Ta witryna używa plików cookie
Pliki cookie stosuje się, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania np. do tzw. automatycznego logowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies, oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, zapoznaj się z treścią polityki prywatności.
W związku z tym, że 25 maja 2018 roku zaczyna obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO), Polskie Forum Daewoo zobowiązuje wszystkich obecnych użytkowników jak i nowo zarejestrowanych o zapoznanie się z nowym regulaminem i polityką prywatności.
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-02-05, 22:56
Ogolnie to jakichkolwiek usterek bylo bardzo malo. Zly styk w gniezdzie bezpiecznika, ktory unieruchomil wentylatory i klime, kosztowal mnie moze duzo nerwow, ale naprawa byla za darmo. Poza tym to wymienilem tylko wszystkie juz praktycznie przeguby (ale to z powodu mojego gleboholizmu), jedna cala polos i lewe przednie lozysko, kilka zarowek, komplet hamulcow, jeden tylny zacisk, akumulator i chyba najdrozsze w tym wszystkim lusterko wewnetrzne, ostatnio jeszcze wlacznik od elektrycznych szyb i to chyba wszystko. Duzo z tego to zwykle elementy eksploatacyjne, wiec ogolnie musze przyznac, ze to solidny, oszczedny i bardzo wytrzymaly dupenwagen. No i moze szybki nie jest, ale seryjne lanosy zjada na sniadanie.
Linker #1 Reklama
Auto: brak
Wiek: 28
Posty: 420
Reklamy widoczne tylko dla niezalogowanych.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2016-02-05, 23:24
Don Tomasso napisał/a:
No i moze szybki nie jest, ale seryjne lanosy zjada na sniadanie.
myślę że 16 zaworowego byś tak nie zjadł
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-02-05, 23:47
RIPER napisał/a:
wiem jak jeździło moje 1.5 jeszcze nie dłubane, poza tym kiepskie porównanie bory do lanosa
Dlaczego kiepskie? 1,6 16V ma podobna moc i jest lzejsze, wiec porownanie jak najbardziej dobre, jesli chodzi na przyklad o przyspieszenie. Z reszta nie chodzi tu o jakies bezsensowne dyskusje. Lanos w serii nie jest szybki, moja bora tez nie jest szybka, ale jednak ciut szybsza niz lanos. Moglbym podac dane katalogowe, ale zaraz bedzie, ze dobrze dotarty lanos lepiej idzie, a ja bym na to mogl odpisac, ze dobrze dotarta bora tez ma wiecej koni niz w dowodzie i tak by mozna do usranej smierci. Ale po co? Ja sie i tak nie scigam bo mi spalanie powyzej 5,5 skoczy i bede plakal.
ale zaraz bedzie, ze dobrze dotarty lanos lepiej idzie
Raczej będzie, że to wszystko zależy jak ktoś dba o silnik
Ciche samochody zabijają dzieci ! ... Załóż wiadro, zrób przelot, ratuj życie !
Daniel Grupa Małopolska _
Auto: GM & VAG
Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 6803
Wysłany: 2016-02-06, 00:51
Tu trzeba dobrze posmarować aby Twój bolid mógł wygrać z Lanosem i jeszcze aby taki wpis uzyskał akceptację tego Forum.
Don Tomasso Grupa Opolska los lowbo'
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-02-22, 23:04
Kilka nowosci:
Mialem zrobic sobie normalny serwis, ale przy tej okazji musialem zmienic miske. I nie, nie dlatego, ze gdzies przywalilem, a nawet bylem tuz przed serwisem w polsce. Po prostu byl uszkodzony gwint. Wiem, ze da sie naprawic, ale wymiana miski poszla szybciej i jest to wg mnie lepsze rozwiazanie.
Tu widac resztki gwintu szwendajace sie po misce.
A szkoda mi jej bylo, bo nie bylo na niej praktycznie sladow zuzycia.
