X Zamknij

Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.

Polskie Forum Daewoo
Najbliższe spoty:
UżytkownicyRegulaminSzukajGaleriaRejestracjaZaloguj
 Ogłoszenie 

W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.

REGULAMIN
POLITYKA PRYWATNOŚCI

ZAPOZNANIE SIĘ Z WYŻEJ WYMIENIONYMI WYTYCZNYMI JEST OBOWIĄZKOWE.

W poniższym temacie nazwanym "RODO", prosimy o stosowny wpis wedle wzoru, osób akceptujących wszelkie zmiany:

RODO


[Matiz] Ustawianie zaworów po wymianie.

Autor Wiadomość
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-19, 13:50   [Matiz] Ustawianie zaworów po wymianie.

Witam,

Mam wielką prośbę, czy mógłby ktoś najlepiej na obrazkach wytłumaczyć mi jak ustawić zawory, po kompletnym demontażu?
Zdejmowałem głowicę (wymiana UPG) oraz uszczelniacze zaworów. Zawory zostały porozkręcane kompletnie i na ssących i na wydechowych. Mam teraz problem, żeby je poustawiać. Niby ustawiłem metodą:
1 położenie wału: ustawiamy oba zawory na 1 cylindrze + 2 dodlotowy + 3 wydechowy
2 położenie wału: 3 dolotowy + 2 wydechowy

Ale klepią jak diabli...nie wiem czy to dobra taktyka jest, bo nie mogę sobie z tym poradzić.
Dolotowe ustawiam na 0,15 a wydechowe 0,30.
Silnik chodzi jak diesel...

Pomocy, proszę...




 
 
 
Linker #1
Reklama


Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.  

 
butter18
Mobilek


Auto: Matiz
Imie: Mateusz
Pomógł: 165 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 3107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-19, 16:42   

ustawiam po "swojemu"... krzywka wałku odpowiadająca za dany zawór jest skierowana prostopadle w DÓŁ (znika w oleju, z pola widzenia) regulujesz dany zawór.

wykręć świece dla łatwiejszego kręcenia.



Powodzonka i szerokości ;)
 
 
Cin

Auto: Matiz
Imie: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 186
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-04-19, 19:30   

Właśnie mam podobnie. Po regulacji - jak kolega falq napisał - zawory klepią. Tzn, jak silnik jest zimny to jest idealnie, ale jak się nagrzeje do temp pracy to z deka zaczyna klepać.

Ale po regulacji autko dostało życia, mniej pali, silnik równiuteńko chodzi i nie trzęsie budą. Więc uznałem, że takie klepanie musi być.

Ale może rzeczywiście spróbuję na metodę butter18 ;)
 
 
 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2013-04-19, 20:14   

ja reguluje tak, obserwuje zawór ssacy na danym cylindrze jak sie całkowicie zamknie obracam wałem jeszcze o pół obrotu, wtedy na danym cylindrze mamy koniec cyklu suwu sprężania [zapłon]. wtedy reguluje oba zawory na danym cylindrze. jeśli klepie po poprawnej regulacji to podtarte masz krzywki na wałku rozrzadu, ja w matizie mam podtarty wałek, w tico to samo. taki urok tych silników, o ile przeszłośc Matiza znam, od nówki z salonu go mam, to w tico sam niewiem ile ma przebiegu. póki co jeżdże, cos tam klepie troche jak sie przysłucham, innych negatywnych rzeczy nie zauważyłem ;)



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
Cin

Auto: Matiz
Imie: Radek
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 186
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2013-04-19, 20:18   

steyr napisał/a:
jeśli klepie po poprawnej regulacji to podtarte masz krzywki na wałku rozrzadu


Tak się składa, że mam całą głowicę z innego Matiza i podobno (ja się nie znam tak dobrze) wałek tam jest "odelżony" i w idealnym stanie (przebieg 32k km). Jakbym przewalił wałki? ;>

Tylko co mi daje "odelżenie" czy jakoś tak. Nie wiem w ogóle o co chodzi ;)
 
 
 
Linker #2
Reklama


Auto: brak
Wiek: 30
Posty: 140
 

 
steyr
steyr


Auto: Matiz Life 03r PB/Punto 2 FL 04r. 1.2 16v
Imie: Pawel
Pomógł: 193 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 3813
Skąd: Kalwaria Z.
Wysłany: 2013-04-19, 20:23   

odelżony wałek, pierwsze słysze, koła zamachowe odchudzali. popatrz na stan krzywek i tyle i tak samo na stan dźwigni zaworowych w miejscu współpracy dźwigni z wałkiem.



W sprawie pytań/pomocy techniczej prosze pisac na priv,
 
 
falq
SoulRoe

Auto: Tico
Imie: Rafał
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 246
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-04-19, 20:33   

Macie na myśli ustawianie jak te krzywki są prostopadle do dołu? ->

Każdy zawór wtedy w ten sposób ustawić, patrząc na jego krzywkę?
Steyr trenowałem już tym sposobem co Ty mówisz, ale też mi coś nie idzie...
Trzęsie silnikiem i słychać jak klekocze...jak diesel, szczególnie na zimnym.

Edit: Dzięki udało mi się w końcu ustawić za pomocą tych krzywek ;)
Temat można zamknąć. Poszedł plusik !!




 
 
 
Podobne tematy
Odpowiedz do tematu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


Polityka Prywatności   |   O Forum   |   Kontakt