X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

POMOC dla kolegi Mawerix!

Proszę choć zapoznajcie się z tematem aby wesprzeć kolegę jak tylko możemy!!!

POMOC

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Lanos] Nowa sonda lambda i ten sam problem.

Autor Wiadomość
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 10:30   [Lanos] Nowa sonda lambda i ten sam problem.

Witam
lanos 1.5 8V instalacja LOVATO 2 generacji z pokrętłem
Ostatnio palenie LPG dochodziło do 15 Pb do 11L
Nie wyświetlał i nie wyświetla się check
Zmierzyłem sondę (1kabel) i pokazywało stałe napięcie ok 0.8
zmieniłem sondę na nową i okazuje się, że nowa pokazuje też stałą wartość tylko ok 0.6
Napięcie oczywiście mierzone na Pb

Ma ktoś może jakieś pomysły?
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 10:40   

przygazowanie nie wpływa na pomiar ?
skrzydlak napisał/a:
że nowa pokazuje też stałą wartość tylko ok 0.6
także przy odpiętym przewodzie ?
jest też emulator sondy, przez niego może iść napięcie z sondy dlatego trzeba i bez kabelka.
no i mierzysz na rozgrzanym silniku ?
wadliwy czujnik temperatury też może wpływać na pomiar jak i na spalanie. to ssanie.

[ Dodano: 2013-03-30, 10:44 ]
co to za sonda i ile kosztowała ? bo jak poniżej 100 to może no name udający właściwy produkt. i tak ma że fabrycznie nie działa.
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 10:47   

przy gazowaniu zmienia się o 0.02 nie wiecej tak pokazuje przy kostce od sondy
przy kostce wychodzącej z silnika do soncy pokazuje przy gazowani od 0.1 do 0.2
silnik rozgrzany prawidłowo bo wentylator się zalączył
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 10:55   

przewód sondy może być zwarty do masy gdzieś w wiązce nie wiem po co wymieniałeś sondę nie mając pewności czy pracuje prawidłowo sondę żeby sprawdzić trzeba ją wypiąć z instalacji i podpiąć pod miernik



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 11:04   

to że jest nowa to chyba nie stanowi problemu, w końcu to mój wydatek.
Dopatrzyłem się teraz, że ten czarny kabel od silnika do sondy był przerwany. Ktoś go złączył wiążąc konce i izolująć. Może to przez to jest problem?
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 11:06   

ktoś go pociął bo gdzieś jeszcze jest kabel który był do sondy wpięty z instalacji gazowej, szukaj ..



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
Artur_jaw
darewnoo thx za:


Auto: była nexia ,matiz teraz skoda
Imie: Artur
Pomógł: 330 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lip 2010
Posty: 4552
Skąd: SBE
Wysłany: 2013-03-30, 11:08   

złącze może mieć pogorszone przejście więc oszukuje...
a co do wymian ... jak coś nie działa można znaleść przyczynę lub wymieniać po kolei ... pewnie o to RIPowi chodziło



pomogłem kliknij pomógł
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 11:56   

szukałem i nie było tam juz kabla:(
podmieniłem sondy jeszcze raz obie na gorącym silniku pokazują 0.9 na Pb
na LPG 2.54 w obu przypadkach minimalne wachania przy dodawaniu gazu
pomiar robiłem przy przerwaniu kabli przy kostce od sondy i wkółem się szpilką w kabel bezpośrednio od sondy.
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 12:01   

skrzydlak napisał/a:
przy gazowaniu zmienia się o 0.02 nie wiecej tak pokazuje przy kostce od sondy
jak odpiętej kostce to znaczy że sonda nie pracuje, stoi na 0,6V.
Cytat:
przy kostce wychodzącej z silnika do soncy pokazuje przy gazowani od 0.1 do 0.2
na pb również ? u mnie zimny silnik po odpaleniu to 0.4V. następnie gdy już ma trochę temperatury /ok 20C na pewno bo załącza się gaz/ z kabelka od instalacji wychodzi 0.2V. przypuszczam że komp wtedy przechodzi w tryb odczytu sondy.
skrzydlak napisał/a:
Dopatrzyłem się teraz, że ten czarny kabel od silnika do sondy był przerwany. Ktoś go złączył wiążąc konce i izolująć. Może to przez to jest problem?
chyba nie jeśli odłączona sonda stoi. podłączoną mogłoby coś zakłócać, ale odłączoną ?
skrzydlak napisał/a:
to że jest nowa to chyba nie stanowi problemu, w końcu to mój wydatek.

