Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-03-30, 10:30 [Lanos] Nowa sonda lambda i ten sam problem.
Witam
lanos 1.5 8V instalacja LOVATO 2 generacji z pokrętłem
Ostatnio palenie LPG dochodziło do 15 Pb do 11L
Nie wyświetlał i nie wyświetla się check
Zmierzyłem sondę (1kabel) i pokazywało stałe napięcie ok 0.8
zmieniłem sondę na nową i okazuje się, że nowa pokazuje też stałą wartość tylko ok 0.6
Napięcie oczywiście mierzone na Pb
Ma ktoś może jakieś pomysły?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 10:40
przygazowanie nie wpływa na pomiar ?
skrzydlak napisał/a:
że nowa pokazuje też stałą wartość tylko ok 0.6
także przy odpiętym przewodzie ?
jest też emulator sondy, przez niego może iść napięcie z sondy dlatego trzeba i bez kabelka.
no i mierzysz na rozgrzanym silniku ?
wadliwy czujnik temperatury też może wpływać na pomiar jak i na spalanie. to ssanie.
[ Dodano: 2013-03-30, 10:44 ]
co to za sonda i ile kosztowała ? bo jak poniżej 100 to może no name udający właściwy produkt. i tak ma że fabrycznie nie działa.
przy gazowaniu zmienia się o 0.02 nie wiecej tak pokazuje przy kostce od sondy
przy kostce wychodzącej z silnika do soncy pokazuje przy gazowani od 0.1 do 0.2
silnik rozgrzany prawidłowo bo wentylator się zalączył
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 10:55
przewód sondy może być zwarty do masy gdzieś w wiązce nie wiem po co wymieniałeś sondę nie mając pewności czy pracuje prawidłowo sondę żeby sprawdzić trzeba ją wypiąć z instalacji i podpiąć pod miernik
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
to że jest nowa to chyba nie stanowi problemu, w końcu to mój wydatek.
Dopatrzyłem się teraz, że ten czarny kabel od silnika do sondy był przerwany. Ktoś go złączył wiążąc konce i izolująć. Może to przez to jest problem?
Linker #2 Reklama
Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 11:06
ktoś go pociął bo gdzieś jeszcze jest kabel który był do sondy wpięty z instalacji gazowej, szukaj ..
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur Pomógł: 330 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lip 2010 Posty: 4552 Skąd: SBE
Wysłany: 2013-03-30, 11:08
złącze może mieć pogorszone przejście więc oszukuje...
a co do wymian ... jak coś nie działa można znaleść przyczynę lub wymieniać po kolei ... pewnie o to RIPowi chodziło
szukałem i nie było tam juz kabla:(
podmieniłem sondy jeszcze raz obie na gorącym silniku pokazują 0.9 na Pb
na LPG 2.54 w obu przypadkach minimalne wachania przy dodawaniu gazu
pomiar robiłem przy przerwaniu kabli przy kostce od sondy i wkółem się szpilką w kabel bezpośrednio od sondy.
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 12:01
skrzydlak napisał/a:
przy gazowaniu zmienia się o 0.02 nie wiecej tak pokazuje przy kostce od sondy
jak odpiętej kostce to znaczy że sonda nie pracuje, stoi na 0,6V.
Cytat:
przy kostce wychodzącej z silnika do soncy pokazuje przy gazowani od 0.1 do 0.2
na pb również ? u mnie zimny silnik po odpaleniu to 0.4V. następnie gdy już ma trochę temperatury /ok 20C na pewno bo załącza się gaz/ z kabelka od instalacji wychodzi 0.2V. przypuszczam że komp wtedy przechodzi w tryb odczytu sondy.
skrzydlak napisał/a:
Dopatrzyłem się teraz, że ten czarny kabel od silnika do sondy był przerwany. Ktoś go złączył wiążąc konce i izolująć. Może to przez to jest problem?
chyba nie jeśli odłączona sonda stoi. podłączoną mogłoby coś zakłócać, ale odłączoną ?
skrzydlak napisał/a:
to że jest nowa to chyba nie stanowi problemu, w końcu to mój wydatek.
też i nasze zmartwienie , nie słuchają nas ani nie czytają o tym co już było /a często i naszym błędem/. miałem dwie /na szczęście z nie mojej kasy/ co działały razem wzięte może 2-3 miesiące. dopiero trzecia równowartości dwóch wcześniejszych działa na razie już ponad pół roku. choć cudów za 130 się nie spodziewam i czasem sprawdzam czy dalej pracuje. jak przestanie to chyba będzie trzeba dojrzeć do wydatku powyżej 200zł.
chyba najprostszym rozwiazaniem bedzie udać sie na podięcie pod komputer i moze tam cos pokazę. jak nie to dobrego gazownika albo mechanika i niech spradzi tą sprawę wachowym okiem.
