowaniem.
Ja wlutowałem się w oprawkę żarówki od podświetlenia i wkręciłem ją jak zwykłą diodę także zegary nie są w żadnym stopniu zniszczone
Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!
Auto: Nubira I 2.0 teraz Citroen C5 MK I FL
Imie: Emil Pomógł: 261 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3276 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-11, 09:44
Gonziak, ja tylko dodam, że żadna dioda SMD nie wejdzie w oprawkę bez przerabiania.
A przez przerabianie należy rozumieć lekkie przycięcie spodniej jej części i lekkie wyprofilowanie nóżek coby prawidłowo zwierały do blaszek - bo czasami lubią się przesunąć przy wsuwaniu.
Cała operacja jest trywialna i trwa dosłownie sekundy. Jak będziesz stopniowo je ścinał dopasujesz na tyle żeby pasowały idealnie i wchodziły z lekkim oporem.
Tutaj masz przykładowy rozkład światła dla dwóch typów diod.
Oczywiście tamta 4 in 1 na pewno świeci mocniej niż jakby była 1 dioda.
Jak się przyjrzysz, zobaczysz, że biała przeszła operację
Kawałek dalej jest moja fotka, przed wciśnięciem diody T5 głębiej w cokole, co poprawiło podświetlenie.
Jeżeli chodzi o linki do aukcji allegro proponuję skorzystać z http://archiwumallegro.pl
I wkleić tam fragment z wygasłej aukcji:
http://allegro.pl/ShowIte...NotFound/?item=1842825535 &title=dioda-led-biala-5mm-oprawka-opornik-gratis
albo po prostu wgrać skrypt do greasemonkey "full allegro archive" - dla firefoxa
I skończy się problem ślepego zaułka w postaci durnego komunikat - aukcja została przeniesiona do archiwum.
Ale i tak zapewne lepsze efekty uzyskasz po prawidłowym podklejeniu taśmami LED...
Gonziak, ja u siebie zrobiłem to z jednego kawałka taśmy, więc miałem miej roboty niż inni którzy cieli taśmę na krótsze odcinki.
Nie zauważyłem aby gdzieś owy poradnik się znajdował, ogólnie nie jest to jakoś mega skomplikowane,
Wiadomo wyciągasz zegary z samochodu, zdejmujesz tą przezroczystą plexi co osłania zegary, potem tą czarną co jest dookoła zegarów itp. po tym wykręcasz tarcze zegarów z tyłu są na śrubki, i tak masz pole gdzie możesz przyczepić taśmę ja u siebie przykleiłem to w taki sposób:
Ja zrobiłem to sposobem nr 1 , a inni robią to sposobem nr 2 wtedy masz więcej zabawy z lutowaniem.
Ja wlutowałem się w oprawkę żarówki od podświetlenia i wkręciłem ją jak zwykłą diodę także zegary nie są w żadnym stopniu zniszczone
Tą taśmę led wklejałeś na bocznych ściankach licznika tak żeby diody świeciły do środka licznika, czy na tej ścianie gdzie są przykręcone zegary żeby świeciły na tarcze? Bo jakoś nie umie się połapać na tym obrazku...
Damisss Grupa Kujawsko-pomorska iLoveMyDaewoo <3
Auto: Lanos New 1.6 Pomógł: 24 razy Wiek: 34 Dołączył: 23 Sty 2010 Posty: 1352 Skąd: Się znamy?
Wysłany: 2013-03-11, 12:25
grafiq, zdjąłem tarcze całkowicie, także zostaje Ci tylko biały plastik, do którego przykleiłem taśmę tak aby świeciła do środka każdej tarczy, przed przyklejeniem radzę poprzykładać każdą tarczę aby zobaczyć czy równo oświetla i ewentualnie poprawić tzn. przesunąć góra dół lub prawo lewo
i tak jak zauważył Jonecky, uważać na tarcze bo zostaną ślady
wid3l3c, u mnie diody co miałem pasowały plug & play w oprawki także nic nie musiałem przerabiać, jedynie przy oświetleniu panelu nawiewu musiałem je trochę odchudzić bo za grube były.
Nie mam RWD, bokiem jeździć nie muszę, wolę mieć przód napęd, ale taki który ma duszę!