A, ze czeka mnie przeglad to wymienilem zalegle juz od dawna tuleje na tylnej osi. Poszlo duzo szybciej niz sie spodziewalem.
Poza tym zmienilem laczniki stabilizatora i odboje na przednich amortyzatorach. Im nierobilem juz zdjec.
I na koniec nowe zarowki bo mi sie night brakery przepalily, wiec testujemy Philipsa.
Zostaly tylko dwa mocowania wydechu i mozna sie pokazac diagnoscie.
Frobofrut [Usunięty]
Wysłany: 2016-02-22, 23:47
Zapomniałeś napisać kto ci pomagał przy zmianie miski No i dzięki tobie ja mam też te żarówy - jak u mnie na razie na mega plus są, tym bardziej za tą cenę
Don Tomasso Grupa Opolska los lowbo'
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-03-26, 15:38
Troche dupereli z ostatniego miesiaca:
- zalozone kola letnie
- wypad na tüv na co dwuletni przeglad, gdzie po trzech latach w koncu kola zostaly wbite w papiery. Coraz czesciej tu zatrzymuja, wiec lepiej miec pewnosc, ze bedzie mozna jechac dalej.
- nowy dwukartkowy dowod rejestracyjny, gdzie wszytskie zmiany sa wpisane, wozenie papierow TÜV w schowku juz jest zbedne.
- z okazji przekroczenia 15°C zalozylem znow dokladke GLI
- i jak na wiosne przystalo auto dostalo porzadne mycie. Jak bede mial chwile to nawoskuje dziada.
Poza tym to mi sie zaczyna przegub rozpadac, ale to nic dziwnego jak poloska naparza po podluznicy przez dwa lata. W koncu sie musi cos rozleciec. Zapobiegawczo dolozylem po ograniczniku na amor i juz mi nie naparza, ale przegub i tak do wymiany.
Aha no i kola zimowe praktycznie sprzedane. Szukam czegos szerszego na zime.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2016-03-27, 12:07
miskę oddaj do gwintowania i zostaw na zapas niestety gwinty się przekręcają i za jakiś czas znowu wymiana, chyba że ogarnięty tokarz wsadzi Ci tuleje stalową z gwintem od środka miski i dorobi nowy korek, wtedy zapomnisz o problemie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-03-27, 14:15
Wiadomo, ze miska zostaje. Jak bedzie trzeba to sie wstawi tuleje pod oryginalny korek. Ale mam nadzieje, ze ta obecna wytrzyma przynajmniej tak dluga jak ta pierwsza.
RIPER Administrator Jose Jalapeno on a stick
Auto: LANOS V6, SIGNUM V6 X2
Imie: TOMEK
Wiek: 39 Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 24294 Skąd: SI
Wysłany: 2016-03-27, 18:04
wszystko zależy od tego jak mocno będziesz dokręcał ten korek on nie lubi być mocno dociągany bo wtedy właśnie naciąga się gwint, generalnie warto zainwestować w uszczelkę metalową z kołnierzem gumowym, wtedy nie trzeba mocno dowalać a jest szczelnie
jeżeli pomogłem, kliknij +pomógł nie udzielam pomocy przez PW, nie siedzę na forum 24h
układy wydechowe ze stali nierdzewnej, pisz pw
Auto: VW Bora asfalt ora
Imie: Tomasz
Dołączył: 11 Maj 2013 Posty: 268 Skąd: Neuss
Wysłany: 2016-03-28, 13:10
RIPER napisał/a:
wszystko zależy od tego jak mocno będziesz dokręcał ten korek on nie lubi być mocno dociągany bo wtedy właśnie naciąga się gwint, generalnie warto zainwestować w uszczelkę metalową z kołnierzem gumowym, wtedy nie trzeba mocno dowalać a jest szczelnie
Dziekuje za twoje wskazowki, ale nie ucz ojca dzieci robic.