[ Dodano: 2013-03-30, 12:09 ]
a i jeszcze taki pomysł. jakby spróbować pojedzic troche bez podpiętej sondy i zobaczyć co sie dzieje
rgre
Imie: Roman Pomógł: 783 razy Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 7951 Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 12:30
skrzydlak napisał/a:
chyba najprostszym rozwiazaniem bedzie udać sie na podięcie pod komputer i moze tam cos pokazę.
jeno podpięcie drogie.
skrzydlak napisał/a:
ak nie to dobrego gazownika albo mechanika i niech spradzi tą sprawę wachowym okiem.
a on zrobi to samo co ty za 5-10zł. podepnie miernik, i stwierdzi że stoi. baterię masz nową /dobrą/ w mierniku ? wahania w staniu 0.6-0.9V to może miernik pada ? prócz zawieszającej się na różnych wskazaniach sondy.
tak naprawdę to tylko odczyt w czasie rzeczywistym z komputera lub oscyloskop. ale miernik już jednak coś podpowiada.
Cytat:
a i jeszcze taki pomysł. jakby spróbować pojedzic troche bez podpiętej sondy i zobaczyć co sie dzieje
na ogół nic się nie dzieje. może trochę wzrosnąć spalanie i przymulić silnik. na benzynie może przejść w tryb awaryjny, na gazie trudno wyczuć -zależy od innych ustawień gazu i centralki /na ile będzie prawidłowo działał/
u mnie chyba wzrosło o 1-2l gazu, ale to u mnie. ja mam gaz z własną pamięcią do mojego silnika, to krokowy może na fabrycznych ustawieniach awaryjnie jechać. ty jeszcze go posiadasz ?, jakie pokrętło ?
skrzydlak napisał/a:
lanos 1.5 8V instalacja LOVATO 2 generacji z pokrętłem
jak wzrosło mi spalanie gazownik stwierdził ze to przez krokowy który był między reduktorem a filtrem powietrza więc wsadził mi to pokrętło do regulowania i wyregulował co nic nie dało.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK Pomógł: 1137 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 13:25
zmień gazownika bo to pajac jest
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
witam.
niestety nie udało sie naprawić problemu więc może zaczniemy od początku
LANOS 1.5 8v LPG 2 gen z pokrętłem zamiast silniczka krokowego
samochód nadal:
duzo pali 12-15 l LPG około 12 Pb
ostatnio słabo schodzi z obrotów albo zamiesza się na nich
na wolnych silnik pracuje nierówno
auto po wymianie rozrządu, świec, cewki zapłonowej (padła)
kabli WN i nieszczęsnej sondy lambda.
Odczyt z sondy nie zmienił się przez ten czas(nadal jest błędny)
Kabel sondy ten fioletowy jest przecięty i połączony z innym który idzie do sterownika sondy lambda.
Przejrzałem wszystkie kable od A do Z i nie zauważyłem przetarć.
JEDYNIE CO mnie niepokoi i połączenie kabli od instalacji LPG z fabrycznymi ( zwinięte ze sobą i zaizolowane, bez lutowania czy spinania)
Dziś odłączyłem sterownik sondy lambda i wszystkie problemy ustały( jeszcze nie wiem co ze spalaniem.
Czy ktoś mi pomoże dojść do przyczyny tych dziwnych zachowań silnika i spalania?
stifff Grupa Wielkopolska
Auto: Nexia
Imie: stefan Pomógł: 259 razy Dołączył: 04 Gru 2006 Posty: 4032 Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-01, 18:41
- Zamontować całą instalację LPG od nowa ( właściwie )
- wyrzucić register i założyć krokowy LPG.
- Zregenerować lub wymienić parownik.
- sprawdzić emulator wtryskiwaczy i sondy.
- właściwie ustawić i skonfigurować inst. LPG
To wszystko pod warunkiem właściwej pracy silnika na Pb.