Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Wysłany: 2013-04-20, 10:24 [Matiz] Awaria termostatu, czy korek w bloku silnika?
Witam,
Po wymianie UPG, nowych uszczelek pod kolektory wydechowy i ssący (kolektor zaślepiony aluminiową zaślepką w miejscu tego prostokątnego elementu, z którego po odkształceniu zazwyczaj cieknie płyn, uszczelniony silikonem wysokotemperaturowym do 300*C), płynu nie ubywa, jednak krąży on jedynie po krótkim obiegu, natomiast nie idzie na chłodnice. Wczoraj po pierwszym odpaleniu auta i wymianie płynu przeprowadziłem procedurę odpowietrzania układu, tj. ustawiłem pokrętło na panelu od sterowania nagrzewnicą na maksymalne grzanie i czekałem aż silnik osiągnie temperaturę pracy roboczej (85-90*C). Na wskaźniku pokazała się 11:55, silnik trochę popracował jeszcze, po czym go wyłączyłem normalnie. Przy sprawdzeniu wczoraj chłodnica była gorąca, jedynie dolny wąż od chłodnicy był nie do końca rozgrzany, tak jakby płyn tam nie doszedł jeszcze albo do końca się układ nie odpowietrzył. Podpompowałem trochę wężami, poczekałem aż ostygnie. płynu ubyło do około minimum, więc uzupełniłem go w zbiorniczku wyrównawczym do zakresu trochę poniżej MAX. Dzisiaj poszedłem ustawiać zawory, po ustawianiu uruchomiłem silnik i zaczekałem aż pochodzi sobie, ale po osiągnięciu temp na wskaźniku 11:55, sprawdzam węże a tam jedynie krótki obieg...Chłodnica lodowata, wąż za termostatem zimny, a silnik gorący i jedynie ten krótki wężyk od zbiorniczka do termostatu ciepły.
Płynu nie ubywa, oleju w płynie nie stwierdziłem, mniemam więc, że uszczelka trzyma. Zamontowany nowy pasek rozrządu wraz z pompą wody nówka sztuka.
Moje pytanie brzmi, czy przytkał się jakiś kanał w bloku silnika czy to jedynie termostat do wymiany?
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2013-04-20, 10:38
Kolego, co Ty masz za procedurę odpowietrzania układu chłodzenia, w Matizie? Matiz nie ma zaworu przy nagrzewnicy, stąd nie potrzeba przekręcać pokrętła od temp. na czerwone pole, w Matizie płyn chłodniczy przepływa przez nagrzewnicę, bez przerwy, to po pierwsze.
Odpowietrzasz układ: zalewasz płyn odpalasz, czekasz aż układ sam się odpowietrzy, uzupełniasz płyn i tyle.
Przy obecnych temp. powietrza, jeżeli byłaby to wina termostatu, czyli zawiesza się i nie puszcza na duży obieg, powinieneś odczuć to na wskazaniach wskazówki od temp. Ta wskazówka jakoś bardzo dokładna nie jest, ale jeżeli wskazówka przekroczy połowę skali, to już do "H" wzrasta, w szalonym tempie...
Sprawdź czy węże nie są gdzieś pozałamywane.
Przy sprawnym termostacie nie ma cudów, gdy wskazówka temp. pojawia się na "11:55" wąż za termostatem musi robić się ciepły.
No więc właśnie -"przy sprawnym termostacie", ale skoro rura nie robi się ciepła za nim i płyn w chłodnicy jest zimny, to wychodzi na to, że jest niesprawny...
Dziwi mnie tylko, że wczoraj po pierwszym uruchomieniu normalnie puszczał a dzisiaj po nocy już nie działa. Jest jakaś możliwość, że gdzieś korek powietrzny albo coś w bloku, skoro płynu nie ubywa i normalnie się przelewa z obu wężyków w zbiorniczku wyrównawczym?
Roger_Vip
Auto: Daewoo Matiz
Imie: Grzegorz Pomógł: 144 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 2037
Wysłany: 2013-04-20, 20:11
Cytat:
normalnie się przelewa z obu wężyków w zbiorniczku wyrównawczym?
Przyjrzyj się dokładnie, płyn powinien lecieć tylko z tego wężyka od strony grodzi silnika, rozbryzguje się o ściankę zbiorniczka i wydaje się tylko, że leci z obu. Wężyk od strony przedniej części zbiorniczka jest wężykiem odpowietrzającym chłodnicę. Bardzo mało prawdopodobne by był jakiś zator, w bloku.
Termostat mógł się zawiesić, ot tak nagle. Nie ma reguły. Wsiądź i przejedź się kawałek, obserwując wskaźnik temp. jeżeli będzie rosnąć wyłączaj i wymieniaj termostat, skoro nie idzie płyn na duży obieg.