też i nasze zmartwienie :P , nie słuchają nas ani nie czytają :beczy: o tym co już było /a często i naszym błędem/. miałem dwie /na szczęście ?? z nie mojej kasy/ co działały razem wzięte może 2-3 miesiące. dopiero trzecia równowartości dwóch wcześniejszych działa na razie już ponad pół roku. choć cudów za 130 się nie spodziewam i czasem sprawdzam czy dalej pracuje. jak przestanie to chyba będzie trzeba dojrzeć do wydatku powyżej 200zł.
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 12:07   

chyba najprostszym rozwiazaniem bedzie udać sie na podięcie pod komputer i moze tam cos pokazę. jak nie to dobrego gazownika albo mechanika i niech spradzi tą sprawę wachowym okiem. :myśli:

[ Dodano: 2013-03-30, 12:09 ]
a i jeszcze taki pomysł. jakby spróbować pojedzic troche bez podpiętej sondy i zobaczyć co sie dzieje
 
 
rgre

Imie: Roman
Pomógł: 783 razy
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 7951
Skąd: w-wa
Wysłany: 2013-03-30, 12:30   

skrzydlak napisał/a:
chyba najprostszym rozwiazaniem bedzie udać sie na podięcie pod komputer i moze tam cos pokazę.
jeno podpięcie drogie.
skrzydlak napisał/a:
ak nie to dobrego gazownika albo mechanika i niech spradzi tą sprawę wachowym okiem. :myśli:
a on zrobi to samo co ty za 5-10zł. podepnie miernik, i stwierdzi że stoi. baterię masz nową /dobrą/ w mierniku ? wahania w staniu 0.6-0.9V to może miernik pada ? prócz zawieszającej się na różnych wskazaniach sondy.
tak naprawdę to tylko odczyt w czasie rzeczywistym z komputera lub oscyloskop. ale miernik już jednak coś podpowiada.
Cytat:
a i jeszcze taki pomysł. jakby spróbować pojedzic troche bez podpiętej sondy i zobaczyć co sie dzieje
na ogół nic się nie dzieje. może trochę wzrosnąć spalanie i przymulić silnik. na benzynie może przejść w tryb awaryjny, na gazie trudno wyczuć -zależy od innych ustawień gazu i centralki /na ile będzie prawidłowo działał/
u mnie chyba wzrosło o 1-2l gazu, ale to u mnie. ja mam gaz z własną pamięcią do mojego silnika, to krokowy może na fabrycznych ustawieniach awaryjnie jechać. ty jeszcze go posiadasz ?, jakie pokrętło ?
skrzydlak napisał/a:
lanos 1.5 8V instalacja LOVATO 2 generacji z pokrętłem
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-03-30, 12:41   

jak wzrosło mi spalanie gazownik stwierdził ze to przez krokowy który był między reduktorem a filtrem powietrza więc wsadził mi to pokrętło do regulowania i wyregulował co nic nie dało.
 
 
RIPER
Administrator
Jose Jalapeno on a stick


Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Pomógł: 1137 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 24294
Skąd: SI
Wysłany: 2013-03-30, 13:25   

zmień gazownika bo to pajac jest



jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł :tonieja:
nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h :ehh:
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw

Oryginalne oleje silnikowe Katowice !!
wysokiej jakości przewody hamulcowe do Twojego auta, producent !!! <---- KLIK
 
 
 
skrzydlak

Auto: LANOS 1.5 8V
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 11
Wysłany: 2013-10-01, 16:39   

witam.
niestety nie udało sie naprawić problemu więc może zaczniemy od początku

LANOS 1.5 8v LPG 2 gen z pokrętłem zamiast silniczka krokowego
samochód nadal:
duzo pali 12-15 l LPG około 12 Pb
ostatnio słabo schodzi z obrotów albo zamiesza się na nich
na wolnych silnik pracuje nierówno

auto po wymianie rozrządu, świec, cewki zapłonowej (padła)
kabli WN i nieszczęsnej sondy lambda.

Odczyt z sondy nie zmienił się przez ten czas(nadal jest błędny)
Kabel sondy ten fioletowy jest przecięty i połączony z innym który idzie do sterownika sondy lambda.
Przejrzałem wszystkie kable od A do Z i nie zauważyłem przetarć.
JEDYNIE CO mnie niepokoi i połączenie kabli od instalacji LPG z fabrycznymi ( zwinięte ze sobą i zaizolowane, bez lutowania czy spinania)

Dziś odłączyłem sterownik sondy lambda i wszystkie problemy ustały( jeszcze nie wiem co ze spalaniem.

Czy ktoś mi pomoże dojść do przyczyny tych dziwnych zachowań silnika i spalania?
 
 
stifff
Grupa Wielkopolska

Auto: Nexia
Imie: stefan
Pomógł: 259 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 4032
Skąd: piła
Wysłany: 2013-10-01, 18:41   

- Zamontować całą instalację LPG od nowa ( właściwie )
- wyrzucić register i założyć krokowy LPG.
- Zregenerować lub wymienić parownik.
- sprawdzić emulator wtryskiwaczy i sondy.
- właściwie ustawić i skonfigurować inst. LPG
To wszystko pod warunkiem właściwej pracy silnika na Pb.
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt